ktm_listopad




Moto Morini představila naháče a cenduro střední kubatury

Jak nové čínské vedení italské značky slibovalo, tak se také stalo. Na letošním milánském veletrhu Moto Morini pod vlajkou Zongshenu představí dva nové stroje s objemem 650 kubíků. Naháče a cestovní enduro doplní ještě finální verze modelu Super Scrambler s dvouválcovou dvanáctistovkou postavená na základu stroje Milano.

Kapitoly článku

Základem pro nové šestsetpadesátky je řadový vodou chlazený dvouválec, ostatně jak začíná být pro tuto třídu v posledních letech pravidlem. Tisková zpráva bohužel neuvádí přesné výkonové údaje, jen to, že budou motocykly dostupné ve standardní verzi a také s legislativním omezením na 48 koní. Okolo motoru je pak v obou případech namotaný rám z ocelových trubek doplněný o hliníkovou kyvnou vidlici.

Model 6½ Seiemmezzo pak tenhle společný základ nabídne v klasickém nahatém balení, které vychází z designu velkého naháče Milano, nicméně spíš než o sportovní naked bike půjde o silniční scrambler. Důkazem jsou drátěná kola, vpřed u o průměru 19 palců, vzadu pak v klasickém 17palcovém provedení s úzkou 150mm pneumatikou. Velké terénní radovánky ale nečekejte díky odpružení. Vpředu je sice masivní plně stavitelná 50mm USD vidlice, ta ale nabídne jenom 125 milimetrů zdvihu, zadní centrální jednotka pak ještě o 5 mm méně. Spíš silniční zaměření pak potvrzuje i nízko umístěná koncovka výfuku, a tak to vypadá, že „šestapůlka“ cílí hlavně na Icona od Ducati. Podvozkovou výbavu doplňují klasicky montované brzdové třmeny s 300mm kotouči vpředu, elektronika pak obsahuje ABS a pětipalcovou LCD přístrojovou desku.

Dost podobnou specifikaci podvozku má i cestovní enduro X-Cape. Stejné průměry drátěných kol 19 a 17 palců doplňuje přední 50mm vidlice se zdvihem 160 milimetrů a kompletní škálou laditelnosti, zadní centrál nabídne zdvih 135 milimetrů. I díky tomu narostly hodnoty rozvoru a stopy o 10 milimetrů. Navzdory vizáži cestovního endura potěší výška sedla, které je se svými 830 milimetry jen o 5 milimetrů výš než u nahaté verze.

K cestovnímu enduru také neodmyslitelně patří kapotáž s rozměrným plexi štítem, který je v tomto případě snadno nastavitelný jednou rukou. Z jeho druhé strany se skrývá velký 7palcový TFT displej, pod štítkem své místo našly plně LEDkové světlomety. Správná adventůra nabídne také širokou nabídku příslušenství v čele se sadou kufrů, padáky nebo vyhřívanými rukojeťmi. Bohužel ale stejně jako v případě naháče ani tady neznáme váhu, takže to do sériové výroby pravděpodobně bude ještě chvíli trvat.

 

Poslední novinka není vlastně žádnou novinkou. První verze nového Scrambleru 1200 se objevila spolu s modelem Milano na podzim roku 2017. Od té doby to bylo s továrnou a příchodem samotného naháče všelijaké, takže se není čemu divit, že finální verze offroadověji zaměřené verze si dala ještě víc na čas. O Super Scrambleru tak toho moc nového říct nemůžeme. Lehce se za tu dobu proměnil vzhled, kdy své místo v přední části našlo moderní LED světlo a hned nad ním malý větrný štítek.

Přístrojovou desku tvoří jak jinak než TFT „pětipalec“, známý třeba z modelu Corsaro. Zdvihy tlumičů 120 a 130 milimetrů jasně odkazují na silnici stejně jako sedmnáctipalcová kola. A o tom, že to bude na asfaltu zábava, nemusíme vůbec pochybovat. O pohon se bude starat ověřený vidlicový douválec Bialbero 1200 Corsa Corta, v tomto případě naladěný na 116 koní v osmi tisících a 108 Nm, které přijdou o tisícovku otáček dřív. Ortodoxní fanoušky určitě potěší zpráva o oldschool biku bez motorových map nebo plynu ride by wire. Tady se jede pěkně postaru na lanku.

 

 

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 9 Kč od 3 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist