ktm_unor




Další dárek k narozeninám: MV Agusta Superveloce 1000 Ago

Jen krátce poté, co nám italská královna designu připomněla, že stále žije, přichází s malým dárkem k narozeninám. Těm svým. Letos totiž slaví 80 let od svého založení a k výročním modelům Ottantesimo, představeným už loni na podzim, teď přidává ještě jednu lahůdku. Pamatujete osmistovku Superveloce Ago před čtyřmi lety? Tenhle litr je ještě voňavější!

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

MV Agusta a Giacomo Agostini, to je nerozlučné spojení. Tedy takhle, ke konci závodní kariéry obou subjektů, tedy v půlce 70. let, jezdil božský Ago dva roky za Yamahu, které také přinesl dva tituly mistra světa, ale jinak většinu ze svých 15 světových titulů získal v sedle tří- nebo čtyřválcových rudo-stříbrných střel od značky hraběte Domenica Agusty. To platí i pro jeho 123 vítězství v Grand Prix, 18 italských titulech a 10 vítězstvích v Tourist Trophy na ostrově Man – většina těchto úspěchů přišla za řídítky MV. Ago byl a dodnes je globální mediální fenomén, módní ikona, vzor, zbožňovaný fanynkami, respektovaný soupeři a obdivovaný svými následovníky. Když si chce MV Agusta udělat dobře, zavzpomíná na Giacoma Agostiniho. Před čtyřmi lety nádhernou Superveloce Ago v limitované 300kusové edici, a teď její větší litrovou verzí vyráběné v ještě omezenějším počtu – pouhých 83 kusů! Proč 83, když MV Agusta slaví letos 80 let? Protože Giacomo je o tři roky starší…

Každý stroj bude osobně Agostinim podepsaný a na zlaté plaketce na krku řízení bude mít vyražené pořadové číslo. Jako že fakt zlaté, žádná náhražka. A to není všechno – klíček zapalování je zasunutý mezi dva červeně anodizované kousky frézovaného hliníku, z toho jeden má v sobě vloženou mosaznou minci vyrobenou z trofeje, kterou kdysi Giacomo Agostini dostal za vítězství. Teď ji daroval MV Agustě a ta z ní vytvořila artefakt pro své zákazníky, kteří tak dostanou skutečný kus historie ke svému stroji.

Tohle jsou ale drobnosti, kterých si všimnete až při hodně detailním ohledání. Superveloce 1000 Ago vám ale nejdříve vyrazí dech svou přítomností. Karbonové kapoty jsou lakované v nádherné kombinaci ohnivě rudé a stříbrné, přičemž obě jsou to matovky, a k tomu na bocích najdete žluté číselné tabulky s jedničkou – jiné číslo tahle motorka ani mít nemůžu. Žlutý je i na CNC frézovaný hliníkový kruh kolem předního světlometu. Co rozhodně nepřehlédnete, jsou stříbrná paprsková kola kombinující retro a modernu. Přes nádrž jde tradiční kožený pásek, jenž má na sobě přinýtovanou zlatou destičku s připomínkou 15 Agostiniho světových titulů. Za nádrží najdeme samozřejmě sedlo, tohle je z černé Alcantary a zdobí jej nápis Agostini a pruhy do šipek, známý motiv z Giacomovy závodní kombinézy.

Co se techniky týče, je to vlastně normální Superveloce 1000. I když je samozřejmě otázkou, co se dá u téhle s cenovkou s šesti nulami (Serie Oro stála 1,8 milionu, pro Ago cena ještě zveřejněna nebyla, ale hovoří se o 80 000 eurech, tedy dvou milionech korun) považovat za normální. Tohle je prostě technologický klenot na dvou kolech. Litrový čtyřválec dává 208 koní a 116,5 Nm, elektronika je ta nejmodernější s možností nastavit si úplně všechno, šasi z kombinace ocelových trubek a hliníkových plátů drží nádhernou jednoramennou kyvku s nastavitelným čepem, vpředu je obrácená vidlice s titan-nitridovým povrchem, elektronicky nastavitelné tlumiče dodal Öhlins, radiální monobloky Stylema zase Brembo… Prostě co si vymyslíte, že je top, to tady najdete. Každý zákazník navíc motorku dostane s certifikátem pravosti, plachtou, alcantarovým sedlem a stupačkami pro spolujezdce, céencéčkovými páčkami a výměnnou destičkou pro nastavení výšky kyvky. A samozřejmě pětiletou zárukou, tu teď MV na své vybrané stroje dává.

Každý z 83 zákazníků bude mít ještě možnost, nechat si u Dainese ušít špičkovou závodní kombinézu Custom Works Demone GP 3X na míru a pořídit si špičkovou racingovou helmu AGV Pista GP RR v exkluzivní edici. Zajímavé je, že když zákazníci projeví zájem o tyto dva prvky jezdecké výstroje, tak je prostě dostanou a nebude je to stát nic navíc. Demone GP 3X je přitom ta nejlepší závodní kombinéza od Dainese současnosti, ušitá z klokaní kůže, vybavená airbagem D-air Racing Shield 3X a titanovými chrániči loktů a kolen. Design kombinézy je moderní interpretací Agostiniho závodních oděvů, zákazníci si ale budou moci na záda nechat zvěčnit své jméno, aby si je lidé nepletli s Giacomem. Stejně tak Pista GP RR je helmou, kterou používají jezdci MotoGP, má FIM homologaci, karbonovou skořepinu a i tady je design inspirovaný helmami, které Agostini nosil na hlavě při závodech. Ani kombinézu, ani helmu si v tomhle nemůžete nikde koupit, jsou rezervované výhradně pro majitele Superveloce 1000 Ago.

 

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
TomasRA přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist