journeyman_unor




Motocykl roku 2020 opět při Motosalonu

Od 1. února do 6. března, takový je letošní časový rozsah ankety Motocykl roku, jež se letos koná již ve 24. ročníku, přičemž pošesté je pořadatelem BVV a s tím souvisí i fakt, že pošesté bude anketa ukončena na veletrhu Motosalon. Tam byste také měli najít všechny nominované motocykly.

Ne vždy tomu taky bylo, resp. spíše bylo pravidlem, že na Motosalonu jste si mohli prohlédnout sice většinu, ale rozhodně ne všechny nominované stroje. Buď proto, že se je dovozci nepodařilo na veletrh zajistit, anebo proto, že se dovozce veletrhu vůbec neúčastnil. V tom je ročník 2020 jiný, v rámci motocyklové sekce SDA, jež je vyhlašovatelem ankety Motocykl roku, se členové dohodli na jednoduchém pravidle, a sice že se všechny nominované motocykly musejí objevit i fyzicky na Motosalonu, aby si je návštěvníci mohli naživo prohlédnout a nehlasovali jen pro obrázek z internetu. Samozřejmě, kdo zná pozadí získávání výstavních motocyklů, tak ví, že je to pro dovozce větší závazek, než se může zdát, protože každoročně je to pro ně velký boj, aby v březnu dokázali do Prahy či Brna dostat výstavní kusy nových modelů, které třeba teprve čekají na zahájení sériové výroby. Snad jim to všem klapne a budeme si moci prohlédnout opravdu úplně všechny nominované stroje.

Které to budou? Jak na dnešní tiskové konferenci vysvětlil Adam Žert, předseda motocyklové sekce SDA a jinak country manager společnosti Faber Moto dovážející k nám produkty koncernu Piaggio, letošní ročník je vzhledem k blížící se normě Euro 5 na novinky trochu skoupější, jak jsme se mohli přesvědčit už v Miláně na podzimním veletrhu EICMA. Ale i tak se můžeme těšit na 33 motocyklů rozdělených do pěti kategorií. Ty se pro letošek zase trochu změnily, skútry jsou opět v jediné, sportovní a cestovní stroje byly sloučené do kategorie silničních motocyklů a úplně zmizely čtyřkolky. Ve skútrech najdeme šestici modelů, prim samozřejmě hrají na našem trhu nejdůležitější stopětadvacítky, ať je to u nás poměrně neznámá značka Daelim s modelem XQ1, nebo naopak královna trhu Honda se svým inovovaným SH125i, jíž se letos postaví výrazně posílené Piaggio Medley s 15koňovým motorem. Malé objemy reprezentuje moped od českého mpKorada, velké naopak třístovka Agility tchajwanského Kymca a elektrické pohony Vespa Elettrica, letos dostupná v rychlejší variantě 70 km/h.

Tradičně největší zastoupení mají naháče alias Naked bikes a i tady najdeme elektrický stroj, a sice Harley-Davidson LiveWire. Na klasickou notu hrají Royal Enfield Continental 650 a Triumph Rocket 3R, jinak je to samá moderna. Levnější stroje zastupuje BMW se svým F 900 R a Kawasaki Z900, a pak tady máme čtveřici motocyklů, na jejichž řízení by se měl vydávat spíše zbrojní pas než řidičský průkaz – Ducati Streetfighter V4 S, KTM 1290 Super Duke R, MV Agustu Brutale 1000RR a kompresorovou Kawasaki Z H2.

Poměrně blízko tematicky je kategorie Klasik včetně chopperů a cruiserů. Také tady je dvouválcový Royal Enfield, tentokrát ale ten druhý, Interceptor, a z levnějšího kraje je ještě pětistovka Honda Rebel. Chybět nesmí samozřejmě Harley-Davidson, letos s Low Riderem S, a konkurenční Indian nominoval hned dva motocykly, a sice Scout Bobber Twenty a hodně očekávaný bagger Challenger ve verzi Limited. Tím nejdražším je ale český stroj Böhmerland 600 Kompressor, příjemné oživení.

Silniční motocykly jsou letos v jediné kategorii, a tak nepřekvapí, že se zde mísí čistý sport s turistikou. První jmenované zastupují Aprilia RSV4 1100 Factory, Honda CBR1000RR-R Fireblade SP a krásné moderní retro MV Agusta Superveloce 800, naopak na cesty jsou určené Kawasaki Ninja 1000SX a BMW F 900 XR.

A jedno XR najdeme i v poslední kategorii, jíž jsou Endura včetně cestovních. Je jím čtyřválcová adventura BMW S 1000 XR, která si to svým objemem rozdá s novou Hondou Africa Twin Adventure Sports či Suzuki V-Strom 1050XT. Půjdeme-li objemově níž, narazíme na Triumph Tiger 900 Rallye Pro a výrazně silničnější Yamahu Tracer 700 a poslední dva motocykly jsou hlavně pro ty mladší uživatele: KTM 390 Adventure je pro držitele řidičáku A2, Yuki 125i XTR pro A1.

Způsob hlasování je pořád stejný, osoby starší 18 let své hlasy vždy pro jeden motocykl v každé kategorii dávají prostřednictvím formuláře na webu ankety, který tam bude od 1. února. Kromě veřejnosti hlasuje tradičně také odborná porota, letos čítající 21 porotců, z čehož tři jsou z našeho serveru. Na konci se všechny hlasy sečtou (hlasy odborníků mají 60% váhu, veřejnosti 40%) a vzejdou jak vítězové jednotlivých kategorií, tak absolutní Motocykl roku s největším počtem hlasů. Příjemnou každoroční motivací pro hlasování je možnost vyhrát některou ze 103 věcných cen, přičemž tou první je voucher na 100 000 Kč na nákup jednoho z nominovaných strojů. Stačí jen co nejlépe trefit odpověď na otázku, kolik lidí bude hlasovat v letošním ročníku ankety Motocykl roku. Hlasování bude uzavřeno v pátek 6. března, vyhlášení proběhne v sobotu 7. března na Motosalonu.

Autor článku obdržel prémii 18 Kč od 6 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist