yamaha_demo_tour




Motocykl 2011 zahájil také

Aby toho nebylo málo, tak vedle Motosalonu v Letňanech probíhá přesně v tu stejnou dobu, jen o pár kilometrů dál, výstava Motocykl 2011. Ačkoliv se ohledně této skutečně nepochopitelné situace vedou bouřlivé diskuze, musíme ji, aspoň pro letošek, chtě nechtě respektovat. Proto jsme se i do Holešovic vydali podívat, co je na Motocyklu 2011 k vidění.

Kapitoly článku

Expozice Motocyklu 2011 se i letos, tak jako obvykle, rozprostírá v Průmyslovém paláci a přilehlém Křižíkově paláci. Motorky na vás dýchnou, už když projdete branou na Výstaviště. Na výstavní ploše před palácem se totiž kromě obvyklé kupy pouťových stánků s tretkami a občerstvením totiž vyjímá velká ocelová klec, Globus smrti, kde se od 11, 14 a 17 hodin představují kaskadéři se svou divokou show. Venku je ale trochu zima a v glóbu se zatím nic neděje, tak honem dovnitř do vyhřátého paláce.
Začneme v pravém křídle. To letos patří především čtyřkolkám, o nichž se dočtete v reportáži na Quadmanii. Co se týče motorek, najdete v pravém křídle převážně stánky prodejců výbavy, doplňků a oblečení. Z těch známějších jmenujme například Bikers Crown, Büse nebo Brixton. Samozřejmě nechybí ani někteří dovozci a prodejci. Třeba expozice společnosti Moto Classic se může pochlubit krásným klasickým Enfieldem v červené barvě. Společnost Apollo Orion má v n nabídce hlavně stroje asijské značky Shineray. Vcelku zajímavý pohled vás může čekat také o kus dál, na stánku polské společnosti Romet. Tuto značku si mnozí možná budou pamatovat z dávných dob, kdy vyráběla menší dvoutakty, které brázdily i naše silnice. Nyní mají Poláci díky spolupráci s čínskými výrobci širokou nabídku skútrů všech druhů a motorek s menšími objemy (hlavně 125 a 250 ccm), od naháče až po chopper. Poláci se už loni prezentovali na Intermotu a pro letošek mají několik novinek. Možná byste se divili, co všechno se pod značkou Romet najde… Mladší ročníky zaujme asi spíš stánek s konzolemi Xbox, kde si budou moci virtuálně zazávodit na motorkách. No a abyste si v záplavě všech těch převážně oděvních stánků chvíli vydechli, můžete navštívit bar Havana Club, kde vám sličné barmanky něco namíchají, a vy budete mezi tím moci sledovat vystoupení tanečnic na stánku společnosti Dorton.
A po drinku hurá do střední haly, ta už přináší přece jen důstojnější prostředí a víc připomíná klasickou motorkovou výstavu, než prodejní veletrh. Zde taky najdete ty největší taháky výstavy, aspoň co se značek týče – expozici střední haly totiž vévodí FGR, Ducati a Victory. Rozhodně je zajímavé vidět české Midalu i italského Diavela takhle pohromadě, Midalu bylo po svém uvedení s Diavelem v diskuzích často srovnáváno, a tady si je všichni můžou prohlédnout na jednom místě. Na živo vás možná až překvapí, jak je Midalu i přes velký motor vlastně subtilní. Na stánku FGR je kromě sněhobílého dvouapůllitrového Midlu k vidění také závodní FGR 125.
Naproti u Ducati je největším tahákem pochopitelně novinka v podobě Diavelu, který tu je přítomný hned ve třech kusech a v obou barevných verzích – černý a černočerný. V porovnání s Midalu vypadá Diavel mnohem robustněji, tenhle muscle-bike však skrývá menší motor. Kromě boloňských krásek tu ale uvidíte i designově nezaměnitelné naháče značky Benelli a určitě vás upoutají i MV Agusta nebo Husqvarna, kterou nejdete spolu s některými dalšími značkami na stánku společnosti Motoprestige.
Kromě zastoupení značek Sym, Derbi a velkého stánku s bohatou nabídkou oblečení najdete v prostřední hale také nepřehlédnutelné americké motocykly Victory. Tyhle veliké luxusní koráby sdílejí stánek společně se čtyřkolkami Polaris a jsou osedlány dvojicí krásných hostesek.
Kolem Victory se pak můžete dostat do levého křídla Průmyslového paláce, v němž jsou největšími lákadly soutěž přestaveb Czech Custom Cup, festival airbrushových maleb a bodypaintingu nebo výstavy veteránů a přestaveb JAWA-Clubu a Harley-Davidson Clubu. V této hale je toho k vidění opravdu hodně, a tak nejen pro fanoušky chopperů a přestaveb přineseme z této části výstavy zvláštní článek.
Z přetopeného průmyslového paláce se návštěvník příjemně osvěží procházkou do nedalekého Křižíkova pavilonu. Ten býval v minulosti tak trochu Popelkou výstavy, ale po odlivu věhlasných značek z hlavního dějiště dokáže nabídnout zážitek minimálně srovnatelný, a pro sportovně založené jedince dokonce hodnotnější.
Celému prostoru Křižíkova pavilonu dominuje centrální expozice závodního týmu KM Racing. Česká výprava po návratu z Rally Dakar nechala veškerou techniku a vybavení v nezměněném stavu, a vy si díky tomu můžete prohlédnout, jak ve skutečnosti vypadá exotické nocležiště závodníků na poušti. Mezi kamiony, čtyřkolkami a motocykly stojí i bivakové stany a další nezbytné vybavení novodobé karavany, ve které letos reprezentovali na Dakaru barvy týmu KM Racing Josef Macháček, David Pabiška a Ivan Jakeš.
V závodním duchu se nese také stánek podél levé stěny, pod jehož střechou se seřadily závodní speciály z nejrůznějších disciplín motocyklového sportu. K vidění jsou stroje výhradně české výroby, od motocyklů na plochou dráhu po motokrosový sidecar.
Na stánku BESIPu najdete improvizované dopravní hřiště, na kterém mohou děti vyzkoušet jízdu na malých elektrických motorkách, o kousek dál pak větší kluci svoje umění předvádí na trialech. Jejich exhibiční překážková dráha je součástí prezentace značky Gas Gas, která kromě trialových motocyklů nabízí také krosky, endura a motardy.
Holešovický Motocykl přináší úplně jiné pojetí motocyklové výstavy než souběžně probíhající letňanský Motosalon. V Holešovicích si na své rozhodně přjdou příznivci čtyřkolek a chopperů nebo customů. Můžete si také vybrat ze záplavy nejrůznějšího zboží na prodejních stáncích. Každopádně to, že jsou současně dvě motorkové výstavy, určitě není v pořádku a pro návštěvníky by bylo samozřejmě mnohem lepší, kdyby všechny motocyklové a quadové značky viděli pohromadě. Karty jsou ale rozdány a tak nezbývá, než čekat, jak se situace vyvrbí do budoucna. Třeba se už příští rok konečně dočkáme a konec zimy nám zpestří jen jedna, ale o to hodnotnější, motocyklová výstava.  

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):



TOPlist