motopoint_unor_shad




MV Agusta dokončuje odchod od KTM, na podzim chce představit nové modely

Okolo MV Agusty bylo od začátku února, kdy oznámila, že se z područí Piererova impéria vrací do vlastnictví rodiny Sardarovových, takové to pověstné ticho po pěšině. Žije vůbec? Sama značka jej teď ukončila tiskovou zprávou, v níž prozrazuje své plány pro nejbližší budoucnost.

MV Agusta byla 100% součástí KTM, tedy správně Pierer Mobility AG, pouhých devět měsíců, a zatímco v lidském životě je tato doba typická pro vznik nového krásného života, v případě italské butikové značky to dopadlo úplně jinak – přišlo rozloučení se svým většinovým majitelem a návrat do náruče staronového otce Timura Sardarovova, který MV vlastnil a vedl dlouhá léta před tímhle milostným románkem s rakouským princem. Tedy, tohle je hodně zjednodušené vysvětlení. Situace se má tak, že oficiální přesun vlastnictví z Pierer Mobility AG do Art of Mobility S.A., což je společnost vlastněná rodinou Sardarovových, se blíží ke zdárnému konci (musely ho potvrdit úřady) a odchod od KTM prý probíhá hladce, přičemž všechny IT systémy a existující procesy zůstanou tak dlouho plně funkční, jak to bude nutné. MV Agusta se během tohoto přechodu neustále snaží zajistit kontinuitu podnikání a vyhnout se jakémukoli narušení pro své partnery a zákazníky. Co si pod tím představit? Když si u Italů objednáte motorku, dostanete ji. Stejně tak náhradní díly, jejichž distribuce ještě stále probíhá ve spolupráci s logistickou sítí KTM. Není to prý úplně dokonalé, ale ani průšvihové. Zrovna na distribuci náhradních dílů momentálně Italové usilovně pracují, na spadnutí je dohoda s jedním velkým globálním logistickým partnerem, který by měl zajišťovat kompletní servis od skladování po finální doručení – cílem je garantovat celosvětovou dostupnost náhradních dílů do sedmi dnů od objednání. Tenhle nezávislý distribuční systém náhradních dílů by měl začít fungovat ještě před koncem letošního roku.

Od okamžiku, kdy se v lednu podepsalo odloučení od KTM, Italové provedli řadu strategických rozhodnutí pro posílení provozní efektivity a brandové identity. Designérské oddělení Centro Stile se ze San Marina, kde sídlilo od roku 1993, přemístilo do historické továrny MV Agusty v Schiranně, což by mělo přinést lepší synergii napříč odděleními a usnadnit vývojové procesy (a určitě to ušetří i dost peněz). Souběžně se celá továrna nově uspořádala a celá výroba se výrazně zeštíhlila. To prý vedlo k výraznému zlepšení efektivity procesů a optimalizace nákladů, zejména díky internalizaci několika výrobních fází, které byly dříve řízeny externě. Zároveň s tím se Italové pustili do výrazného rozšíření svých mezinárodních operací a připravují otevření nezávislých regionálních kanceláří pro řízení svých klíčových trhů v Evropě, Americe, Oceánii a Asii. K doplnění této strategie byly uzavřeny dohody se soukromými dovozci, aby bylo zajištěno komplexní globální pokrytí. Celá stávající síť prodejců zůstává potvrzená a funkční, přičemž probíhají snahy o rozšíření této sítě na strategických trzích po celém světě. Jedna věc je totiž vyrobit a druhá prodat, s tím MV bojovala vždycky.

A bude vlastně co prodávat? To je trochu bolavé téma, protože MV Agusta momentálně nemá modely s homologací Euro 5+. Takže stroje, které se prodávají teď, jdou do světa tzv. „na výjimku“. Ale to zákazníka úplně trápit nemusí, pro něj je důležitější zpráva, že došlo k jejich zlevnění, které teda MV Agusta humorně nazývá „příležitostí změnit svou cenovou strategii“. Navíc na mnoha evropských trzích chce nabídnout vlastní způsoby financování, které už odstartovala ve své domovině. A na modely F3 Competizione, všechny z výroční řady Ottantesimo a především na nové adventury LXP a Enduro Veloce dává nově pětiletou tovární záruku.

To jsou všechno příjemné věci, ale co budoucnost? Je dobře, že Italové nenechali vše na Rakušanech, protože teď by měli prázdné ruce. MV Agusta říká, že je právě v závěrečné fázi vývoje nového modelu, který bude představen těsně před podzimním milánským veletrhem EICMA. O jaký stroj půjde, to zatím tají, ale má údajně představovat průlom ve svém segmentu, když se svým předchůdcem bude mít společné pouze 1 % dílů. Další nové modely by měly přijít v roce 2026, značka plánuje obnovit celou svou produktovou řadu a k tomu vstoupit i do nových tržních segmentů. Od italské klasiky, celý život produkující sportovní ať už kapotované, nebo nekapotované stroje, to je dost zásadní oznámení. Ono stačilo, jaký poprask způsobila adventura LXP, co bude teď, cruiser? Necháme se překvapit. Na každý pád nejspíš půjde o stroje vybavené upravenými stávajícími tří- a čtyřválci. MV Agusta ovšem v závěru tiskové zprávy říká i to, že spustila vývoj úplně nové motorové platformy, která by měla opětovně definovat kategorii hyper-výkonných motocyklů, přičemž prototyp tohoto agregátu nové generace bude k vidění na veletrhu EICMA v listopadu tohoto roku. Jsme vážně zvědaví, co to bude!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist