globalmoto_duben_nolan




Peugeot Speedfight 4

Zájem o skútry nejmenší kubatury 50 ccm zdánlivě klesá, ale pro francouzskou značku je poptávka pořád dost vysoká na to, aby představila novou generaci svého bestseleru. Na výstavě v Miláně se o pozornost přihlásil model Speedfight 4 s novým designem a řadou nových technologií ve výbavě.

Kapitoly článku

Speedfight je pro značku Peugeot jedním z nejúspěšnějších modelů - za šestnáct let si našel vín než půl milionu zákazníků po celém světě, a právem patří mezi ikony sportovních skútrů. Do  roku 2015 nastupuje už jeho čtvrtá generace s výrazně modernizovaným vzhledem a bohatší výbavou.
Designéři našli inspiraci u svých kolegů z automobilové divize a obdařili "čtyřku" elegantnějšími křivkami, přičemž sportovní geny zůstávají pořád jasně viditelné. Výraznou změnou prošla přední část, kde zaujmou hlavně dvě čočky předních světel. Novinkou je také čistě digitální přístrojovka, jejíž kompaktní rozměry jsou uzpůsobeny možnosti rozšířit informační plochu o displej  smartphonu. Na připojení chytrého telefonu je připravený držák i USB zásuvka, a nechybí ani 12V zásuvka.
Speedfight 4 se bude dodávat v několika edicích, z nichž některé mají toto příslušenství  v základní výbavě, a k ostatním jej lze dokoupit za příplatek. Z praktických prvků je tu dále větší prostor pod sedlem, kam se nyní vejde integrálka. Palivová nádrž se totiž přesunula pod podlahu, a snížila těžiště skútru.
Základ skútru zůstává bez výraznějších inovací - na výběr je dvoutaktní nebo čtyřtaktní jednoválec o objemu 49,9 ccm, a stále lze volit mezi vzduchovým a kapalinovým chlazením. U vzduchem chlazené verze se díky novému karburátoru Dell’Orto zvýšil točivý moment o 10 % na současných 4,6 Nm, kapalinou chlazený motor zaznamenal dokonce 15% nárůst na 5,5 Nm.
Posílil také brzdový systém, složený z předního čtyřpístkového radiálního třmenu a zadního jednopístku, případně bubnu u vybraných verzí.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist