Mají naklánějící se tříkolky smysl?
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Piaggio, Yamaha, Quadro | Zveřejněno: 3.4.2019 | Zobrazeno: 26 333x
Text: Honza Zajíček | Foto: Jiří Jevický | Foto: Piaggio, Yamaha, Quadro | Zveřejněno: 3.4.2019 | Zobrazeno: 26 333x
Je to zparchantělost a ohavnost pro nějaké hipster nomády, co chtěj bejt zajímaví za každou cenu. Mohlo to snad bejt pro invalidy, ale nestojí to na místě bez opory..
LuckyLoser
je to myšleno jako extrémní příklad, který si dokáže každý představit. Na mokré dlažbě / asfaltu si už určitě jel a tam se ti to může stát také. Hlavně ve městě a tam si myslím dávají tyto stroje největší smysl. V extrému je ten zdvojený předek bezpečnější.
---
Jinak všichni ať jezdí na tom, co jim dělá radost. Já mám oboje a každý je dobrý v něčem jiném.
k Yamaze - o tom ten článek je - dost mě ohromila šířka předku a to i jako vlastníka MP3. Tohle fakt do města není - podívejte kde jsou chycený zrcátka. Ale než si udělám celkový názor, tak určitě si to někdy zajdu projet. Spíš nechápu Yamahu s tím prodejem jen po internetu i když si to ještě nikdo nemohl nikdy projet. Stejně tak nová Tenerka. To jako někdo rodí prachy a může je vyhazovat za něco na co si nesáhl? WTF
a pro pobavení
https://www.youtube.com/watch?v=iY6vra4dJdY
Ty bezpečnostní argumenty mě dycky baví. Ukažte mi někoho, kdo si vybírá motorku podle toho, jak je bezpečná. Když budu chtít jet někam bezpečně, tak pojedu trolejbusem.
Osobně mi to sice přijde technicky zajímavé, nicméně se mi to nelíbí a nekoupím si to, ani kdybych na to náhodou měl. Podle mě každá tříkolka do jisté míry kombinuje nevýhody auta a motorky, bez podstatnějších výhod.
Ale můj názor neberte v potaz. Řídit se výrobci podle mě, tak opravdu vyrábí dodneška Thundercaty nebo nejvýš tu R1...
Jízdními vlastnostmi to může být zajímavé, ale servisovat bych to nechtěl.
Pozor, možná jsem to napsal nejasně - já upozorňoval, že v Quadru je náklon řešen jinak, podle mého už šikovněji/jednodušeji, než elektronicky u MP3 a od jeho systému odvozených "bratranců" (taky jsem ocenil větší "14" kola apod.). Že MP3 apod. mají statisícové prodeje a ty silnější už fakt docela JEDOU, to je pravda. To, že se Quadro 4 velice slušně drželo i za nedávného "takřkaorkánu" - vracel jsem se navíc ve tmě, ale dojel plnej endorfinů... (kde bych se s motorkou pravděpodobně vyválel, ani ji pak nepostavil a neudržel na stojanech...) jsem zapomněl zmínit...- řekl bych to až tak, že to nějak fatálně nerozhodí hned tak něco... Chce to opravdu vyzkoušet/pochopit zákonitosti (u MP3 apod. zadní kolo opravdu driftuje... ). A ty emoce tam fakt jsou - jen zase třeba trochu jiný než u jedný stopy... https://www.youtube.com/watch?v=XW7skYDoq0g&t=1s
Jéžiš, ten Tyrrell je tak sladkej
Na Nikena si udělám názor, až se na něm svezu, ale mam takovej dojem, že stejně jako u Ténéré 700 u něj Yamaha vůbec nezvládla uvedení na trh, což dokáže pohřbít technicky sebelepší projekt.
Určité parametre to zlepšuje, preto tí, čo im sú dve kolesá málo, budú preferovať tri.
Alebo štyri.
Päť.
Šesť.
Osem...
Bezpečne do práce a tak...
Na protahování dopravou je to přeci široký... ! Sice ten předek asi nepřesahuje řidítka, ale ty jsou vysoko a dají se mezi zrcátky aut všelijak "vykroutit" ... Takže kromě doprovodů (a IZS) je to pro méně zkušené a pro kochače. Pasuje mi k tomu automat ...
Každopádně bych to pořád nesrovnával. Je to samostatná kategorie. Není to motorka. Stejně jako čtyřkolka není motorka.
v ankete chybi moznost: "pro fizla dobry"
tagrik> mám mp3 cca 10ks ročně v různých kubatůrách nic z toho cos popsal zásadně nerozhoduje při pořízení stroje, main faktor je obsah a řidičák ano stejnou díru v náklonu na motorce nic se nestane, mp3 rozhodí řídítka dost nepříjemně, celkem logicky, fyzika... I ta aretace je celkem příjemná když se s tím člověk naučí a když se to nevysere zrovna
komik> v metropolisu je víc elektroniky než v Datartu
ano český trh je marginální, ale když se člověk podívá na čísla, není to úplně nižší životní úrovní ale tím, že je nás prostě málo, počet nových registrací odpovídá na obyvatele evropskému standardu...(samozřejmě struktura je malinko jiná) Co už není tak marginální je názor, ptže je přece uplně jedno jestli máš holej zadek, nebo pět mega na prdeli, když si o něčem myslíš že je to hnusný a k ničemu tak si to tak ani tak přece nekoupíš
MT10 neskutečné prodeje ve světě? Jestli jsou Itálie, Německo a Francie(tři největší motorkové trhy Evropy) ve světě tak vloni se v It prodalo ca 319ks, ve francii není ani v top 50 s prodeji někde kolem 600ks, stejně tak v německu... u nás relativní úspěch, a to je asi tak vše
Podle dotazu článku-ano, mají smysl. Další úvahy k článku: větší nabídka pro zákazníky, co jízda v terénu-k horské chatě, co celoroční provoz-kromě hlubšího sněhu, některé modifikace mohou obsluhovat řidiči s B řidičákem, parkování v silném větru, ovládáni i seniorem s drobnými obtížemi atd.
Tygrik75: tak to je opravdová výhoda. Sice jsem na motorce v podzemních garážích nikdy nebyl, protože parkuju na chodníku a podobně, ale píšu si jako dobrý podnět při výběru nové moto.
Jinak: tyto motorky vzbuzují emoce. Ale ne klasický Fun-factor.
Každé malé dítě ví (mimochodem učí se na to ZŠ ve čtvrté třídě), že tření je závislé pouze na hmotnosti, tj. síle a nezávislé na ploše. A tady se stále omílá blud, že 'čím více plochy, tím více gripu'. Jediná situace, kdy dvě kola mohou pomoci je, když jedním vjedete na píseček nebo vylitý olej a druhým ne.
OK, clanek pragmaticky popisuje technicke a jizdni vyhody trikolek. Jenomze motorky a koupe motorky je prece primarne o emocich a alespon v mem okoli Nikken a podobne trikolky krome usklebku zadne dalsi emoce nevzbuzuje. Nevim, jak vy ostatni, ale ja bych urcite nechtel jezdit na smesne motorce. A to uz jsem ve veku, kdy babu balit nemusim a libit se uz taky nemusim
-- neznamyScooterD
mám MP3 i moto. Když v zatáčce v náklonu trefíš díru, tak na MP3 mimo rány do řízení se nic extra neděje (ano je to nepříjemné, ale je to jen pocit). Tref v náklonu v zatáčce díru na klasické moto. To bude větší sranda.
Na MP3 lze dávat na mokru i koleje při odbočování. Předek neujede, spíš se ti sveze po koleji zadní kolo a to končí jen efektním driftem (pro okolí - ty jsi půlkama přeštíp kabel od senzoru v sedle ). Prostě jedno přední kolo má vždy kontakt a vede.
Co se stane, když hamstneš v ochoďáku v mokrých garážích na přední brzdu (jasně kdo to dělá - ale co nějaká "chudák" vynervovaná mamina co vyjíždí ze stání a kouká víc na řvoucí dítě, než zda někdo nejede)? Klasické moto bez ABS lehne. S ABS racing pruh na trenkách pokud si taky nelehneš a s tříkolkou si dáš smyk přední nápravou a víc nic. Samozřejmě vše má své limity a už jsem viděl několik položených. Nevím jak, osobně nechápu, ale evidentně to lze.
Nevýhodu to samozřejmě také má, ale ne v jízdních vlastnostech, ale v servisu. Pokud ti odejde na moto ložisko, tak je jich kolik v řízení? U tříkolky to po několika letech při provozu na našich super silnicích obzvláště ve městě plné kanálů, kostek, děr je třeba vyměnit ložiska v přepákování i krku. Cena za výměnu není astronomická, ale je to víc než vyměnit ložisko v krku klasického scooteru, nebo moto.
Je na každém zvážit, zda mu relativně více jistoty a bezpečí v krizovce za to stojí. A o tom nakláněcí tříkolky jsou.
Ten skůtr se třemi koly je ještě snesitelný.Ale ten Niken to je příšernost nejhrubšího zrna.Je to ovšem pouze můj názor a věřím že se to spoustě zvrácených jedinců může líbit.
Nějakou malou, specifickou skupinu lidí to osloví, ale masovka to asi nebude.
Fakt je, ze Nikken umozni skusenym jazdcom robit veci, ktore si na normalnej motorke dovolit nemozu.
Takze nic pre 90% ludi z tohto fora.
Podle mě se to nikomu nemůže líbit. Nechtěl bych to ani zadarmo.
Předem se omlouvám, že jsem do toho zapletl i "nenakláněcí" triky apod., ale myslel jsem to hlavně jako již existující alternativu k silnějším apod. strojům (ne tříkolovým skútrům s variátorem - některý už ale jedou na těch malejch kolečkách dost a určitě se časem objeví zase i tříkolové maxiskůtry, který budou třeba Y.-N. obsahem blízko...) typu Niken...
Skútry (všechny ty MP3, Metropolisy, Fuoca, Tricity...Adivy...a až po tří- a čtyřkolová Quadra na jinej bázi - bez elektroniky - tady dokonce tvrdím, že na větším "kluzku" apod. dvě hnaná zadní kola snáz a "bezproblémověji" tlačí dvě přední a jistota je ještě o něco větší...), pro "sváteční jednostopáky", co neumí pořádně ani na kole apod. nebo třeba i jako 2.- 3. stroje u motorkářů, určitě (našly si své jezdce/uživatele velice snadno a prodává se jich až fakt překvapivé množství...) - při nějakém omezujícím zranění apod. (úplně "bez nohou" by to ovšem šlo asi jen těžko...), na mokru nebo kluzku apod. je ta daleko větší jistota doprovázená takovým zvláštním pocitem apod. dokonce až "návyková". U Nikenu (a dalších podobných chystaných "draků"...) fakt nevím, jestli to už není až moc, ale třeba s Can-am Spyderem apod. (ještě maj Rykery...) je fakt sranda (znám 1 majitele a dalších jsem se ptal...) a pak jsou tady ještě triky se dvěma vzadu od HD Tri Glidů, Freewhleelerů apod. až po neuvěřitelný stavby a lidi je maj rádi... To řekne poptávka (je to dost drahý - ledacos je prostě zdvojený atd. ...) a delší čas (možná to bude dokonce lepší pro umístění baterií... - elektrický už jsou, jen aby nebyly příliš brzy všechny a všechno...). Ale už jen proto, že lidi maj celkem rádi zvláštnosti a pocit mimořádnosti, myslím, že spíš jo - vždyť ledacos, co nám dřív přišlo minimálně divný (často až úchylný...), je teď normální...
NE
Ne všechno co se kdy vymyslelo musí být masovka, prostě si skusili udělat něco technicky odlišného, zároveň s nevšední reklamou A zas tak moc je to podle mě nestálo, vždyť jde o velký základ z MT-09 + udělali podobnou a robustnější přední konstrukci ála Tricity. Těším se na svezení
Český trh a názor zdejších motorkářů je absolutně marginální. 85 procent lidí, co tady jezdí, včetně mě, má koupenou ojetou motorku. Takže mě vždycky dojímá, jak se to tu na těch fórech reší a zatracují nové modely a novinky celkově. Tím nemyslím komentáře v tomto článku a ani nijak nenapadám myšlenku původního článku. Hlasoval jsem pro možnost, že obé má smysl. Jeden příklad,.. MT-10. Ve světe neskutečné prodeje, je to neuvěřitelná motorka. Jel jsem jak na základu, tak na SP. Kdyby se někdo řidil názorama typického čtenáře tohoto webu, resp. typického českého motorkáře, tak Yamaha vyrábí do skonání světa Thundercaty, max R1.. respekt Nikena chci minimálně zkusit a pak to hodnotit.
Mít nadbytečné money, klidně si Niken koupím.
No ale nemám tak zůstanu u obyč motorky a obyč skútru...
Co mi nedava zmysel je napriklad strategia Yamahy...naliat peniaze do projektu ako je Niken ktory bol je a bude okrajova zalezitost miesto nalievania penazi do projektov o ktore je eminentny a velky zaujem. Vid priklad nova Tenere. Vo vedeni asi vsetci beru nejake prasky inak si to neviem vysvetlit. Prosim vas kto si toto bude kupovat na EU trhu a kolko kusov predaju ak to porovname s tym kolko penazi slo do vyvoja? Uplne odtrhnute od reality. Na pobavenie dobre ale to si myslim ich vyslo pekne draho. Zakonite musia byt stratovi pre fabriku a teraz vymyslaju kam s odbytom. Ak by to bolo take "terno" tak by do toho sli ostatne velke fabriky a trojkoliek by tu bolo ako maku. Proste strategicka a obchodna retardacia. U Yamahy konkretne to poslednu tobu nie je jedine retardovane rozhodnutie bohuzial..
Niken získal prestižní ocenění Red Dot Award „Best of the Best”
https://www.auto.cz/yamaha-niken-ziskala-prestizni-oceneni-red-dot-award-best-of-the-best-128594
jsem rád, že konečně nepadlo ani slovo o hendikepovaných motorkářích, to je opravdu velký posun Bohužel první statistiky prodejů hovoří jasně, přestože je to revoluční novinka, nikdo to nechce. Prostě jen pr pozlátko na přitažení pozornosti, nic moc víc. V podstatě jediné co živí tuto skútrovou kategorii tříkolek je možnost za určitých podmínek řídit větší obsah než 125ccm s řidičákem na "béčko". To je to co stojí za obrovskym úspěchem mp3, která třeba ve francii patří několik let k lídrům trhu motorek... Což se ovšem tohoto stroje netýká. Přilnavost určitě lepší končí tím když v náklonu jedním kolem trefíte díru, to je pak veselo. Bejt to v automatu, mělo by to i ekonomický smysl.
Urcite se najde dost lidi, co se o to bude zajimat. Podle me tohle jen tak nevymre.