globalmoto_duben_nolan




Mondial Du Deux Roues 2005

Kapitoly článku

Suzuki představuje svůj nový Roadster GSR 600. První fotografie najdete uvnitř. Přinášíme také fotografie supersportů GSX-R 600 a GSX-R 750. "Nový" design prodělal také velký Bandit GSF1200, resp. GSF1200S.

GSR 600




V případě GSR600 se jedná u Suzuki o zcela nový model kategorie naked bezesporu aktuálně stvořený jako odpověď na modely od značky Yamaha, Kawasaki nebo Honda. Svým pojetím jistě osloví sportovně založené příznivce, kterým takto koncipovaný sportovní čtyřválec v současné době u této značky chyběl. Designově o tomto modelu již něco více naznačil koncept B-King, který byl však očekáván primárně v trochu jiné objemové kategorii, ale kdo ví zda Suzuki již pro příští rok vytáhla všechna esa z rukávu. Každopádně tento nový model je v některých směrech pro Suzuki značně průlomový. Za vše hovoří pod sedlo svedená dvojice koncovek výfuku, či linii nádrže kopírující plasty s integrovanými předními blinkry. Podle výrobce by mělo jít o lehce ovladatelný sportovní motocykl moderního stylu se sportovními ambicemi. Samozřejmě obecně pěkně otřepaná fráze, ale jisté je to, že podle toho co jsme měli možnost vidět v expozici výstavy minimálně tu informaci o ovladatelnosti a hmotnosti můžeme potvrdit.




Motocykl rozhodně nevypadal nějak extra neohrabaně a humpolácky spíše naopak. Toto tvrzení podporuje i zveřejněný údaj suché hmotnosti 183 kg. Ačkoli na to nádrž nevypadá do útrob pojme 17 l paliva. Zajímavě působí i dvojice koncových LED světel, které si drží design a tvar kulatých koncovek výfuků. Vcelku na první pohled standardně vyhlížejícím budíkům dominuje ve středu klasický dobře čitelný otáčkoměr analogového vzhledu. V hliníkovém páteřovém rámu je uchycen ve všech barevných provedeních pro Suzuki typický černě vyvedený motor. Jedná se o řadový kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 599,4 cm3, který pochází z GSX-R600. Motor disponuje 16 ventilovou technikou, ale podle informací co máme je naladěn s ohledem na kroutící moment spíše do nižších až středních otáček. Vše je řízeno digitální vstřikovací jednotkou (SDTV).

Aktuálně výrobce ještě neuvádí výkonové parametry, nicméně lze očekávat i upravenou variantu s omezením do 25 kW. Motocykl je obut do pneumatik klasických rozměrů vpředu 120/70-ZR17 a vzadu 180/55-ZR17. V nabídce bude u dealerů ve čtyřech barevných provedeních (červená, černá, šedivá a modrá). Předběžná cenová relace hovoří v přepočtu o 6500-7500 EUR, ale je to spíše orientačně.

GSX-R 600







GSX-R 750


Ačkoli je patrný u mnoha výrobců sportovních strojů ústup od této objemové kategorie, u Suzuki se na to dívají trochu jinak a pro letošní rok přichází kromě nové šestistovky i s novou generací legendární sedmsetpadesátky. Změn se u aktuálně představeného stroje událo opravdu mnoho. Kromě předělaných kapotáží a celkového designu je samozřejmě na první pohled patrný nový výfukový systém, který byl sestaven od základu znovu. Odhalena je tak nyní jen minimalistická koncovka, která je schována pod černým krytem. Ačkoliv se po stránce vzhledu nemusí někomu příliš zamlouvat, po technické stránce půjde jistě o přínos a zvuková kulisa bude určitě také zajímavá.


Značnými změnami prošel motor, který je nyní ve výsledku rozměry o něco menší a o 1 kg lehčí než u předchozí generace. Došlo také k zvýšení kompresního poměru z 12,3:1 na 12,5:1. Výkonnostní parametry výrobce zatím tají, nicméně pomyslná hranice 150k s největší pravděpodobností padla. Motocykl dostál zmenšení i v celkových rozměrech, které jsou shodné s šestistovkou. Aktuální stroj je nově o 15 mm kratší o 25 mm nižší a konečně o 15 mm níže je i sedlo. Nastavitelné do tří různých poloh jsou stupačky. Posíleny byly rovněž brzdy, které disponují nyní v předu většími 310 mm kotouči (předchozí generace 300mm). Nové obdržel stroj také budíky. Rozlišení mezi šestistovkou a sedmsetpadesátkou bude na první pohled možné jen podle nepatrně odlišného barevného provedení a jinak barevné přední převrácené vidlice.



Pokud je vám tedy litrová motorka moc a šestka zas už málo, je tato nová sedmsetpadesátka od Suzuki myslím jasnou volbou.

Bandit GSF1200, GSF1200S


Po loňské oživovací kůře menšího bratra se dostalo v letošním roce i na úpravy objemnější varianty tohoto legendárního naháče. Na první pohled je patrné, že kapotáž dostala ostřejší tvary a celkově tak motocykl opticky zeštíhlel a dostal lepší aerodynamický tvar. Po vzoru menšího kolegy došlo rovněž k výměně budíků a sedla. To je nyní dělené a výškově nastavitelné. Verze S má navíc nově ve standardu montovaný systém ABS. Za velice vydařené lze považovat i barevné provedení, kde především modely s vínově zbarveným rámem vypadají na živo opravdu skvostně.




Bandit GSF600






Wallpapers


Vybrané pozadí otevřete v novém okně, kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a následně zvolíte "Nastavit jako pozadí". Nebo si obrázek nejdříve uložíte ("Uložit obrázek jako...") na svůj počítač a posléze zpracujete.






Video: SUZUKI
Délka: 1,42 min.
Velikost: 9,5 MB
Pro spuštění videa klikněte na odkaz značky nebo na odkaz velikosti. Všechny videa jsou ve formátu WMV.

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist