gmoto_lambretta2




MV Agusta představuje Superveloce S a příjemnější cestovní Turismo Veloce

Z Varese letos žádné revoluční změny nepřichází. Úpravy směřující k vyhovění novým euronormám jsme přinesli už u osmistovkových Brutale a u zbytku tříválcové řady to je logicky o tom samém. Superveloce se navíc dočkala luxusnější verze S a sportovní tourer by díky drobným retuším měl být zase o něco příjemnější.

Kapitoly článku

Prošvihli jste nákup první limitované edice Superveloce nazvané tradičně Serie Oro a sériové provedení vám přijde moc obyčejné a málo luxusní? Máte štěstí, v MV Agustě na vás myslí a připravili pro vás provedení Superveloce S. To se liší oproti standardu prakticky stejně, jako tomu bylo u zlaté série (Serie Oro), jen má k tomu své specifické barevné provedení. A jestliže Oro kombinovalo luxus se sportovním DNA, tady je to hlavně o tom důrazu na luxusní vzhled. Základní bílou barvu doplňuje zlatý rám, grafika na kapotách a také ráfky. Ty jsou opět vyplétané a stejná písnička je to také v případě alcantarového sedátka, tentokrát v hnědém provedení. Poslední opakování se týká výfuku, který je tu po vzoru ostatních tříválců nový, ale v případě verze S dostanete ještě laděné potrubí Arrow s příslušnou mapou, která z motoru dokáže dostat přes 150 koní. Když už bude majitel v tom vybalování doplňků, určitě nemine kryt sedla, který je také standardní součástí vyvoněné verze. Takže vlastně jediný rozdíl ve výbavě dělají kapoty, které nejsou z karbonu. A že by se tady k té luxusní variantě hodil!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Tisková zpráva se vyloženě nechlubí faktem, že Superveloce přišla o jednoho koníka ve špičce a my se vůbec nedivíme. Jednak se úbytkem koní nikdo nechlubí, potom je to taky jen jeden jediný koník v 13 000 otáčkách, který při tom počtu 147 nikdo nepozná. Krouticí moment zůstává stejných 88 newtonmetrů a majitelé pravděpodobně nepoznají ani další úpravy na motoru. Maximálně od pohledu novou koncovku výfuku, ale upravené vnitřnosti s nižším třením díky DLC povlaku, titanová vodítka nebo nová ložiska „na spodku“ pozná málokdo, stejně jako o půl baru vyšší tlak vstřikovačů. To spíš novou řídící jednotku motoru s lepším algoritmem ovládání motoru nebo o 5 % efektnější chlazení díky novému chladiči oleje. Po vzoru nahatých osmistovek dostává kapotovaná klasika také jiný spojkový koš, oboustranné rychlořazení třetí generace a novou šestiosou inerciální jednotku od italské společnosti e-Novia. Ta slibuje chytřejší ABS zajišťované firmou Continental, kontrolu trakce a kontrolu zvedání předního kola. Poslední novinky řady Superveloce se týkají nových bočních dílů rámu s vyšší tuhostí a tomu odpovídajícímu naladění přední vidlice.

A teď si dáme malou hádanku. Jaképak hardwarové změny asi potkaly cestovní Turismo Veloce? Jestli hádáte DLC povlak, upravená vodítka ventilů, jiná ložiska, nový spojkový koš a zkrátka všechno to ostatní, co postihlo Superveloce a Brutale 800, dostáváte jedničku s hvězdičkou. Když je někde společný základ, dá se předpokládat, že bude opravdu společný. Přesto je agregát Turisma výjimečný. Vzhledem k cestovnímu zaměření je vlídněji naladěný, přesně to znamená 110 koní a 80 Nm, obojí nastupující o dost níž než u ostrých tříválců. Spolu s odlišným charakterem tu máme také jednu specifickou úpravu Euro 5 modelu, kterou jsou jiné trumpetky sání. Ty dokážou oproti loni testovanému modelu přitvrdit muziku v rozsahu 3 – 6 tisíc otáček díky 12procentnímu nárůstu točivého momentu. Díky tomu mohli v továrně upravit převodové poměry, díky tomu se snížily běžně používané otáčky, díky tomu klesla spotřeba a provozní teplota agregátu a díky tomu všemu se zvýší komfort posádky na palubě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Péči zejména o řidiče věnovali v továrně hodně času. Výsledkem je například upravený rám, který dokázal dostat sedlo řidiče o 20 milimetrů níže, přitom díky jiné tlustší pěně dokáže nabídnout údajně ještě víc komfortu než dřív. Nižší sedlo logicky upravilo ergonomii, na které se ale pracovalo i v jiných ohledech. Hlavně aby dobře fungovala ve spojení s novým výrazně vyšším předním plexi štítem. To teda není žádný vrchol estetiky, ale protože je vyšší a širší, určitě nabídne lepší ochranu než to dosavadní a zpráva z továrny navíc vyzdvihuje jeho speciální povrch odolný proti poškrábání. S pohodlím úplně nesouvisí nový displej, který ale žití s Turismem dokáže výrazně vylepšit. Jeho grafika a ovládání si oprávněně zasloužily kritiku, která se na nové 5,5“ TFT naopak vůbec nesnáší. Navíc tady víc než u jiného modelu oceníte možnost zrcadlit navigaci přímo z mobilního telefonu.

Turismo Veloce samozřejmě není jen o jednom modelu. Podobně jako Brutale 800 začíná na základní červené variantě Rosso, které oproti dalším modelům chybí semiaktivní podvozek, vyhřívané rukojeti, boční kufry, centrální stojan a trackovací systém. V plné výbavě je pak k mání luxusní Lusso, Lusso SCS s automatickou spojkou a vrcholný model RC SCS, který navíc dostanete s certifikátem autenticity této speciální verze s originální grafikou.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist