Ale i ty nejúspěšnější modely potřebují čas od času trochu omladit, a empétrojka přichází v modernizované podobě na trh právě v těchto dnech. A rozhodně se nejedná o pouhý facelift: novinka dostala kromě vylepšeného designu také nový motor i rám, účinnější kapotáž a pohodlnější ergonomii. Ve výbavě nechybí ani elektronické bezpečnostní prvky jako vypínatelná kontrola trakce ASR a protiblokovací brzdový systém ABS.
Nejpatrnější změny ale najdeme u designu, a to hlavně na zadní části, která se hodně podobá maxiskútru
Piaggio X10. Celkový vzhled sice navazuje na předchozí model, ale zároveň se snaží ještě víc přiblížit automobilovému stylu. Však právě řidiči aut jsou nejdůležitější cílovou skupinou, protože k řízení tříkolky MP3 stačí řidičský průkaz
skupiny B. Svět dvoustopých vozidel jim může připomenout také denní svícení LED diodami, nebo nová přístrojovka se dvěma tradičními budíky a multifunkčním displejem, který zobrazuje spotřebu paliva, průměrnou a maximální rychlost, okolní teplotu a další údaje. Kromě toho se na přístrojovku vešlo ještě 11 kontrolek, takže jezdec má skutečně dokonalý přehled.
Dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek prošel řadou úprav, a to jednak s cílem zlepšení stability a přesnosti řízení, ale také kvůli většímu komfortu cestujících. Posádka má díky tomu při víc místa na sezení, a zvětšil se také úložný prostor pod sedlem. Tam se teď bez problémů vejdou
dvě integrální přilby nebo taška laptopem. Zásuvka na 12 voltů nebo osvětlení jsou u tak luxusního skútru samozřejmostí. Trojúhelník řídítka-sedlo-stupačky celkově narostl o pár centimetrů, čímž se kromě pohodlí jezdce zlepšuje také ovladatelnost. Na komfortu a přesnosti řízení se příznivě projeví také nové přední ráfky, která mají
průměr 13 místo původních dvanácti palců.
Pokud jde o bezpečnost jízdy, bude nové Piaggio MP3 těžko hledat konkurenta. Už samotná konstrukce se dvěma předními koly přináší do světa skútrů neobyčejnou stabilitu a odolnost vůči smyku na kluzkém povrchu, ale teď se ve výbavě navíc objevují elektronické asistenční systémy. Prudké brzdění kontroluje tříkanálové ABS, vyvinuté speciálně pro model MP3, zatímco podklouznutí zadního kola při akceleraci ohlídá kontrola trakce ASR (Acceleration Slip Regulation). Piaggio Group je vůbec prvním výrobcem, který tenhle systém na skútru použil.
Stranou nezůstal ani čtyřventilový, kapalinou chlazený jednoválec, který patří k nejvýkonnějším agregátům v dané třídě. Úpravy v jeho útrobách pomohly snížit hluk i třecí odpor, elektronicky ovládaný plyn Ride-by-Wire by měl zlepšit reakcí na pohyb rukojeti. Poprvé se objevuje také možnost nastavitelných palivových map.
Přes příplatkový konektor se jezdec může dokonce spojit s rozhranním Piaggio Multimedia Platform, a na displeji telefonu sledovat podrobnější informace o jízdě. Piaggio MP3 500 se i v roce 2014 bude vyrábět v tradičních dvou verzích: elegantnější Bussiness a dynamičtější Sport.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE