Paříž: Peugeot
Text: Filip Tichý , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Zveřejněno: 1.10.2007 | Zobrazeno: 10 571x
Bylo by hříchem nezmínit domácího a navíc jednoho z velkých evropských výrobců automobilů a skútrů - značku Peugeot. Jak se zdá, tato značka se začíná hodně prosazovat i v sekci skútrů a maloobjemových motocyklů. Našinec zná možná 2-3 modely, ale vězte, že v Evropě je tato značka jedním z hlavních výrobců v tomto segmentu. V nabídce má v současné době 47 modelů, z toho 10 z nich patří mezi současné novinky, včetně zcela nově představeného New Vivacity.

New Vivacity
, která přijde na trh na jaře. Zajímavým funkčním i designovým prvkem je „přední kufr“, tedy velká schránka v přední kapotáži, kam se vejde i menší otevřená helma! Tento malý městský skútr se těšil v minulosti velké slávě a během 9 let se ho prodalo několik set tisíc. Padesátka nabídne kromě svěžího designu a svítilny v řidítkách např. 12“ kola, 786 mm vysoké sedlo a 8,5 l nádrž, to vše při hmotnosti 95 kg. K dispozici by měla být i 12V zásuvka pod sedlem, kam se samozřejmě vejde helma. K dispozici bude kromě elektrického startéru i klasická nožní páka.Trochu jako z jiného světa působí další novinka pod označení
Jet C-Tech
. Jedná se o dvoudobý kapalinou chlazený městský skútr, který působí trochu jako prototyp než opravdový sériový stroj. Všemu dominuje černá a mohutná černá 13“ kola a ostře řezané rysy přidávají celému stroji jen ještě více na jeho atraktivitě.Naopak do trochu jiné sféry míří další městský úderník pod názvem
V-Clic
. Jedná se o lehký malý skútr s čtyřtaktním motorem 50 ccm, jehož hlavním úkolem je praktičnost a snadná ovladatelnost po hustě zaplněném městě. S hmotností kolem 79 kg to jistě nebude problém. Jeho hlavní předností proti soukmenovcům by měla být nižší cena a oproti čínské konkurenci především kvalita zpracování a výdrž.Mezi začínající jezdce a příznivce sportovních strojů, které skútr v malém objemu neosloví, má Peugeot v nabídce sportovní
XR7
. Jedná se o dvoutaktní 49,7 ccm kapalinou chlazený stroj s šestirychlostní převodovkou. Vše je postaveno na 17“ kolech a mladé horké hlavy se chystají zkrotit 300/220 mm kotouče doplněné čtyřpístkovými třmínky. Ostré tvary a šarm se tomuto stroji pro mladé rozhodně upřít nedá.
Sum Up
. Jedná se o velice pohodlný skútr, který bez problémů pobere dvě osoby při zachování maximálního pohodlí. Dobrou ochranu poskytne vpředu doširoka roztažená kapotáž a chrániče nohou. Majitel jistě nepohrdne velkým zavazadlovým prostorem, který navíc doplňuje praktická schránka na rukavice. K dispozici bude stroj ve dvou barevných provedeních a samozřejmostí je plnění emisních předpisů Euro3.Satelis 125 BlacKsat
, tak to je doslova černá šelma připravena vrhnout se do víru velkoměsta. Tento 125ccm čtyřtaktní skútr si vypůjčil kompresorovou technologii od svých soukmenovců a ve městě tak bude jistě všude první. Dostatečné pohodlí a ochrana za širokou kapotáží je u této rakety určitě na místě. K dispozici je stroj i v klasické 125 verzi bez kompresoru, dále 250 a v ultimativní 500 RS, která to s vámi dokáže rozjet bez větších potíží přes 150 km/h. Pokud patříte mezi náročné příznivce skútrů a zároveň máte rádi pohodlí a komfort, Satelis bude pro Vás jistě tou správnou volbou.Kategorie velkých sportovních skútrů je u značky nově zastoupena modelem
Géo 125/250RS
. Jedná se o robustní dobře ovladatelný stroj postavený na velkých 16“ kolech. Samozřejmostí jsou kvalitní brzdy a jistě neuškodí ani v sérii montovaný alespoň minimalistický štítek. O pohon se stará čtyřtaktní kapalinou chlazený motor o objemu 124,8/244,3 ccm, který dosahuje velice slušného výkonu 15/22 k. Jezdec musí počítat na skútr s trochu vyšším usazením (805 mm). Podle tvaru sedla máme lehké tušení, že na spolujezdce bude asi trochu více foukat.
Géopolis 400
bude pro Vás jistě správnou volbou. S elegancí podpořenou náležitou silou a výkonem, Vás tento stroj katapultuje do jakékoli části ve městě i v okolí. Vyšší plexi a širší přední plasty snesou jistě i nějakou tu nepřízeň počasí. Ve výbavě nechybí 12V zásuvka, přihrádka a samozřejmě úložný prostor pro přilbu. Maximální rychlost by se měla pohybovat kolem 155 km/h.Informace o redaktorovi
Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)