husqvarna_svartpilen_801_2




Silniční dvoutaktní dvěstěpadesátka s Euro 4, aneb nic není nemožné

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
JohnyLuka (35) napsal 09.12.2017 v 18:28

Tak konečně dvoutaktni silnice, ale za takový prachy? Doufám že je to první vlaštovka a v blízké době napadne nějakého výrobce odelat cenove dostupný silniční dvoutakt. Když můžou být krosky s euro4 tak nechápu že třeba ktm,ktera dokáže dělat lehonke sportovní bajky, a má vstřikovací dvoutakt v krosce už nezjistili že toto je velká díra na trhu. Miluji dvoutakt a už několik let doufám že něco podobného bude. Na odpolední zalitani kolem komína si nedovedu představit nic zabavnejsiho.

IvanDvoutakťák (5062) napsal 02.12.2017 v 15:51+1

Pár kusů a jsem přesvědčený, že navíc nehomologovaných .
Po většinu "svých let" jsem považoval za nejslušivější
polokapotáže např. Fazer starších ročníků, kde byl vidět ten
vzduchem chlazený motor, když už ne rovnou naháče ...

mira592 (35) napsal 01.12.2017 v 19:19

Technicky to je slušné i zajímavé, ale širšímu okruhu uživatelů nedostupné. Bude pár kusů. Raděj mám moto bez kapot.

IvanDvoutakťák (5062) napsal 01.12.2017 v 18:33

M_o_m_a_n_e_k

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 01.12.2017 v 17:37+1

LiborK
Co to je za poznámku: "jen dva takty" - to jako kdyby jich měl 6 (ironická poznámka), tak by to bylo lepší?
To je jako kdyby bylo špatné, že Wankelův motor nemá nepracovní dobu.

ferrac (23) napsal 30.11.2017 v 22:27

joooo, moc hezky. nevim sice proc tolik prekvapeni z chadice nad motorem, to je pekne fousatej princip prece.
jinak super dvoutakt, tady obcas nekteri na dvoutakty nadavaji, ale to sou ty konplexy z 60 let stale stejnejch jaw 350 (nic proti nim).

IvanDvoutakťák (5062) napsal 30.11.2017 v 20:10

Konec jedné z devíti "hibernací"

IvanDvoutakťák (5062) napsal 30.11.2017 v 20:04

Existují různý "udírny za studena" , Franky, ale tahle je pro mně ta nejlepší

jean192 (153) napsal 30.11.2017 v 19:32

Franky, to chce alobalovu capicu, vonku lietadla postrekuju ludi chemikaliami.

Kandelábr (104) napsal 30.11.2017 v 17:54

Targus:
Jasně, to sem taky patří. Všichni rádoby zelení plácají nesmysly o 90 procentní účinnosti elektromotoru, ale zapomínají, že baterky těch 90 nemají ani náhodou, že se spousta elektriky ztratí při distribuci, než vůbec dorazí do baterie, vrchol je indukční nabíjení, aby se nemuselo nic připojovat, kde dochází k nezanedbatelným ztrátám. On pak ten "čistý" elektro vůz je na tom s šetrností k přírodě asi jako moderní diesel. A to ani nemluvím jak moc "green friendly" je celý baterkářský průmysl.

Franky (155) napsal 30.11.2017 v 17:18-1+1

Ve věci emisí už byl dvoutaktní motor v minulosti doveden do vysokého stupně dokonalosti - kdy hoří pouze směs benzinu+vzduchu a rozpíná se. Olej s jinou hodnotou zápalu je v rámci roztahování hořící směsi oddělen a upívá na stěnách, kde díky sdílení tepla již nemá možnost zahořet (a stékající stačí setřít = ztrátové minimálně).
Bude to už nějakých 35 let co celkově nový systém dvoutatkního motoru vyvinuli tuším Holanďané.
Neujal se, jako vše převratné a levnějí (viz. léky proti rakovině = raději do lidí cpou chemoterapiie, což je v podstatě upravený bojový plyn).

IvanDvoutakťák (5062) napsal 30.11.2017 v 17:04+1

České (a další) lithium přece zachrání Evropu, která zruší auta
se spalovacími motory Uhlí zase spasí Francii a Německo
bez "jádra" , akorát tady v "Česku" už teď je nedostatek
černého uhlí pro koksovny = ocelárny, takže toto zase "zachrání"
Čína (jako ostatně všechno), když holt cena černého uhlí
katastroficky klesala a musely se zlikvidovat OKD i s bytama horníků ...

Targus (430) napsal 30.11.2017 v 15:57

Kandelábr:
Mně by ani ta nevadily ty emise při výrobě, jako opotřebované akumulátory. Tisíc cyklů a finito. Kyselina v baterkách, kyselina k výrobě kovů, ze kterých je celá ta věc vyrobena, vše je v poho. Hlavně, že míň sodovkového plynu, že ano...

Kandelábr (104) napsal 30.11.2017 v 08:31+3

Je to kráska! Pohádková... Nedostupná...

On ten 2T motor není k přírodě "zlejší" než 4T, pokud se porovnají všechny emise i ty primární, při výrobě. Je jednodušší, lehčí (méně surovin, méně energie při zpracování), on ten motor než se vyrobí má taky emise! A hodně, tady by to 4T prohrál na celé čáře. Dokonce je jich tolik, že se o tom raději moc nemluví. Je jich víc, než motor (a celé vozidlo)v průběhu své životnosti vyprodukuje provozem. Firmy platí výpalné za emise vládám a v jejím zájmu je vydělat, k tomu to slouží a ne pro naše blaho a čerstvý vzduch! A takový ten jednoduchý argument, že má 2T ztrátové mazání, a proto škodí víc, je taky jen berlička, aby se to dalo zakázat. Spousta 4T svou naplň oleje do cíle beztak nedoveze, vyletí totiž výfukem, zvláště při pořádné zátěži. A ani se nemusí jednat o "vykvedlanou" vránu. Výrobci umí udělat na CNC mašinách i nový motor se ztrátovým mazáním...
Rozhodně nechci plivat na nějaký pokrok, ale mám rád, když mají věci smysl a šaškárna s emisema už dlouho smysl nemá.
PS: ...i elektro mašina má emise, ale Pssst! Nesmí se o tom moc mluvit!

rsjawkar (85) napsal 30.11.2017 v 07:26

Děkuji autorovi za článek, hezké počtení. Design, uhlík a cenu řešit nebudu, také bych tu motorku raději viděl vyrobenou z tradičních materiálů pro běžný smrtelníky... CR500 ano, kéž by tato studie byla první vlaštovkou...opic 26 Myslím si, že důvod proč nikdo nevyrábí a neinvestuje do silničních 2T motocyklů spočívá v tom, že DORNA zlikvidovala 2T v MS. Lví podíl na tom má EU se svými emisními normami. Postupně se ji tak podařilo „přetransformovat“ závody na závody 4T traktorů a můžeme se těšit i na kulhavý třívály... Každá investice musí mít nějakou návratnost, proto investice do 2T vstřikování, na které je navíc podáno několika patentů, by se odrazila v ceně sériových maloobjemových strojů... V offroadu je situace naštěstí trochu odlišná, tam např. KTM  zainvestovala, ale pouze do EXC 250/300ccm, se kterými může být úspěšná v závodech... 

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 30.11.2017 v 02:24

je to hnusny, nezlobte se, ale technika super

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 29.11.2017 v 22:47

Cena je sice šílená, ale je to malovýroba a něco o čem sním i ve vyšších kubaturách. Nemám právě malý obsah, ale jezdím ve dvou a na cestování je 1100 fajn. Ale projet se a zablbnout si...na to je 250 kg a 100 koniku horší než 90 kg a 80 koniků. A nechápu poznámku proč jen 2T u nejmenovaného motorkáře. Pokud má 2T vstřiky tak je výhoda proti 4T jasná.

Oles06 (1) napsal 29.11.2017 v 21:42+1

A proč vlastě ještě někoho nenapadlo "zesilničnit" 2t vstřikovou KTM představenou nedávno, nebylo by to o moc horší ani na koně ani na váhu a asi za míň.
Kdo se chytne?

yamaharider (27) napsal 29.11.2017 v 21:24

No bohuzel to neni pro nas obycejny smrtelniky...malo kdo mame doma dvoutaktni silnicni dvepade..a to je skoda

mira592 (35) napsal 29.11.2017 v 18:43-1

Je to jeden hnus velebnosti, jak pravila Kelisova. . .

blackblues (1507) napsal 29.11.2017 v 15:14

Jj Dome...jenze mi nejsme blbe a vime,ze je alespon duvod viz ty exhalace ze spal.motoru a udajne velke zatezi k zivotnimu prostred,to politicky rovnat a podavat ovcanum spal.motory jako nejvetsi zlo,ktere honem resit!
Kdy ovcan nema pravo se jakkoli vyjadrit a pokud nesouhlasi ma smulu (preci dobra vec).
Samozrejme opet jde o prachy a bussines pro firmy Eu...
Nic bych proti tomu asi nemel,kdyby to bylo postupne a relativne svobodne ve vyberu,moznost volby,zmaknute technicky i ekologicky vyhodne atd atd.
Politici jsou jen lobbisti firem z vetsiny pro ekon.rust a blaho vsem...ale relativni.
Prachy prachy a ze vsim prachy...i ty blbe hajzli jsou za prachy...

DOMINATOR (1260) napsal 29.11.2017 v 14:14+3

Rychle to předělejte na baterky at nám nezničíte planetu házeni jaderného odpadu do moře cvičné odpalovaní jaderných hlavic, miliony zbytečných letů letadel, vypalování pralesů atd. je plně v souladu s přírodou ale toto by ji mohlo rozsekat.

opic26 (457) napsal 29.11.2017 v 10:49

Jsem uplny blb a laik ale rikam si proc nekdo nezabali moderni 2T(pokud jej ma) do konvencniho podvozku? Verim v nove 2T Kaceny nebo Suter MMX 500, ale tohle se mi nelibi ani vzhledem, ani hierarchii konstrukcniho usporadani. Relativne tezkou vodu tam kam nepatri jen proto, ze mame necelych 100kg vcetne naplni? Hossack abychom se odlisili od uplnych amateru z MotoGP ? Nevim chlapi, zabijte mne, tohle ne. Asi nejsem fanda karbonu kam se jen podivas. Motor je jiste technicka lahudka.

blackblues (1507) napsal 29.11.2017 v 10:44

Ivan:jj jak pises a bude hur...ty hajzlici uz ted chteji ukoncit spalovaci motory a podporuji spise protlacuji silou elektro.
Ofiko Skoda auto od cca 2025 plne elektricka auta atp.
Sice si myslim,ze je to utopie a ze prodeje mit nebudou,museli by udelat zakaz vyroby spal.motoru v globalu nebo jak oni maji ve zvyku nahodit normu alespon E15 aby to nekdo musel kupoval.
K tematu (jj moc to sem nepatri vim,ale nemuzu si pomoct) jeste nevim,cim to budou krmit nehlede na infrastrulturu,ktera neni,ale ta se da samozrejme postavit.
Otazka,kde vzit tolik energy?
Pak si ty svy motorky muzem chudery povesit leda na zed
Snad se toho ja uz nedoziju

CR500 (142) napsal 29.11.2017 v 09:59

tak alespon takova prvni vlastovka

Beast1186 (9) napsal 29.11.2017 v 09:20

Tak tomuhle fandím. Doufám, že se to dotáhne do konce.

vonRammstein (67) napsal 28.11.2017 v 22:30

Cena totálně nesmyslná, ale nápad a provedení naprosto vynikající. Není to zrovna moje krevní skupina, ale nestyděl bych se na tom objevit na veřejnosti. Fakt pěkný. Za 150 bych to i koupil.

Marex (2570) napsal 28.11.2017 v 20:54

Ta cena odpovídá výkonu na kilo a exkluzivitě stroje. Když to srovnám třeba s touhle 500ccm hračkou ve 4t s nějakými 115 Kg a 55hp, v ceně nějakých 33 tis USD, tak je to adekvátní. //www.zaeta.ca/530SE.html

tahač (-5) napsal 28.11.2017 v 20:37

Ty vole, fichtl za 1.5 mega?
To už radši něco na baterky.

genetik (45) napsal 28.11.2017 v 20:21-2

Vidím v tom spíš ,že se taliáni chtějí postarat o naše nadbytečné peníze a kdo si takovou hrůzu koupí za takové prachy musí konkurovat nej debilům světa

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist