yamaha_srpen




Norton přichází s další limitovanou edicí, vznikne Dominator Street

Je to stejně paradox. Exkluzivní značky, malosériově produkující vyšperkované krásky za spoustu peněz, jsou velmi úspěšné v nabízení omezených sérií ještě vyšperkovanějších a zákonitě ještě dražších strojů. Britský Norton po velkém úspěchu 50kusové edice Commando Street přichází s další „limitkou“.

Norton Commando 961 Street byl horkou novinkou před necelým rokem, od standardního Commanda se lišil designem ve stylu 70. let. Ovšem jak upravit Dominatora, aby to dávalo smysl? Vždyť ta motorka je naprostá lahůdka od začátku do konce! A vidíte, když se chce, i Dominator upravit jde, aby byl ještě žádoucnější a padesátka šťastlivců za něj s radostí vysolila 21 950 GBP, o další dvě tisícovky víc než za již tak ne zrovna levný standardní model. V Česku se „běžný“ Dominator prodává za 620 tisíc, takže Dominator Street bude za… Kdepak, nebude za žádné peníze. Tyhle motorky zůstanou ve Velké Británii z jednoduchého důvodu – nemají evropskou homologaci. Ovšem ve své domovině přihlásit půjdou, budou totiž homologovány jednotlivě a na Ostrovech mají pravidla pro přihlášení do provozu podstatně benevolentnější než u nás.

Takže teď už víte, proč Dominator Street nemá ty dlouhatánské laufy, které standardnímu modelu přeci jen moc nesluší, a proč nemá ani držák RZ na kyvce. Prostě proč vypadá tak, jak byste chtěli, aby vypadal i váš Dominator. Ručně dělaný výfuk 2-1 prý nechává motor ukázat to nejlepší, co v něm je, bez protivných emisních omezení, a posílá ven spálenou směs, která se do motoru dostala novým karbonovým airboxem. Škoda, že Norton nedal k dispozici video se zvukem, to asi bude pěkný zážitek.

Z karbonu jsou samozřejmě i blatníčky a štítek nad světlem, další úspora hmotnosti jde na vrub odvrtávanému krytu řetězu a krytům pod sedlem. Narciskové si zamilují blýskavý vzhled, uvidí se v rozleštěných krytech motoru, brýlích anebo ponejvíce samozřejmě v ručně dělané nádrži. Velkou změnou jsou řídítka, jednodílná zvednutá namísto dvojdílných skloněných. Odpružení zajistí komponenty Öhlins a je jen na vás, jestli budete vepředu chtít vidlici klasickou, nebo obrácenou. Sakra tahle motorka by mi šla k pleti!

Autor článku obdržel prémii 12 Kč od 4 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist