globalmoto_duben_nolan




Superbike od Nortonu potvrzen na příští rok

Norton je dost možná poslední značka, která nás napadne v souvislosti s moderními sportovními stroji. A přece se minulý rok objevila informace, že britský výrobce skutečně pracuje na superbiku, kterým chce konkurovat Ducati.

Konkrétně se hodlá Norton postavit proti velkému jménu současného světa superbiků. Jejich nový stroj, který zatím ještě nemá název, si to nakráčí přímo proti Ducati 1299 Panigale, kterému bude konkurovat nejen výkony a časy na okruzích, ale patrně i cenou.
Do tohoto souboje jde nový Norton vybaven vidlicovým čtyřválcem o objemu zhruba 1200 kubických centimetrů, který bude disponovat výkonem kolem 200 koní. Motorka bude vyráběná v britské továrně Donington Hall a první série je striktně limitovaná na pouhých 200 kusů, po kterých se uvidí co dál. Asi netřeba zdůrazňovat, že je očekávána precizní úroveň zpracování, stejně jako selekce špičkových komponent.
Bohužel s těmito faktory úzce souvisí i již zmíněná cena. Odhaduje se, že na novém superbiku od Nortonu bude viset cenovka zhruba 30 tisíc amerických dolarů (720 tisíc korun), což je ještě víc, než kolik se platí za Ducati 1299 Panigale S. Holt exkluzivita něco stojí.
Vůbec poprvé uvidíme nového Nortona na listopadové výstavě NEC Motorcycle Live ve Velké Británii. První dodávky zákazníkům jsou potom očekávány zhruba v polovině příštího roku.

Aby toho nebylo málo, čtyřválcový superbike není jediným aktuálním projektem Nortonu. Pracuje se také na lehkém supersportu, jehož motor bude disponovat kompresorem. Srdcem by měl být řadový dvouválec o objemu do 650 ccm, který vznikne prakticky rozříznutím výše zmiňované čtyřválcové dvanáctistovky. Místo zadních dvou válců se na něj naroubuje kompresor, čímž se navýší výkon na zhruba sta koní a samozřejmě se citelně zvedne točivý moment v nízkých otáčkách. Cílem je přitom zachovat hmotnost motorky pod 150 kilogramy.

Tento projekt je nicméně v současnosti pouze ve stádiu spekulací. Větší superbike je již potvrzen, ale jak to dopadne s kompresorovým menším bráchou, na to si musíme ještě počkat. Zatím víme jen, jak si jeho možnou podobu představuje grafický designér Oberdan Bezzi.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist