globalmoto_duben_nolan




Motocykl 2004

Kapitoly článku

Honda VT750 Shadow


Shadow letos konečně dostala pod sukni pořádné nářadí v podobě kardanu! Stal se z ní pořádný mamut, který vypadá jako motorka za půl miliónu. A přitom ji můžete mít skoro za polovic.

Honda CBF 600 S


Na tuhle motorku jsem se moc těšil. Měla by nahradit legendární CB Seven-Fifty, je v ní motor původem z CBR a má to být holka pro všechno - nastavitelné sedlo a řidítka by měly padnout každé postavě, motor by měl plynule táhnout ve všech otáčkách, snížený výkon oproti Hornetu a CBR zase slibuje značnou výdrž.... Motorka je opravdu pohodlná, vedle nádrže se poskládají i moje dlouhé nohy. A hlavně je hezká - přední kapotáž mi na fotografiích vždy připadala trochu bachratá a neforemná, v reálu však působí docela agresivně a sportovně - něco mezi FJR a Fazerem od Yamahy! Honda se snažila nabídnout lákavou cenu (210 tis.), zpracování je ale výborné. Jediné "levnější" řešení, které jsem objevil, je táhlo sytiče umístěné zleva přímo na motoru (namísto na řidítkách jak je to u moderních motorek obvyklé). Na druhou stranu je ale v nabídce i model s ABS!

Honda 650 Deauville


Co je na tomto modelu nového? Pouze to, že se pro letošek opět objevil v nabídce Hondy na českém trhu! A co víc, dovozce nasadil velmi slušnou cenu 250tis korun! Deauvillku jsem sedlal tři sezóny a můžu ji doporučit každému, kdo nemá žádné sklony k závodění, hodně cestuje nebo dojíždí a záleží mu na pohodlí spolujezdce.
Filip Tichý

Honda Riding Simulator


V rámci výstavy Motocykl mají návštěvníci na stánku Hondy mimo jiné možnost osobně si vyzkoušet své schopnosti na realistickém jízdním simulátoru motocyklu. Ačkoli se na první pohled může zdát, že se jedná jen o další počítačovou hru, kterých dnes máme na svých počítačích k dispozici mnoho, není tomu tak. Je sice pravdou, že simulátor sám o sobě je v nezměněné podobě již na světě dva roky, nicméně jeho užitná hodnota tkví v samotném HW(3 reálné osy pohybu na motocyklu) a logice programu, než-li v samotném grafickém rozhraní, které však věci výuky (ne)bezpečnosti naprosto postačuje. Simulátor sám o sobě nabízí devět kurzů se 114 různými situacemi včetně osmi nejtypičtějších dopravních nehod ve spojitosti s motocyklem. Dokonce nechybí ani změny počasí, či jízda v noci. V systému je například simulována kolize při nárazu do před Vámi jedoucího osobního vozu, který nečekaně prudce zabrzdí, či typický modelový případ kolize s vozem, který vám nedá přednost v jízdě, pokud jedete po hlavní silnici a další statisticky nejčastější dopravní nehody včetně těch s kamiónem. Nechtěl bych však ve Vás vyvolat zdání, že tato hra je nějakou krvavou lázní, která by Vás měla zastrašit. Důležitost celého programu tkví hlavně v prevenci, jak takovýmto situacím v rámci možností bezpečně předejít i s určitou ukázkou správného zvládnutí potenciálně nebezpečné situace. Reálné situaci se samozřejmě i přes veškeré technické vymoženosti tento simulátor nevyrovná, nicméně může být určitým návodem především pro začínající jezdce v osvojení si základních návyků při jízdě na motocyklu. Navíc je to poměrně zajímavá zkušenost a zábava. Příznivci automobilů mohou rovněž jásat, jelikož podle informací, které jsem získal, existuje i verze pro osobní vůz.
Lukáš Růžička



Další foto:














Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist