yamaha_demo_tour




Na čem pracují výrobci pro sezónu 2020?

Některé zahraniční weby asi nedělají nic jiného, než že prohledávají patentové úřady a hledají, co se kde chystá, jiné mají zase dobré zdroje na špionážní fotky a další mají informace přímo z továren. My jsme dali dohromady ty serióznější zprávy, a přestože je teprve začátek sezóny 2019, můžeme začít pomalu spekulovat o tom, co se chystá na sezóny další.

Kapitoly článku

Aprilia

Tady je to jasné a není to ani moc o špionáži nebo uniklých materiálech. Aprilia na podzim všechny překvapila konceptem supersportu RS 660 s paralelním dvouválcem. Podobně jako v případě Nortonu a jeho moderních vodou chlazených motorů, i tady jde vlastně o půlku motoru V4 používaného v RSV a Tuonu. Očekává se výkon kolem stovky koní, a protože je to Aprilia, nebude chybět vyspělá elektronika a snad i vcelku rozumná cenovka. A teď to nejdůležitější. Podle zdrojů blízkých továrně by se finální verze měla objevit už letos na podzim, na showroomy by se tak měla dostat v roce 2020. Podobné to bylo i s Moto Guzzi V85 TT, která pochází ze stejného koncernu, tak uvidíme, jak budou u Aprilie rychlí.

BMW

Brazilský patentový úřad nám ukázal, jak bude s největší pravděpodobností vypadat silniční SUV střední kubatury od BMW. O tom, že si Němci řadový dvouválec nenechají jen pro cestovní endura GS, jsme vůbec nepochybovali, zvlášť když loni na jaře ukázali koncept 9Cento. Později se objevily fotky z prezentace, kde se objevila zkratka F 850 RS a spekulace se rozjely naplno. Většina zahraničních webů přisuzuje novému allrounderu název F 850 RS i přesto, že v případě boxerů jde o klasickou sportovně-cestovní motorku s nízkými řídítky. Ať už nový model bude RS nebo XR, jasné je, že 9Cento bude v sériovém provedení o dost umírněnější. Kvůli serióznímu cestovnímu zaměření je kompletně jiná zadní část, což je na jednu stranu škoda kvůli originálně řešeným kufrům, ale tomuhle řešení jsme už od začátku nedávali velkou šanci. Podle fotek je také poznat, že novinka nebude mít exkluzivní brzdové a podvozkové komponenty (ty jsme také nečekali) a že se v sérii počítá s klasickými budíky. TFT displej bude zřejmě za příplatek. Otázkou na konec zůstává, jaké budou specifikace motorové jednotky. Počítáme ale, že se podle tradice BMW nebudou v podstatě lišit od F 850 GS. I tak ale půjde o zajímavou motorku, která se svým předním 17palcovým kolem bude konkurovat třeba Tracerovi od Yamahy.

A ještě jednou od modrobílé vrtule. O novém boxeru s objemem 1800 cm3 se už ví od prosince a teď už dokonce víme, že se ho dočkáme pro rok 2020.článku o druhé stavbě s tímto motorem jste se totiž mohli dočíst, že Timo Resch, viceprezident BMW Motorrad pro sales a marketing prozradil, že BMW ukáže v polovině roku svůj vlastní koncept (pravděpodobně v Ga-Pa) a pro rok 2020 představí nový motocykl pro segment cruiserů. No a německý Motorrad už ho má vyfocený na dálnici. Samozřejmě v nic moc kvalitě, ale je vidět, že půjde o velký cestovní cruiser typu H-D Electra Glide, Indian Roadmaster nebo staré BMW R 1200 CL. Tady jsme hlavně zvědaví, jak si BMW poradí s těmi válci, protože k tomuhle typu motorek natažené nohy prostě patří…

foto: www.motorradonline.defoto: www.motorradonline.defoto: www.motorradonline.defoto: www.motorradonline.de

Harley-Davidson

Tady se pro příští sezónu čeká hlavně první cestovní enduro značky - Panamericana. To není nic nového, jen se opět rozvířila diskuze díky výkresům nového motoru. Dvouválec bude kompletně vodou chlazený, tady se s žebrováním nadobro rozlučte. Krom toho můžeme z obrázků hádat, že bude motor sloužit jako součást rámu a podvozku, tak jak je v dnešní době kvůli snižování hmotnosti běžné. Na poměry H-D půjde také o nezvykle kompaktní motor, no jsme moc zvědaví. Krom výkresů motoru se před časem objevily i obrázky samotných dříve představených konceptů a i tady není vidět nic moc nového. Jedinou informací vlastně je, že by se finální verze měly od představených konceptů lišit jen minimálně.

   

Indian

Ať chcete nebo ne, je to právě Indian, který asi pomalu lidem z Milwaukee začíná nahánět hrůzu, a bude hůř. Australský web motorbikewriter.com dostal anonymní fotky z prezentace, kde jsou vidět tři motorky. Pravděpodobně jde o starší fotku, protože u modelu Apollo je psaný modelový rok 19 a dole je fotka letošní novinky FTR. Je tak možné, že se jim nakonec marketingově víc hodil název FTR, každopádně v roce 2020 podle prezentace měla přijít verze Street a v roce 2021 Touring. Jenže dnes tu máme FTR a čtyři balíčky, které obsahují i sportovní a cestovní úpravu. Můžeme tak jenom spekulovat, jestli se třeba v Indianu nechystá přímý konkurent pro Panamericanu, což by dávalo smysl nebo naháč se stejným motorem jako v FTR a sedmnáctipalcovými koly.

foto: motorbikewriter.com

S jistotou ale můžeme oznámit, že vrcholí vývoj baggeru Raptor. Ten vypadá hodně zajímavě, protože na rozdíl od konkurence v jeho útrobách bije vodou chlazený motor. A co víc, zbrusu nový! Můžete sice namítnout, že vodníka má už Scout a FTR, ale porovnejte si ty motory a zjistíte, že je každý jiný. Jinak by mělo jít o klasického baggera s velkým předním kolem a pevnou kapotou, ale protože na špionážní fotce vidíme přední vidlici USD a brzdy Brembo tipujeme, že tahle motorka bude mít hromadu páry!

KTM

V loňském článku jsme u oranžových trefili skoro všechno. Jen malý Adventure 390 nám nevyšel, tak třeba příští rok. Kolem něj vlastně není nic nového, zato se objevily fotky jeho silničně orientovaného sportovního bratra RC 390 při testování. Tady není moc prostoru kam jít dál, sporťáček byl vyladěný už od začátku, navíc jsou tu výkonové restrikce pro řidičák A2. Proto to vypadá hlavně na úpravu designu a optimalizaci motoru pro novou euronormu.

foto: www.motorrad.defoto: www.motorrad.defoto: www.motorrad.de

Prosakují také informace o aktualizatích velkého Advíka. Respektive se světem internetu šíří pár špionážních fotek z testování. Krom drobných úprav vzhledu je hlavním viditelným updatem nová nádrž. Ta bude po vzoru 790 Adventure po stranách motoru a její největší část bude vedle spodní části agregátu. Nižší těžiště = pocti lehčí motorky a lepší ovladatelnost. Nad nádržemi jsou vidět také dva nové chladiče, které vystřídaly jeden velký před motorem. Je tu tak o něco víc místa pro přední kolo, takže se možná objeví i změny v celkové geometrii stroje. Co se samotného agragátu týče, to je ve hvězdách, stejně jako finální vzhled, který v současné době motorkářskou populaci rozděluje na dva tábory.

foto: www.rideapart.com

foto: www.rideapart.comfoto: www.rideapart.comfoto: www.rideapart.com

Suzuki

Špionážní fotky nasvědčují, že v Suzuki plánují oživení svých cestovních endur V-Strom a vzali si na to designéra zodpovědného za Katanu. Jak jinak si vysvětlit design s hranatým předním světlem? Z fotky v malém rozlišení toho moc víc nerozluštíme, maximálně to, že by mělo jít o velký objem. Litrový strom má totiž stejně jako testované prototypy přední obrácenou vidlici, radiálně přišroubované třmeny a i zadní vidlice vypadá hodně podobně. Vzhledem k tomu, v jaké je značka formě nečekáme žádnou revoluci, spíš jen drobnou evoluci s novým vzhledem.

foto: Road Trip Magazine

Triumph

Nový Rocket 3 je jasný a dokonce už více méně víme, jak bude vypadat. Triumph přestavil jeho koncept s Thruxtonem TFC a vzhledem k tomu, že má být oficiálně představený 1. května, nebudeme tady už o ničem spekulovat. Vrátíme se ale k Thruxtonu. Toho se povedlo MCN vyfotit celého v černé a dá se čekat, že se chystá verze Thruxton R Black. Nic většího než že bude místo chromu černá, tu ale nehledejte.

foto: www.motorcyclenews.com

foto: www.motorcyclenews.com

To špionážní fotka stejné redakce ze Španělska je o dost zajímavější, nicméně ne neočekávatelná. Triumph od letoška zásobuje motory paddock Moto 2 a byla jen otázka času, než se dostane do silniční Daytony. Voila a máme ji tady! Zatím to vypadá, že se v duchu továrny jen vylepšuje a žádná výrazná designová a technická revoluce se nekoná. Tedy až na ten motor. A i kdyby se nedočkal oproti tomu ze Street Tripla RS žádných změn, pořád by šlo o skvělé svezení. Vždyť tam má 123 koní a 77 Nm. Yamaha R6 má pro porovnání koní 118 a krouťáku 62 Nm, staronová Kawasaki ZX-6R nabízí 130 koní a 70 Nm. Oproti nim by nová Daytona mohla nabídnout špičkovou elektronickou výbavu s šestiosou jednotkou, TFT displejem, zatáčecím ABS, kontrolou trakce, oboustranným quickshifterem a podle fotek i velmi kvalitní podvozek. Uvidíme, kolik bude verzí, každopádně ta z fotek bude vrcholná. Vpředu Öhlins NIX 30, Brembo Stylema, vzadu TTX, k tomu vytříbené britské chování… Tohle bude fungovat skvěle.

foto: www.motorcyclenews.com

foto: www.motorcyclenews.comfoto: www.motorcyclenews.com

Yamaha

Japonci jsou na uniklé fotky většinou skoupí, tak si musíme vystačit s nákresy. Německý Motorrad opět přišel s patentovým zápisem oturbeného dvouválce, který ale není ničím novým. V Japonsku byl zaregistrovaný v roce 2016, v Evropě o rok později a jeho stáří potvrzuje i silueta motorky, kde poznáváme první generaci naháče MT-09. Další informace zatím nejsou známé, ale podle všeho Japonci k plnění přísnějších euronorem sází na přeplňování. Díky němu je možné z nižšího objemu dostat stejný výkon jako z většího atmosférického motoru. A nižší objem jsou nižší emise, spotřeba, hluk a všechno ostatní, po čem v bruselských kancelářích touží.

Aktuálně se také mluví o nové R1, ale to je spíš ve fázi „jedna paní povídala“. V tomhle článku nám jde hlavně o motorky s velkou pravděpodobností brzkého uvedení na trh, takže ji zatím necháme spát. Pravdou ale je, že současný model je tady už nějaký pátek, což by se dalo říct taky třeba o Hondím Firebladu, ale hlavně se blíží nová norma Euro 5, se kterou obecně můžeme vyhlížet spoustu nových nebo inovovaných strojů. Nové modely prodávané od roku 2020 ji totiž budou muset plnit a ty stávající dostanou výjimku do roku 2021. Po téhle roční lhůtě už ale nebude moc být prodávaná žádná nová motorka, která normu plnit nebude.

Zongshen

Na internetu se objevily už také první obrysy nového motocyklu vzniklého ze spolupráce Zongshen-Norton. I když je obrázek dost rozpixelovaný, je na něm jasně vidět dvouválcová šestsetpadesátka Norton, která bude pohánět nejen novou generaci britských motocyklů střední třídy, ale také čínského naháče se stylem Yamahy MT-09. Nebo něčeho úplně jiného? Na první pohled to opravdu vypadá na naháče vzhledem i posazem podobného japonské produkci, na druhou stranu se pod kostičkami můžou skrývat důležité detaily, které by mohly naznačovat třeba montáž kapot pro cestovní enduro. Zpátky ale k motoru. Jak jste si mohli přečíst v rozhovoru s majitelem britské značky, se Zonghsenem podepsali dohodu o používání speciální verze jejich agregátu. Měla by mít větší výrobní tolerance a pouhých 40 koní, kterých je stejně na asijské trhy až dost. Pro Evropu je to zase celkem málo, tak uvidíme, s čím nakonec přijdou...

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Zdenda6 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Dawes přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
SnaApY přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist