globalmoto_duben_nolan




Motocykl 2004

Kapitoly článku

BMW F 650 CS Scarver


Laik se diví, odborník žasne. Copak je to bavorák, když má jen jeden válec? Vězte, že ano a rozhodně to není žádný propadák ani tuctový kousek, ale Scarver z řady F. Letmo zavěšené sedmnáctipalcové kolo je poháněno řemenem, což vizuálně koneckonců stejně jako zbytek stroje vypadá dost futuristicky. Devizou je hlavně ovladatelnost, což potvrzuje i nízko položené sedlo, které ukrývá 15l nádrž . Stejně jako u ostatních modelů této řady je novinkou jejich dvojité zapalování, díky němuž motory splní přísnější emisní normy. Jak výrobce sám uvádí, motocykl s dvěma svíčkami ve válci odhalíte ihned, zvenčí na motorovém krytu se honosí lehce přeložitelným nápisem "2 SPARK". Mě osobně se u tohoto stroje zamlouvá především praktické využití volného prostoru po nádrži. Vzniklý odkládací prostor lze použít pro helmu nebo tank vak. K zahození rovněž nejsou ani praktická madla pro spolujezdce.
Lukáš Růžička

BMW K 1200 LT


Luxusní tourer vybavený všemi myslitelnými vymoženostmi (CD changer, tempomat, vytápění sedadel) byl pro letošní sezónu vybaven dalším světlometem pod čelní maskou. Poprvé se u sériového motocyklu objevila technická lahůdka v podobě elektrického stavění na hlavní stojan. Prostě po zastavení stisknete tlačítko, celý tento mamut se pozvedne a sám se posadí na centrální stojan.

BMW R 1200 GS


U BMW zase jednou ukázali konkurenci záda. Předchozí model R1150GS s výkonem 85 koní se ve všech srovnávacích testech stále držel v popředí, v Bavorsku si ale všimli, že ostatní cestovní maxiendura mají výkon 100 koní. Takže inženýři převrtali motor o 50ccm navíc. A když už v tom byli, převrtali úplně všechno. Nová konstrukce nosných částí, složení kardanu, v motoru boxer se poprvé v historii objevila vyrovnávací hřídel, kola dostala duté náboje. Výsledkem je hmotnost o TŘICET kilo nižší než u předchozího modelu. Motor dává požadovaných 100 koníků výkonu, ale co víc, poskytuje krouticí moment 115 Nm, takže konkurenci nechává daleko za zády. Z předchozího modelu zůstal snad jen osvědčený princip zavěšení kol - vzadu paralever, vepředu telelever. A samozřejmě typická silueta s vystrčeným zobanem a dvěma světlomety.



BMW F 650 GS, BMW F 650 GS DAKAR, BMW F 650 CS Scarver


Jednoválcové šestsetpadesátky dostaly pro rok 2004 dvě svíčky, což by mělo zlepšit průběh výkonu motoru. Podstatně se změnil také vzhled endur GS - ani nedokážu říct proč a jak, ale změnou několika proporcí vypadá nová maska úplně jinak a mnohem víc se projevuje podobnost s velkou dvanáctistovkou GS.
Filip Tichý
Další foto:









Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist