New Pionýr do Fara
Text: Jarda Šíma | Zveřejněno: 15.7.2007 | Zobrazeno: 18 056x
Připadá mi to jako včera a přitom od jarní výstavy motocykl uběhlo již mnoho týdnů. Právě zde totiž vznikl můj šílený nápad vydat se s malým motocyklem Jawa New Pionýr do nejvzdálenějšího koutu Evropy a navštívit největší motocyklový sraz na starém kontinentu. Ano, řeč je o jihoportugalském Faru a akci označované také jako Evropská Daytona.
Tolik moc jsem toužil ozkoušet New Pionýra, jehož předchůdce má stejné datum narození jako já, na nějaké delší cestě, až jsem navrhl tu nejdelší. Panu ing. Brídovi, duchovnímu otci New Pionýra a majiteli opavské firmy Motoscoot, se zřejmě zdál můj nápad dostatečně šílený a proto bez váhání přikývl.
New Pionýr, vyráběný v Číně a osazený čtyřdobým motorem objemu 50 cm3, již prošel testem Supermota, při kterém jsem na něm najel 2200 km bez jediného problému. Jak vidíte na starším snímku, na českých silnicích se stále dá dost často narazit i na ten padesátiletý originál.
Původně měla být tato reportáž mnohem pestřejší. Cestovatel Jiří Pavlík (na úvodním snímku vpravo), známý především svou cestou s ČZ 150 po Namibii, měl jet na druhém Pionýru, ovšem tom starém dvoudobém originálu, doprovod nám měl dělat jeho kolega s ČZ 250 (r.v. 1964) se zapřaženým vozíkem Motex, naloženým náhradním motorem pro starého Pionýra, bez něhož by byl nerozum se na cestu vydat, a bagáží pro všechny tři členy výpravy.

Můj sobotní start zaznamenalo vedle TV Nova i rádio Expres. Pokud jste jej zrovna v neděli ráno neposlouchali, je zde k dispozici záznam.
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz