yamaha_demo_tour




Mondial Du Deux Roues 2005

Kapitoly článku

Yamaha nás na výstavě zásobovala opravdu značným množstvím novinek pro rok 2006. Světovou premiéru zde měly modely: FZ 1, YZF R6, MT 03, Midnight Star, YZF R1 SP, FJR 1300 AS. V kategorii maxi skútrů představil T Max nové černé barvy pro rok 2006, novinkou je X Max 125.

FZ 1


Yamaha vkročila na pařížskou výstavu opravdu ve velkém stylu a její expozice přinesla hned několik žhavých novinek ve světové premiéře. Mezi ty nejzajímavější patří zcela jistě FZ1, který využívá potenciálu a zkušeností nasbíraných vývojem a výrobou dopředu avizovaného FZ1 Fazer.


Oba motocykly jsou přímými nástupci předchozí generace FZS 1000, který byl představen na podzim roku 2000 na mnichovském Intermotu. I nadále je základem celého stroje osvědčený řadový čtyřválec ze sportovní R1 (v tomto případě z aktuálního modelu 2005), který byl pro potřeby nového stroje náležitě upraven především s ohledem na dostatek síly ve středních otáčkách. Nezůstal však pozadu ani výkonově a nová generace tak disponuje 150k při 11000ot/min, což s ohledem na nekapotovaný FZ1 s hmotností 194 kg (199kg FZ1 Fazer) bude jistě zajímavé svezení. Tradiční karburátory (BSR37) byly nahrazeny vstřikovací jednotkou. Trubkový rám nahradil nový hliníkový, zadní kyvná vidlice byla použita opět ze sportovní R1, ale je o 45mm delší. V předu je namontována vidlice upside down.

Zajímavým prvkem je i u tohoto modelu, jako u řady dalších novinek, koncovka výfuku, která rovněž podstoupila aktuální zkracovací mánii. Uvnitř se pak skrývá třícestný katalyzátor, který v kombinaci s celým systémem produkuje emisní limity na hranici normy EURO3. Kromě polokapotáže se FZ1 od FZ1 Fazer technicky takřka neliší, rozdíl je pouze ve výšce. FZ1 Fazer má navíc ještě namontované madla pro spolujezdce. Celý motocykl je primárně konstruován tak, aby jezdec pociťoval dostatečné pohodlí jak při každodenním používání, tak při jízdě na dlouhé vzdálenosti, avšak v náležitě sportovním duchu. K dobré ovladatelnosti by měla přispět i širší řidítka a vpředu montované 320mm kotouče. Podobně jako v objemové kategorii šestistovek má tedy aktuálně Yamaha i mezi tisícovkami nahou i lehce kapotovanou variantu motocyklu, ve které dřímá umírněné srdce sportovního stroje.

FZ1 Fazer







YZF R6


S kompletní obměnou přichází Yamaha pro rok 2006 u sportovní R6, která se tak představuje již ve své třetí generaci. Kromě radikálních změn v oblasti designu a především nově dimenzované titanové koncovky výfuků dle současných trendů, přichází konstruktéři s totální změnou i v oblasti techniky, kde se údajně nešetřilo s aplikací aktuálních poznatků z MotoGP a techniky ze silnější R1. Nová generace má dle výrobce především reflektovat požadavky zákazníků, kteří hledají v této kategorii stroj s extrémním zpracováním a technikou, který však i nadále neztrácí schopnosti motocyklu použitelného pro každodenní využití.



Vzhledem k tomu, že Yamaha drží i nadále v této kategorii pouze jednu modelovou variantu a nerozděluje stroje na sportovnější a umírněnější verzi, jako je tomu např. u Kawasaki, či Hondy, je toto prohlášení více než trefné.
R6 tak pro příští rok přichází s kompletně novým motorem a konstrukcí. Výrobce jednoduše nešetřil a při konečném pohledu na všechny změny si připadáte jak při čtení v seznamu před nedělním nákupem v Tescu. Stroj má dosahovat maximálního výkonu 127 k při 14,500 ot/min, což zákonitě přináší i náležité nároky na chlazení, které tak bylo nutné značně upravit. Jako první sportovní šestistovka od Yamahy využívá tato nová generace také systém EXUP (klapka ve výfukovém systému, ve výsledku zlepšuje chod v nižších otáčkách – využívá např. R1, verze 04 již pouze jedna klapka).




Importován byl rovněž vstřikovací systém ze závodní YZR-M1, kde je tak R6 jedním z prvních modelů, kde je použito vstřikování s druhotnými vstřikovacími tryskami tzv. v tandemu. Dalším dědictvím přímo ze závodního okruhu je systém YCC-T (Yamaha Chip Controlled Throttle), který poskytuje stroji několikanásobně výkonnější a rychlejší řídící jednotku, než byla ta používaná doposud. Dle konstruktérů je právě u R6 více než vhodné použití tohoto systému vzhledem k širokému spektru otáček až na hranici 17 500 ot/min. V oblasti konstrukce jistě stojí za povšimnutí rám Deltabox, či přední vidlice upside down. Samozřejmostí jsou radiální brzdové třmeny vpředu na 310 mm kotoučích. Motocykl bude v nabídce ve třech barevných provedeních a to klasické modré, červenobílé a krásné černé.

MT 03


Po loňské premiéře MT-01, která, jak se patří, rozvířila motocyklovou veřejnost, přichází výrobce s dalším modelem podobného ražení a designu v menší objemové kategorii. Yamaha samotná označuje tento nový model trochu nevšedně jako roadster-motard. Roadster z toho důvodu, že projekt má stejný druh mechanické krásy a radikálního nevšedního designu jako MT-01, a motard, protože stroj nabízí údajně stejné charakteristiky jako dnešní lehce ovladatelné a hbité Supermoto motocykly.


O pohon se stará tentokrát osvědčený motor z XT660 s upraveným vstřikováním. Na 174,5 kg vážícím stroji zaujme na první pohled téměř horizontálně montovaná zadní pružící jednotka. Ta byla poprvé použita na konceptu stroje MT-01 a kromě výjimečného vzhledu přináší především štíhlejší střední část motocyklu, která je jinak obvykle vyplněna odpružením a pákovím. Takto montované odpružení blíže k motoru přináší příznivější posun těžiště celého stroje a následnou možnost lepší ovladatelnosti. Na bližší zhodnocení stroje a závěry si však budeme muset počkat až do bližšího setkání v praxi.

Midnight Star


Všem příznivcům kategorie “chopper and cruiser“ je jasné, že oslovení motocykl si může dovolit na tomto hřišti pouze jediná značka na světě, nicméně i ostatní výrobci podobných strojů hlavně ti z Japonska se poslední dobou opravdu snaží. I z tohoto důvodu nelze na výstavě v Paříži přehlédnou aktuální ultimativní novinku Yamaha XV1900 Midnight Star.


V expozici se představila hned ve dvou barevných exemplářích a to v komorně černé sériové půlnoční a v “lehce“ upravené modro černé se zlato červenými pruhy. Yamaha má s podobně stavěnými stroji již slušné zkušenosti a budete se mnou jistě souhlasit, že je to poslední léta na jejich nových modelech opravdu znát. Poslední přírůstek je po vzhledové i technické stránce opravdovým šperkem v její aktuální produkci. O tom jak se sní jezdí a jak se zvládá uctivosti hodných 320 kg vás doufám co nejdříve seznámíme.
Vzhledově jde o celkově velice vydařený stroj, avšak osobitě působí na první pohled především originální zadní svítilna, či klasický vzhled přístrojové kapličky na nádrži. Pro tento stroj Yamaha vytvořila zcela nový dvouválcový vzduchem chlazený čtyřtaktní motor OHV o objemu 1845ccm, který svírá úhle 48º. Jedním z mnoha cílů tohoto projektu bylo dosáhnout velkého točivého momentu v nízkém a středním pásmu otáčkách, který se projeví hlavně v rychlostech mezi 90-120 km/h. Toho bylo dosaženo mimo jiné i kompresním poměrem 9.5:1, vrtáním a zdvihy 100x118 mm a v neposlední řadě také použitou vstřikovací jednotkou. Výsledné výkonnostní parametry jsou v číslech docela výmluvné max. výkon 100k při 4250ot/min a zdrcující točivý moment 167,8 Nm při 2500ot/min.

Všechna ta nádhera je přenášena na zadní 190/60 R17 kolo ozubeným řemenem. Dalším významným kritériem při konstrukci bylo dosažení velice přísných emisních limitů, tudíž i z tohoto důvodu je Midnight Star jako první stroj této kategorie značky vybaven třícestným katalyzátorem s lambda sondou. Když nic jiného minimálně vaši pozornost si tento retro futuristický cruiser zcela určitě zaslouží.

YZF R1 SP





FJR 1300 AS


S řadou novinek a upraveným vzhledem vyráží do příští sezóny i velký sportovní cesťák FJR 1300. Nejvýznamnější novinkou, která v příštím roce s tímto modelem přichází na trh, je poloautomatická převodovka, která se u takto dimenzovaného stroje objevuje vůbec poprvé v historii. Od příští sezóny tak můžeme FJR 1300 očekávat ve dvou verzích a to s manuální převodovkou pod označením FJR 1300A a s poloautomatickou převodovkou pod označením FJR 1300 AS.

Systém ABS bude dodáván již ve standardu. Celý systém nese označení YCC-S (Yamaha Chip Controled Shift) a jednoduše řečeno, z pohledu jezdce se jedná o řazení bez spojky, která na motocyklu v podobě běžné páky chybí. Systém byl převzat ze závodních automobilů a pro potřeby motocyklu byl samozřejmě náležitě upraven, jednak s ohledem na způsob ovládání motocyklu a zároveň s důrazem na snížení hmotnosti, která je nyní pouze 4 kg. Systém by měl jezdci především usnadnit jízdu v kolonách a na dlouhých tratích, kde je četné řazení po delší dobu dost vysilující a únavné. Ovládání by mělo fungovat následovně.

K dispozici má jezdec možnost řazení buď ručně na levé rukojeti (něco jako ruční řazení např. u Suzuki Burgman) nebo klasicky vyhlížejícím nožním pedálem namísto standardní řadičky. Pokud zvolíte ruční režim, ukazováčkem budete řadit nahoru a palcem rychlosti dolu. Navíc máte možnost řadit i klasickým nožním pedálem, nicméně jedná se pouze o elektronický přepínač a ne tedy o mechanický přenos k převodovce. O tom, jestli vše bude s pohledu jezdce tak příjemné a komfortní, jak uvádí výrobce, si však budeme muset počkat až do jara. Kromě zmiňované techniky se můžete u nového FJR těšit např. i na upravené přední plexi, zpětná zrcátka, či nové, nyní rovněž sériově montované boční kufry. Za povšimnutí jistě stojí i předělaný přístrojový panel s budíky.

T-Max Black




X Max 125



MT - 0S








Wallpapers


Vybrané pozadí otevřete v novém okně, kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a následně zvolíte "Nastavit jako pozadí". Nebo si obrázek nejdříve uložíte ("Uložit obrázek jako...") na svůj počítač a posléze zpracujete.

























Video: YAMAHA
Délka: 1,27 min.
Velikost: 7,1 MB
Pro spuštění videa klikněte na odkaz značky nebo na odkaz velikosti. Všechny videa jsou ve formátu WMV.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist