globalmoto_duben_nolan




Motosalon 2012: ohlédnutí za výstavou

Druhý brněnský Motosalon je za námi. Když ve středu začínala naše první služba na stánku, zdála se neděle být v nedohlednu. Ale jak se poslední den výstavy postupně přibližoval, najednou se nikomu nechtělo domů, a to ani přes pokročilou úroveň únavy. Letos se zkrátka Motosalon - alespoň z našeho pohledu - mimořádně vydařil.

Objektivně vzato, pokud Motosalon 2012 nezdvihnul laťku zase o něco výše, pak ji minimálně udržel na stejné úrovni, a i to se dá v dnešní době považovat za úspěch. Pokud jde o kulturu prostředí na výstavišti, zázemí pro návštěvníky i vystavovatele a nabídku služeb, Brno jednoznačně vede nad letňanským areálem, kde se Motosalon odehrával vloni. Snad Letňanům pomůže probíhající rekonstrukce k dosažení srovnatelných podmínek. 
Umístění výstavy daleko od hlavního města evidentně není pro zapálené fandy nepřekonatelným problémem. Alespoň podle reakcí našich čtenářů, kteří se zastavili u stánku Motorkáři.cz a Quadmania.cz. Cesty do Brna nelitovali motorkáři z Karlových Varů, Plzně, Ústí ani dalších míst na západě republiky. Větší kritika se snášela na neúčasti některých významných značek, ke které mohlo částečně přispět to, že se stále nepodařilo odstranit syndrom malého českého rybníka a dvou souběžných výstav. Nekompletní zastoupení motocyklových importérů návštěvníkům alespoň částečně vynahradila rozšířená nabídka příslušenství, a především bohatý a zajímavý doprovodný program.
Z hlediska návštěvnosti podle organizátorů padaly rekordy, takže vystavovatelé mohou být spokojeni. Jen v sobotu pavilonem P prošlo více než 22 tisíc návštěvníků a celkově si vstupenku na Motosalon zakoupilo více než 50 tisíc osob. Když vezmeme v úvahu cenu 180 Kč za lístek, asi to se zájmem o motorky u nás nebude ještě tak špatné.

Hodnocení vystavovatelů

Miloš Petr, dealer development manager, Honda Česká republika, spol. s r. o.:
Letošní MOTOSALON hodnotíme pozitivně, máme dobré ohlasy od zákazníků i návštěvníků našeho stánku. Musím pochválit celkovou úroveň výstavy i některých stánků stejně jako doprovodný program. Návštěvnost splnila naše očekávání, především v sobotu jsme byli navýsost spokojeni. Zásadní problém ovšem vidíme v konání kontra výstavy v Praze – Holešovicích, která mate návštěvníky. Budeme se snažit o domluvu s ostatními importéry, aby tato situace příště už nenastala.

Vladimír Přibyl, generální ředitel společnosti A Spirit – dovozce značek Aprilia a Moto Guzzi - a předseda Svazu dovozců automobilů:
Letošní ročník vidím jako relativně úspěšný a přibližně na úrovni Motosalonu Brno 2010. Je to pro nás dobrý signál, že by trh už nemusel dále padat, ale možná by se mohl i o něco zvednout. Z pohledu dovozce jsme spokojeni s návštěvností i se zájmem o naše exponáty. Předběžně dojednaných obchodů je určitě více než před dvěma lety.


Václav Koucký, generální ředitel Yamaha Motor Middle Europe B.V,, organizační složka CZ:
Jako importér vystavujeme po čtyřech letech, jinak jsme podporovali jen stánek dealera, a jsme rádi, že naše expozice a doprovodná show upoutaly takovou pozornost. Lidí přišlo hodně a sobota byla tradičně nejsilnější, ale veletrh je dobře připraven a komunikace v pavilonu byly dost široké, takže i při sobotním množství lidí zůstávaly průchozí. Každý den jsme tu měli několik z našich 23 dealerů, kteří si s případnými zájemci domlouvali obchody, a podle odezvy jsou spokojeni. Třeba pražský dealer byl na stánku zastoupen po celou dobu a už dnes ví, že tady prodal víc než v minulosti. Za první tři dny prodal pět motorek, a to těch velkých a dražších, plus na další dvě přijal zálohu.

Petr König, country manager BMW Motorrad CZ/SK:
Za BMW hodnotíme letošní MOTOSALON jedině pozitivně. Jsme spokojeni s tím, jakým způsobem byly přijaty naše novinky jako skútry nebo nové barvy stávajících modelů. Potěšila nás návštěvnost, lidí přichází určitě dost.. Podle informací od našich prodejců se přímo na veletrhu uskutečnily i nějaké objednávky, takže za nás rozhodně spokojenost.

Oldřich Hřích, CEO, ASP Group s. r. o.:
S návštěvností jsem určitě spokojen a myslím si, že bude vyšší než před dvěma lety. Získali jsme tady spoustu nových zákazníků. I když to není prodejní výstava a její obchodní efekt se projeví až v průběhu roku, podle zájmu to vypadá, že by letošní rok mohl být prodejně lepší než loňský. Byli bychom rádi, kdyby MOTOSALON už zůstal v Brně, protože tady zasáhne více návštěvníků, nejen z Moravy a z Čech, ale třeba i ze Slovenska. Na našem stánku bylo Slováků opravdu hodně. Navíc prostory v Brně jsou úplně fantastické. Nejen nádherný nový pavilon, který je skutečně reprezentativní, ale i možnosti parkování, obslužnost, to všechno se s Prahou vůbec nedá srovnat.

Martin Solar, spolumajitel firmy Bikers Crown s. r. o.:
Překvapila mě sobotní návštěvnost, nicméně je mi líto, že tu není víc vystavovatelů, což je ovlivněno konáním druhé výstavy v Praze. Nikdo nechápe, jak v takhle malé zemi mohou být v jednom termínu dvě výstavy. Návštěvníci vidí, že tady chybějí některé značky. Na druhé straně určitě příjemně překvapil doprovodný program ve vedlejším pavilonu.


Richard Bayer, zástupce značky SHOEI na českém trhu:
Výstaviště v Brně má evropskou úroveň a jiné takové v České republice není. Jsme tady rádi a výstava je opravdu pěkná a na úrovni, ale bohužel nekompletní. Návštěvností jsem mile překvapen, už od čtvrtka je velice slušná. Zájem lidí o zboží je perfektní, takže doufám, že sezona bude úspěšná.


Jan Kefurt, manažer společnosti Kushitani CZ s. r. o.:
V České republice jsme od loňského podzimu a máme tady výstavní premiéru. Účast pro nás je vlastně povinnost, protože zavést novou značku bez reklamy nejde. O Praze jsme vůbec nepřemýšleli, protože jsme věděli, že sem přijde víc lidí. Mohu říci, že návštěvníků přišlo dost a něco jsme i prodali.


Karel Abraham, motocyklový závodník:
Musím říci, že mě až překvapilo, kolik je tady lidí. Sice jsem čekal, že bude nápor, ale ne až takový. Pro zájemce o motorky je MOTOSALON určitě hrozně zajímavý, protože se tady dají daleko lépe a rychleji porovnat jednotlivé značky. Na veletrhu se informace získávají z první ruky přímo od výrobce nebo dodavatele, kterého je možné přeptat se na parametry a všechno okolo. Každopádně mám z letošího ročníku dobrý pocit.

Antonín Daniel, ředitel společnosti ASKO KC, která zastupuje značku Kawasaki:
Naše společnost se letos rozhodla oficiálně neúčastnit žádné z výstav a nabídnout pouze rozšířenou otevřenou dobu na svém showroomu v Brně Židenicích. Důvodem je hlavně neustálé soupeření dvou pořadatelů výstav Incheby (Motocykl) a BVV (Motosalon), kdy se ve stejném termínu konají dvě výstavy a návštěvník tak nenajde všechny značky pod jednou střechou. Proto byla prezentace zelené značky omezena pouze na účast dealera firmy SA Moto na výstavě v Praze a prezentace několika novinek na stánku časopisu Motoráj v Brně. Dalším důvodem byla malá návratnost investice vložené do prezentace a stánku na výstavě. Pro další roky náš zájem na účasti stále trvá, takže je možné, že se příští rok Kawasaki opět ukáže.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (29x):



TOPlist