globalmoto_duben_nolan




Miláno: Piaggio, Vespa, Gilera

Nápaditou a velice rozlehlou expozici připravila pro Miláno společnost Piaggio Group. Celou plochu zaplňovaly originální kousky italských značek Piaggio, Vespa a Gilera. Na své si přišel snad úplně každý, protože široká škála těchto značek nabízí jak sportovní, tak elegantní nebo populární retro skútry všech možných kubatur. Mimo tyto tři jmenované značky patří doskupiny Piaggio Group také Aprilia, Derbi a Moto Guzzi, které na EICMě předvedly v tom pravém světle a hodily do placu nejednu zajímavou novinku.

Piaggio X7
Svou premiéru si na milánské výstavě odbyl i skútr italské značky Piaggio X7. Hbitá a kompaktní X sedmička, u které výrobce klade velký důraz na ochranu jezdce a jízdní stabilitu, bude k mání ve dvou různých kubaturách 125 ccm a 250 ccm. Oba motory fungují na principu čtyřdobého kapalinou chlazeného jednoválce se čtyřmi ventily. Dvěstěpadesátka vybavená elektronickým vstřikováním dosahuje maximálního výkonu 22 koní a stopětadváca necelých 15 koníků, přičemž výkon přenáší pomocí automatické převodovky s variátorem na zadní 13-ti palcové kolo. To přední je ještě o palec větší, tedy 14-ti palcové. Dvojitý kolébkový rám je vyroben z oceli. Celková hmotnost X7 250 se vyšplhala na 160 kg, v případě 125 je to o pět kilo méně.


Piaggio MP3 „Roof and Wagon“
Tak tahle libůstka přitáhla zrak skoro každého návštěvníka výstavy EICMA. Už sám o sobě je tříkolový skútr Piaggio velice zajímavým projektem. V případě, kdy je osazen pevnou střechou a zapřaženým jednostopým vozíkem, způsobí úžas nejednoho kolemjdoucího. I když se jedná o velice zvláštní koncept, působí maximálně elegantně. Navíc, jak výrobce uvádí, střecha s kovovým rámem plní výborně funkce bezpečnosti jezdce i spolujezdce a na komfortu jízdy neubere ani deštivé počasí. Za skútr je zapojený vozík systémem "ball-joint". Piaggio MP3 je vyráběno se třemi možnými motory 125 ccm s výkonem 15 koní, dále 250 ccm s 22,5 koni a nejsilnější 400 ccm, u kterého maximální výkon dosahuje 34 koňských sil.

Vespa


Skútry této značky zasáhly srdce všech příznivců stále žádanějšího retro stylu. Pestrost nabídky originálních barev a motivů, inspirovaných například módou, hudbou nebo filmem, nezná meze. Právě to bude důvodem velké oblíbenosti skútrů Vespa mezi mladými lidmi. Také proto značka přichází s modely Vespa S, inspirovanými dlouholetou tradicí, které se vrací zpět k legendárním modelům 50 Special a Vespa Primavera.


Pro skútry Vespa S je víc než charakteristická jejich originalita, dynamika a sportovní nádech. Drobný skútr je postaven na podvozku s 11palcovým předním kolem a ještě o něco menším 10palcovým zadním. I tentokrát je na výběr ze dvou rozdílných objemů motoru. Slabší, lehká dvoutaktní padesátka, která osloví hlavně mladší jezdce, nebo silnější čtyřtaktní stopětadvacítka.

>

Gilera


Také u této značky bylo na co koukat. Kromě velice oblíbených a skvěle ovladatelných Runnerů nebo menších Stalkerů, byly k vidění také skútry tak trošku speciální.

Gilera GP 800
Prvním z nich byl mega skútr GP800. Objem motoru 839 ccm, véčkový dvouválec a výkon 75 koní dělá tento skútr vyjímečným. Že to není žádný drobeček, dokazuje suchá hmotnost 245 kg. Při této váze je schopen výkonný dvouválec rozhýbat maxi skútr z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Naopak o brzdný efekt se starají přední dvojité kotoučové brzdy. Přední šestnácti palcové kolo obouvá pneumatiku 120/70 a zadní patnáctipalec širokou 160/60. Tyto hodnoty napovídají, že GP 800 je skútrem, kterému voní dálky a cestování v jeho sedle bude příjemným zážitkem.


Design GP 800 nese prvky sportovně cestovního motocyklu a sám nemám jasno, zdali ho ještě můžu řadit mezi skútry nebo už cestovní stroje.


Opět vyšším objemem motoru výjimečný skútr. Víc než objem ale zaujme tříkolová koncepce, podobně jako u Piaggia MP3. Agresivní nevšední vizáž napovídá, že tříkolové pětistovce nebude sportovní vyžití cizí. Červený ohoz tento dojem jen umocní. V ocelovém rámu uložený nový čtyřtaktní motor s elektronickým vstřikováním, Master 500ie, produkuje výkon 40 koní a kroutící moment 42 Nm. Díky tomu trojkolka Gilera Fuoco dosahuje rychlosti blížící se k hranici 150 km/h.





 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist