yamaha_mt09




Nortony se vrací do Prahy

Legendární značka z Velké Británie, která ještě hodně dlouho po druhé válce dodávala svoje motorky i na československý socialistický trh, je zpátky. Krátce po obnovení výroby motocyklů Norton se prostřednictvím jejich dovozce objevil první kousek modelu Commando 961 Café Racer v Motocentru Vrbovka.

Kapitoly článku

Zastavit se v exkluzivním showroomu MR43 se vyplatí pokaždé, když máte zrovna cestu kolem, nebo se prostě jenom chcete potěšit pohledem na zajímavé motorky. Tady žádné tuctovky nepotkáte, každá je svým způsobem výjimečná. A od včerejška tu mají další velké lákadlo: z bedny totiž vybalili fungl nový Norton Commando 961 Café Racer. A aby mu nebylo na čestném místě smutno, společnost mu dělá Norton 500 ES2, který je na okukování zvyklý ještě z totalitní Mototechny. Když si pospíšíte, stihnete si oba v klidu prohlédnout na prodejně ještě dřív, než je odvezou na výstavu Motocykl, kde kolem nich určitě bude mnohem větší tlačenice. Ale když to nevyjde dneska, nevadí. Po veletrhu se zase vrátí na svá místa.
Historická značka Norton, která v sedmdesátých letech minulého století podlehla spolu s dalšími britskými výrobci motocyklů rostoucímu tlaku japonské konkurence, se po více než třicetiletém výpadku v poslední době úspěšně zotavuje. V Donington Parku postavila novou továrnu o rozloze 1 400 m2 a v loňském roce rozjela výrobu tří modelů Commando 961: SF, Café Racer a Sport. Postupně rozvíjí obchodní síť v Evropě a svoje produkty začne brzy exportovat i do Spojených států.
Výhradní zastoupení značky Norton pro Českou republiku získala firma MR43, jejímž prostřednictvím si můžete z anglické fabriky objednat buď motorku v katalogovém provedení, nebo si třeba vymyslet vlastní design laku a podobně. Všechny Nortony se vyrábí ručně, takže není problém zadat do výroby jakýkoli zvláštní požadavek zákazníka. Na to, že každý kus je vlastně originál, nejsou ceny zas tak vysoké. Začínají na částce 479 000,- Kč za model Sport, Café Racer stojí 549 000,- Kč a za nejdražší SF zaplatíte 579 000,- Kč.
Všechny tři modely pohání vzduchem chlazený řadový dvouválec o objemu 961 ccm s elektronickým vstřikováním paliva, který disponuje maximálním výkonem 80 koní a stejným počtem Newtonmetrů točivého momentu. Motor i trubkový rám mají autentický dobový vzhled, stejně jako nádrž a zadní bobek se zapuštěným koncovým světlem, ale na motorce najdete i řadu moderních prvků té nejvyšší kvality, jako plně nastavitelné odpružené Öhlins, radiální čtyřpístky Brembo nebo karbonové blatníky. Tak co na něj říkáte? Nám se líbí moc.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (21x):
Motokatalog.cz



TOPlist