Motocyklový airbag, který z vás udělá hot dog!

Tohle už je pár let starý nápad, ale přijde nám natolik zábavný, že se vám s ním pokusíme vylepšit únorové depresivní počasí. Airbagy jsou dnes hodně diskutovaná věc, v MotoGP jsou povinné. Dokážete si ovšem představit, že by tam pánové Márquez, Rossi a spol. jezdili s tímto? V kačírku by se válely bílé kuželky připomínající hot dogy…

Airbagy jsou dnes na motorkách dvojí, tedy vlastně trojí. Zaprvé na motorce. Ten má akorát Honda Gold Wing, žádný jiný výrobce zatím s pytlem nepřišel. Před sebou v místě, kde bývá nádrž, je airbag schovaný pod plastovým krytem a v případě nárazu se aktivuje, takže když jezdec letí dopředu, končí v nadýchaném polštáři. Druhé dva způsoby jsou vlastně principiálně stejné, v jednom případě jde o externě nošené vesty, které se nafukují poté, co vyletíte ze sedla a vytrhne se pojistka, kterou jste připoutáni ke stroji, a v druhém případě o elektronicky řízené airbagové vesty uvnitř speciálně přizpůsobené bundy nebo kombinézy, odpalované na základě pečlivě daných algoritmů z gyroskopů a akcelerometrů.

Nový způsob jisté těžko vystopovatelné, ale pravděpodobně americké společnosti (či dost možná spíše nadšenecké skupiny) Airbag For Bike je takovou kombinací obojího. Základem je vlastní sedátko, které dáte na motocykl – zřejmě se počítá s výměnou toho sériového. Připoutáte ho k sobě popruhy a vlastně máte takovou legrační plínku. Pokud dojde k nárazu a vymrštění jezdce, letí pilot i se sedátkem, z něhož vystřelí vpředu i vzadu obrovské podlouhlé airbagy a celého pilota zabalí, takže pak dopadne do polštářů. Bezva nápad! Nebo ne?

Každá nová technologie má své slepé uličky a tohle bude určitě jedna z nich. Principem airbagu je, že vy padáte už do vyfukujícího se vaku. A na to, aby se během té absurdně krátké doby dokázal pytel nafouknout, musí dovnitř proudit vzduch pod hodně velkým tlakem a v tu chvíli je airbag poměrně nebezpečný. To je přesně důvod, proč se v autě s airbagem musíte připoutat, jinak letíte vstříc nafukujícímu se pytli, jenž se v tu chvíli podobá kamenu vrženému proti vám.

V případě airbagových vest/kombinéz to je tak, že airbag vystřelí od vašeho těla ven do přesně daných prostorů, u Gold Wingu je to jako v autě, jdete do měkkého (sice nemáte pásy, ale pytel je docela daleko od vás). U tohoto systému s velikánskými airbagy v sedátku si nedokážeme představit, jaká energie by byla potřeba na nafouknutí těch obrovských pytlů. Navíc k aktivaci dojde ve chvíli, kdy se sedátko vytrhne, a to už jste v předklonu. Aby se airbag nafoukl, musí to být pořádná rána. A ta představa, jak vás něco drtivou silou rovná, se nám příliš nezamlouvá. A vy pak letíte natažení do roviny jak prkno… Myslíme si, že tohle by fakt fungovat nemohlo, ale i tak dáváme tvůrcům palec nahoru za snahu!

VIDEO

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.
Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



yamaha_brezen_mt10
Objednat reklamu
TOPlist