husqvarna_svartpilen_801_2




Lito Sora: e-streetfighter z Kanady

Kanadská firma Lito, která stojí za vývojem modelu Sora, zanedlouho uvede svůj motocykl do volného prodeje. Krásného streetfighera by chtěl určitě nejeden motorkář, ale jen málo který si může dovolit krásného elektrického streetfighera. Cenovka u nadupaných e-biků je prostě stále příliš vysoká na to, aby se dalo hovořit o masové produkci.

Vývoj Sory trval zhruba dva a půl roku a před několika měsíci už jsme se mohli dočíst o prvním prototypu, který ohromoval svými parametry. Produkční verze je sice trochu skromnější, pořád ale jde o parádní mašinu s krásným lookem. Zvlášť červená varianta se povedla…
Třífázový, kapalinou chlazený, indukční motor a přímým řemenovým pohonem na zadní kolo rozjede Soru až na 190 km/h, což pro danou kategorii motocyklů bohatě stačí. Krouťák je 90 Nm, ale v rozmezí 0 – 6 000 otáček!

Energii poskytuje LiPo baterie s kapacitou 12 kWh, která by podle údajů od výrobce měla vystačit na 200 km provozu po městě a 100 km na dálnici. Do plné kapacity se baterie dobije za 9 hodin. U prototypu se hovořilo o dojezdu až 300 km a osmi hodinách na dobití a při zapojení do „fast chargeru“ pouze o 90 minutách. Bohužel.

Rám je vyroben z uhlíkových vláken s některými komponenty z hliníku. Tato kombinace zajišťuje nízkou hmotnost a vysokou tuhost rámu, takže se dá očekávat výborná ovladatelnost. K hbitosti také přispívá rozvor, který bez dvou milimetrů činí rovných 150 centimetrů. USD přední tlumiče s průměrem 47 mm mají úhel řízení 27 stupňů. Plně nastavitelný zadní tlumič je od firmy Elka. Dvojici hliníkových 17palcových kol brzdí dvojice předních kotoučů s průměrem 310 mm a jeden zadní s průměrem 250 mm.
O elektronické vychytávky zde rozhodně není nouze. Lito Sora přichází jako první produkční motocykl s elektronicky nastavitelným sedlem. Úpravu pozice sedla si jezdec může provádět i během jízdy. Na nádrži je pak umístěn dotykový LCD panel, který slouží jak pro zobrazování informací o provozu motocyklu, tak i pro GPS navigaci. Potěší i možnost dobít si mobilní telefon.
Design je rozhodně velmi povedený, ale na jízdy ve dvou budete muset zapomenout. Většina lidí vlastně bude muset zapomenout na celou tuhle mašinu. Bude totiž stát v přpočtu asi 930 tisíc korun. Oficiální představení motorky se zanedlouho uskuteční na výstavě Montreal Motorcycle show. Vyrábět by se Sora měla v továrně ve městě Longueuil, které leží v provincii Quebec.

Video - Lito Sora

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):
Motokatalog.cz



TOPlist