globalmoto_duben_nolan




Eicma 2010: Moto Guzzi

Ačkoliv jsme některé novinky viděli už před měsícem na německé výstavě, hlavní prezentaci modelů pro rok 2011 si Moto Guzzi nechala až na domácí půdu do Milána. Kromě už odhaleného Racera V7 a dvanáctistovky Norge tak byly k vidění další horké novinky: v novém hávu se představilo maxienduro Stelvio 1200 NTX a také klasický naháč Nevada, který oslaví už dvacet let.

Kapitoly článku

Stelvio 1200 NTX ve specifikaci MY2011 prodělalo na první pohled ne příliš zřetelnou proměnu vzhledu, která spočívá  především v ostřejších tvarech přední masky (jak už jsme letos zvyklí skoro u všech značek), litých kolech a v mírně zvětšeném plexi. Kromě toho, že Stelvio teď vypadá mnohem “nazlobenější”, nabídne také ještě komfortnější cestovaní.
Za zmínku stojí hlavně osvědčený silný motor, obvyklá doména velkých guzzin. Dvanáctistovka si lebedí hlavně v pásmu 5500-7000 otáček, kde také vyprodukuje brutální krouťák 104 Nm při výkonu 102 koní. Opravdovou lahůdkou pro cestovatele je ale kapacita nádrže 32 litrů! To už se můžete vypravit hodně daleko a do pořádné divočiny. Kromě zmiňovaného většího štítu se Stelvio blýskne také větším a lépe tvarovaným sedlem, což by mělo zajistit pohodlí i na opravdu dlouhých a náročných cestách.
Kromě povedeného maxiendura je v produkci Moto Guzzi pro rok 2011 také další lahůdka - krásný roadster s mírným nádechem retra, Moto Guzzi Nevada. Aby také ne retro, když Nevada v příští sezoně oslaví 20 let své produkce. Za tu dobu se příliš nezměnila, což fanoušci ale s povděkem vítají, a tak se vývojáři na oslavu jubilea jen rozhodli podtrhnou její charakteristické rysy. Nevada po celá dvě desetiletí designově vyčnívala díky klasické kapkovité nádrži, kterou zespoda doplňoval nepřehlédnutelný vidlicový motor.
Na tuto silnou dvojku vsadili návrháři i u výročního modelu. Na motoru je vidět opět skoro vše, co jen bylo možné odhalit. Dvoubarevná nádrž navíc dostala dynamickou linku, která plynule přechází v linii sedla, které se už na první pohled zdá moc pohodlné i pro spolujezdce, pro jehož pevný stisk jsou připravena chromovaná madla. K celkovému pohodlí jistě přispěje také přední 40 mm vidlice Marzocchi, tlumící jakékoliv neposednosti 18 palcového předního kola. Stroj se suchou váhou 184 kg bude kupředu hnát spolehlivá sedmsetpadesátka s výkonem 48 koní. Moto Guzzi se holedbá, že tahle nová Nevada se díky vypilované ergonomii (kombinace nového sedla a upravených řidítek) řídí stejně dobře, jako vypadá. Jestli je to pravda, půjde vskutku o překrásnou jízdu!

No a Italové se doma nemohli nepochlubit ani s modely, které už byly poprvé uvedeny před měsícem na Intermotu. Nechyběl tak robustní cesťák Norge v mutaci s 1200 ccm motorem a do dálky zářil také nádherný caferacer V7 Racer, který prostě nejde přehlédnout a pouhé fotky snad ani  nedokážou zachytit charisma, které tenhle stroj naživo vyzařuje...

Informace o redaktorovi

Jan Krajíček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist