yamaha_mt09




MV Agusta Superveloce 800 a Brutale 1000 v sériové podobě

Novinkami pro sezónu 2020 se v mírném předstihu pochlubila také italská královna designu MV Agusta. Ta sice nešokovala žádným zbrusu novým projektem (pokud nám něco nenaservíruje zítra přímo na stánku), nicméně své fanoušky určitě potěší dostupnějšími verzemi.

Kapitoly článku

Superveloce 800 & Superveloce 800 Serie Oro

Loni koncept, v květnu potvrzení sériové produkce a nyní si v Miláně budete moci novou Superveloce prohlédnout. Ovšem pozor, zatímco doposud to MV Agusta dělala vždy tak, že důležité modely (F4, F3, Brutale) nabídla nejprve jako speciální edici Serie Oro (Zlatá série) a až za rok v „obyčejné“, v případě Superveloce je to trochu jinak. Serie Oro nechybí, ovšem standardní model přichází zároveň s ní!

Nejprve koukněme na to, co obě verze spojuje. Jde technicky o supersport F3 800, tedy s tříválcem s klikovkou rotující v opačném směru, což zlepšuje ovladatelnost. Výkonu má tohle jádro na rozdávání ‑ 148 koní. To ovšem není u Serie Oro konečná, neboť tam dostanete v kitu závodní výfuk, který má dvě koncovky napravo a jednu nalevo (homologovaná verze tři napravo), k němu řídicí jednotku a ve finále z toho je 153 koní. Nechybí samozřejmě nejmodernější elektronika včetně obousměrného quickshifteru, vše se ovládá přes 5“ barevný TFT displej z Brutale 1000 Serie Oro, kterému nechybí propojení s chytrým telefonem.

 

Podvozkově jsme opět u F3, jiné jsou pouze podsedlový rám a přední lešení. Jízdní pozice má být trochu komfortnější, sedátka u Serie Oro jsou potažena Alcantarou. Komponenty odpružení nesou značky Marzocchi a Sachs, brzdy potom samozřejmě Brembo a pneumatiky Pirelli. Asi nikoho nepřekvapí, že standardní verze má lité ráfky, zatímco Serie Oro vyplétané.

A čím se ještě tedy liší? Hned na první pohled vidíte jiné barvy, standard je buď červeno-černý nebo bílo-černý, Serie Oro striktně červeno-stříbrná a spousta prvků kapotáže je tady z karbonu, oko potěší také drobnosti zhotovené na CNC. Navíc můžete počítat s imobilizérem a GPS vyhledáváním.

Brutale 1000 RR

Tady už je všechno „v pořádku“ – letos byla Serie Oro, napřesrok se můžeme těšit na standardní model Brutale 1000 RR. MV Agusta byla první, kdo se sériovým naháčem prolomil magickou hranici dvou set koní a těch 208 kobyl má i RR, žádné restrikce. Hmotnost je stejná, dokonce jsou tady i ty samé elektronicky nastavitelné tlumiče Öhlins a spousta karbonu!

Co tedy bude verzi RR chybět? Moc toho není. Jiné je barevné provedení (jiná červená a hodně pěkná černá se žlutou), samozřejmě chybějí karbonové ráfky, šrouby nejsou titanové a nedostanete v ceně závodní kit s otevřeným výfukem a jinou řídicí jednotkou, který výkon zvedá až na 212 koní. Velký rozdíl to není, že? A pořád budete mít naháče, který má psanou maximálku „přes 300 km/h“…

Řada Rosso

Další novinky jsou už jen takové drobnosti. V portfoliu objevíte tři modely, které mají u svého jména přídomek Rosso, tedy červený. Jde o Brutale 800, Dragster 800 a Turismo Veloce. Tady je záměr jednoznačný, nabídnout své motocykly i zákazníkům, kteří mají trochu hlouběji do kapsy. Rozdíly proti standardním modelům mají být minimální a jedním z nich je typické červené barevné provedení bez nějakých designových kudrlinek. Brutale a Dragster mají kola bez frézování, některé detaily možná nebudou tak propracované, a to je všechno. Jinak technika i elektronika jsou stejné.

 

Další modely se systémem SCS

Ještě zůstaneme u modelů Brutale 800 a Dragster 800 RR. Oba si totiž nově budete moci pořídit také ve verzi SCS, což je zkratka pro Smart Clutch System, tedy vychytávku, s níž přišla letos Turismo Veloce (test jsme přinesli tady). O tom, že MV Agusta bude tento systém rozšiřovat i na další modely, se dopředu vědělo a bylo to naprosto logické. Pro připomenutí, obousměrný quickshifter, který se hodí pro řazení, je tady doplněn ještě o automatickou spojku od americké značky Rekluse, jež za vás řeší rozjezdy a zastavování. Spojková páčka je tak vlastně již přežitkem, ale zůstává – prý abyste si mohli občas trochu zablbnout…

 
 

Modely RC

I nadále bude MV Agusta nabízet některé své modely ve verzi RC alias Reparto Corse, tedy inspirované závodním oddělením. Napřesrok to budou Dragster 800 RR RC, F3 800 RC a Turismo Veloce Lusso RC SCS a určitě stojí za zmínku, že Italové opustili ty řvavé červeno-bílé barvy a nové verze RC oblékli do elegantních stříbrno-červených, aniž by utrpěla jejich exkluzivita.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 24 Kč od 7 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
puod přispěl 3 Kč
Vendis přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
Destroyer přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
SLAY přispěl 3 Kč
Kytí přispěla 6 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist