yamaha_demo_tour




Peugeot Kisbee a novinky z výstavy Intermot

Francouzská automobilka Peugeot letos slaví 200 let od svého založení a takové kulaté jubileum si už zaslouží pořádný mejdan. České zastoupení značky uspořádalo narozeninovou párty minulý týden v pražském klubu Sasazu, a přestože v roli hlavní hvězdy večera vystoupil zbrusu nový sportovní automobil RCZ, stranou nezůstal ani jednostopý sortiment z produkce společnosti Peugeot. Hostitelé využili slavnostní příležitosti k představení nejmladšího přírůstku - skútru Kisbee 50.

Kapitoly článku

Nový skútr Peugeot Kisbee

Český importér skútrů Peugeot v současné době dováží na náš trh skoro polovinu z bohaté modelové řady. Letos se rozhodl rozšířit nabídku o další kompaktní městský skútr, kterým chce vyplnit poměrně široký rozestup mezi low-end modelem V-Clic, a téměř dvojnásobně drahým Vivacity. Nový model Kisbee má být dostupnější alternativou pro náročnější uživatele, a jeho konstrukce jej předurčuje ke každodennímu používání v městském provozu.
Vzduchem chlazený čtyřtakt o obsahu 50 ccm je zdrojem výkonu o hodnotě 3,67 koňských sil, což v kombinaci s provozní hmotností 95 kg k přesunům po městě bohatě stačí. Agregát se uvádí do chodu elektrickým startérem, ale pro případ nouze má jezdec k dispozici také nožní startovací páku. V kolonce maximální rychlost je s ohledem na cílovou skupinu – majitele řidičského průkazu skupiny AM – uveden údaj 45 km/h. O zastavení se spolehlivě postará přední kotoučová brzda, podporovaná zadním bubnem.
Největší devizou skútru Kisbee je jeho praktičnost. Díky kompaktním rozměrům se vejde všude, s téměř sedmilitrovou nádrží můžete jezdit na jedno tankování celý měsíc (pokud nenajedete více než 200 km), a prostor pod sedlem je dost velký na uložení integrální přilby, nebo podobně velkého nákladu. Dvanáctipalcová litá kola ve spolupráci s přední teleskopickou vidlicí a jedním zadním tlumičem hravě vyřeší městskou dlažbu i menší výmol. Výška zúženého sedla 780 mm je ideálním kompromisem pro všechny typy postav, přičemž ani vyšší jedinci nebudou mít problém kam za jízdy s koleny. Spolujezdec má k dispozici sklopné stupačky a kovové madlo, umístěné za mírně zvýšenou zadní částí sedla. Rovná podlaha poskytuje další prostor k uložení rozměrnějšího nákladu, který lze ukotvit k praktickému háčku na předním sloupku.
Štíhlý profil a symbolický štítek nad řídítky dodávají novému skútru Kisbee dynamický vzhled, zatímco moderní tvar předního světla s integrovanými směrovkami zvyšuje jeho atraktivitu. Z nabízených čtyř barevných variant si vybere teenager s čerstvým řidičákem, i konzervativní úředník. A aby každý poznal, že se jedná o skutečnou novinku, zdobí Kisbee jako první skútr na přední masce nové logo Peugeot. Oficiální dovoz do České republiky bude zahájen v příštím roce a cena by se podle předběžných informací měla pohybovat okolo 35 tisíc Kč.

Peugeot na výstavě Intermot

Francouzský Peugeot přijel do německého Kolína především s dvěma novinkami a to elektrickým ekvivalentem 50 ccm skútru pod označením E-Vivacity a GT skútrem na delší trať s označením Citystar 125. Jak je známo, firma Peugeot je rovněž úspěšným výrobcem automobilů. V expozici značky, tak nebylo možné přehlédnout speciál 908 HDi FAP 2009, který se účastnil 24 h Le Mans. Tento automobil zde nebyl náhodou. Ve stejném barevném provedení a teamových barvách, totiž vyjela i nová varianta sportovního skútru Speedfight 3.

E-vivacity

Skútr kompaktních rozměrů je elektrickým ekvivalentem 50ccm. Jeho určení je více než jasné. Hustá aglomerace a přeplněná města, kde vyniknou jeho malé rozměry a ekologický přístup k provozu. Na první pohled vypadá tato „padesátka“ stejně jako konvenčně vyrábění soukmenovci od roku 2008 se spalovacím motorem. Rozdíl je samozřejmě ve zvuku a absenci koncovky výfuku. To je zároveň primárním poznávacím znamením, že je zde něco jinak. Skútr dosahuje maximálního výkonu 3kW při 6000ot/min a v případě, že budete brzdit motorem, skútr se přepne do režimu rekuperace. Při rychlosti 45 km/h výrobce udává dojezd 60 km, což je bezesporu dostatečná vzdálenost na běžné cesty do práce a po městě. Nabíjení je řešeno přes klasickou elektrickou zástrčku. Plné dobití skútru trvá přibližně 5h a na 80% kapacity se skútr dostane za 3h. Zajímavostí, stejně jako u konvenční 50ccm, je ukládací prostor. Navíc je totiž proti zavedenému standardu ještě odklápěcí schránka v přední kapotáži. Celkový úložný prostor má tak velice slušných 35 l. Skútr bude k dispozici od jara 2011.

Citystar125

Tento větší 124,8 ccm skútr má být, jak výrobce udává, pomyslnou spojnicí mezi menšími skútry (Sum-up a Vivacity) a většími a komfortnějšími Geopolis a Satelis. Skútr bude dosahovat výkonu 13,5 k s maximální rychlostí kolem 105 km/h. S hmotností 155 kg by měl být i dostatečně ovladatelný, k čemuž mu krom jiného bude dopomáhat v základu montovaný policajt i hlavní stojan. Na celkové ovladatelnosti se jistě příznivě projeví i větší 13“ kola.
Dostatečnou ochranu jezdce před nepřízní počasí zcela jistě zajistí opravdu široká přední kapotáž. Pro dobíjení mobilních zařízení na cestě bude v základu vybaven 12 V zásuvkou ve schránce pod řidítky. Velkorysí ukládací prostor pod sedlem o objemu 35 l pojme jednu itegralní a jednu JET přilbu. Skútr se bude vyrábět ve Francii rovněž od jara 2011.

Další foto z výstavy

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist