ktm_cervenec




MV Agusta má nové designové studio v Monaku. Budou se v něm dělat individuální projekty

Stroje této ikonické italské motocyklové značky bývají pokládány za designové skvosty, ovšem je spousta majitelů, kteří touží po jejich dalším zkrášlení, dnes nazývaným individualizací. S tím jim bude nápomocno nové designové studio značky sídlící v Monaku.

Vlastně je to od Timura Sardarova, ruského majitele značky MV Agusta, poměrně chytrý krok. Na trhu je poptávka po dalších úpravách motocyklů jeho značky, které vyžadují movitější klienti, jimž jsou různé limitované edice (aktuálně řada RC) prostě i tak málo a chtějí něco víc. Proč tyto zákazníky posílat k nezávislým customizérům, když mohou své peníze utratit přímo u MV?

Jsou lidé, pro které jsou i tyhle motorky prostě málo hezké :-)

Zatímco se výroba MV Agust nachází v severoitalském Varese, design (myšleno tím vzhled i konstrukce) se vytváří v dnes již legendárním CRC studiu v San Marinu u Jaderského moře, vzdáleném 400 km. To bylo založeno na konci 80. let, původně ta zkratka znamenala Centro Ricerche Cagiva, později byla změněna na Centro Ricerche Castiglioni. Proč tak daleko? Tady totiž žil a působil legendární designér Massimo Tamburini, rodák z nedalekého Rimini, kde v roce 1973 s Bianchim a Morrim založili značku Bimota. Odtud (po krátké zkušenosti se světem GP) v roce 1985 přešel do Cagivy svého kamaráda Claudia Castiglioniho, kde zůstal až do důchodu a vytvořil zde své nejznámější skvosty, jako byly Ducati 916 nebo MV Agusta F4. Studio CRC před pár lety spustilo ještě zvláštní oddělení Reparto Veicoli Speciali, odkud vzešly různé unikátní kousky (RVS #1, F4Z, Shining Gold atd.), a tyto projekty nyní s největší pravděpodobností převezme třetí společnost, Monaco Design Studio. Tam je to blíž, „jen“ 350 km z Varese…

Proč právě Monako? Nehledejte za tím žádnou vědu ani spiknutí, v Monaku sídlí společnost Virginio Ferrari Racing, patřící italskému i světovému šampiónovi silničních motocyklů, která je od roku 1998 oficiálním prodejcem značky MV Agusta. Když si to spojíte, Monako, MV Agusta, asi je vám jasné, že tady neprodávají motorky jen tak nějakým Vendům z vesnice. Místní klientela zkrátka chce často ještě něco navíc a u Ferrariho tak za ta léta vytvořili více než 100 unikátních strojů přesně podle přání zákazníka. Techniku má od začátku na starost Virginiův spolupracovník Kazuhito Shimizu, designér Alexandre Dauly se k oběma přidal před sedmi lety. Vytvoření Monaco Design Studia je tak vlastně jen takovou oficiální pochvalou Ferrariho společnosti ze strany MV Agusty a nasměrování dalších klientů, kteří touží mít MV Agustu jinou než ostatní.

Kazuhito Shimizu, Virginio Ferrari a Alexandre Dauly za motocyklem připraveným pro pilota F1 Valtteriho Bottase

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 3 Kč od 1 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist