yamaha_demo_tour




Motocykl roku 2009 - vyhlášení

Nevstoupíš dvakrát do téže řeky? Tak to v případě ankety Motocykl roku rozhodně neplatí. Nejoblíbenější stroje se příliš nemění a hlasování novinářů a veřejnosti vyneslo na stupně vítězů podobnou skupinu strojů a značek jako v minulých letech.

Četli jste úvodní článek a hlasovali v této soutěži? Pak by vás mohlo zajímat i vyhlášení výsledků, které proběhlo v úterý 23.4. Místem byla jako každý rok Klášterní restaurace u Strahovského kláštera, kde na nás kromě dobrého jídla a pití letos čekaly africké rytmy doprovodné kapely Marimba Mama Band střídající se s rockovou kapelou Tango. Hlavními body programu ale bylo vyhlášení vítězných strojů v jednotlivých kategoriích a celkového vítěze této ankety. Titul Motocykl roku 2009 v České republice získalo mezi 32 soupeři enduro BMW R1200GS Adventure.
Následovalo ještě vylosování výherce řady cen pro hlasující. Hlavní cenu, motocykl Hyosung GV650 Aguila, vyhrála Eva Lechnyrová z Prahy. No a řada přišla i na tombolu s řadou pěkných drobností a hlavní cenou v podobě pěkné staré Jawky 350.
A tady už máte fotogalerii z předávání cen za jednotlivé kategorie i celkového vítěze a popisy z tiskových zpráv jednotlivých značek.

Motocykl roku 2009 - BMW R 1200 GS Adventure



Kategorie Naked bikes - Honda CB1000R

Trefa do černého – s modelem CB1000R dokázala Honda postavit neuvěřitelně dobrý motocykl. Skvělý design z pera italských návrhářů je dotažený s japonskou precizností a technickou suverenitou. CB se lidem líbí a na evropských prodejích je setsakramentsky znát. Agregát pocházející z modelu Fireblade 2007 ale rozhodně žádné ořezávátko není – jeho charakter je ideálním kompromisem mezi brutální chutí po otáčkách, což zdědil od jmenovaného superbiku, a sametovou hladkostí, tak typickou pro řadu CBF.

Kategorie Cestovní silniční motocykly - BMW K 1300 GT

Gétéčko mnichovského výrobce bylo vždycky výjimečné tím, že dokázalo velmi dobře zvládat obě disciplíny, a to jak komfortní cestování, tak svižné průjezdy zatáčkami. Obojí platí v plné míře také o modernizované verzi s navýšeným zdvihovým objemem a max. výkonem 160 koní. Nádavkem si lze i letos přiobjednat elektronický podvozek ESA či asistent řazení, díky kterému není třeba používat při volbě vyššího rychlostního stupně spojkovou páčku.

Kategorie Sportovní silniční motocykly - Honda CBR1000RR

Také jste si mysleli, že v high-tech segmentu superbiků už jednoduše nelze přijít s něčím převratně revolučním? Chyba lávky, říkají pánové od Hondy a od letošního roku nabízejí sportovně orientovaným bikerům svůj geniálně vyvážený model Fireblade vybavený rovněž elektronickým systémem ABS. Navzdory všem rejpalům a zapřisáhlým odpůrcům elektroniky funguje nové ABS výborně nejen v provozu, ale i na závodní trati – ani v extrémním nasazení citlivost dávkování brzdného účinku nikterak neutrpěla.

Kategorie Endura včetně cestovních - BMW R 1200 GS Adventure

Chcete se vydat na konec světa? Pak je pro vás model BMW Adventure přesně tou správnou volbou. Vedle objemné třicetilitrové nádrže, pořádných zdvihů odpružení a mimořádného komfortu na palubě totiž nabízí silný a pružný dvouválcový motor robustní konstrukce, který skousne méně kvalitní benzin i v těch nejexotičtějších destinacích. Letos lze BMW Adventure navíc dovybavit i bavoráckou specialitou, skvěle pracujícím elektronickým podvozkem ESA.

Kategorie Choppery - Harley-Davidson FLSTSB Cross Bones

Vítejte ve starých dobrých časech: Tak takhle nějak vypadaly drsné bobbery ve čtyřicátých letech. Při pohledu na stylovou přední vidlici typu Springer vás asi hned napadne, že podobně asi vypadaly dříve i jejich podvozky. A přesně to je ono, nostalgický pirát Cross Bones se totiž chce lišit od šedé masy sice skvěle fungujících, ale možná trochu neosobních biků. Jeho dnes už legendární Big Twin se navíc dokáže postarat o pořádnou porci krouťáku 120 newtonmetrů.

Kategorie Skútry a mopedy - Honda SW-T400

Honda nazývá svoji novinku diamantem mezi skútry. Nabízí totiž přesně to, po čem většina uživatelů těchto jednostopých vozítek touží – okouzlující nadčasový design, vysokou dávku komfortu pro oba členy posádky a úsporný motor. Nový kapalinou chlazený dvouválcový agregát je navíc pořádným silákem, disponuje totiž výkonem téměř 40 koní, o jejichž zkrocení se stará kombinovaný brzdový systém, na přání samozřejmě také s ABS.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist