yamaha_demo_tour




Mondial Du Deux Roues 2005

Kapitoly článku

Přinášíme vám první fotografie z výstavy Mondial Du Deux Roues v Paříži. Začínáme novými modely značky Aprilia: Tuono 1000R, Pegaso 650 Trail, SXV a RXV.

SXV a RXV


Jak blesk z čistého nebe se objevila na pařížské výstavě dvojice strojů kategorie off-road od italského výrobce Aprilia. Jejich účinnost na přihlížející byla tak veliká, že ani hřmící hrom v podobě překrásného nově vyšlechtěného Tuona nedokázal tyto krásky pokořit. Pod označením RXV a SXV se skrývá dvojice motocyklů, které mají závodní ambice přímo v krvi. Ať již se jedná o hard enduro RXV nebo o SXV supermoto vítěze třídy S2 World Supermoto. Obě jsou poháněny v této kategorii netypickým V2 motorem, hned ve dvou objemových kategoriích a to 449ccm a 549ccm. Štíhlý, nekompromisně vyzývavý vzhled v kombinaci s velice kompaktním trubko-hliníkovým rámem působí opravdu uhrančivým dojmem.

Spolu s italským citem pro detail a krásu jde v obou případech v tomto ohledu o excelentní stroje. Za vše hovoří minimalistická koncová svítilna s blinkry, či pod sedlo svedené skosené koncovky výfuků. Kapalinou chlazený V2 motor, který svírá úhel 77º se zdá být rozměry menší, než ve skutečnosti opravdu je. Při prvním pohledu na motocykl není ani za masivním rámem znát, že se jedná o dvouválec, typovali byste spíše na nějaký „jednobuch“.
Aprilia se stala prvním výrobcem na světě, která věřila v této kategorii dvouválcové technice V2 a hlavně neztratila kuráž uvést tyto stroje do sériové produkce. O přísun paliva k motoru se stará vstřikování řízené programovatelnou řídící jednotkou (ECU).

O možnostech pohonné jednotky vypovídá i údaj výrobce, který uvádí, že v objemové kategorie 450 ccm jsou maximální otáčky až na hranici 13000 ot/min. U obou strojů rovněž výrobce slibuje výrazně delší servisní intervaly, než jsou u těchto strojů obvyklé. Každopádně, co se použitých materiálů týče, na technice se rozhodně nešetřilo. Všechna víka jsou z magnesia, ventily z titanu. U modelu SXV můžete počítat v předu s 320 mm brzdovým kotoučem a radiálním brzdovým třmenem.
Na konečné závěry je zatím dost brzy, nicméně oba stroje vypadají opravdu zajímavě. Pro našince neméně zajímavá vzhledem k použité technice bude i cena, která zatím nebyla stanovena.

Tuono 1000R


Druhou novinkou, tentokrát však dopředu avizovanou, bylo nové Tuono 1000 R, které se v předchozí generaci vyprofilovalo za výjimečného a dobře ovladatelného naháče s osvědčeným dvouválcovým motorem ze sportovního RSV. Rovnějšími řidítky, vzpřímeným usazením, avšak nadupanou dvouválcovou technikou oslovilo nejednoho příznivce této kategorie. Pro příští sezónu přichází tento ultra naháč s výrazně pozměněným vzhledem, který dostal více ostrých hran a úplně novou přední masku, která se již vzhledově odpoutala od své silniční minulosti. O pohon se stará osvědčený dvouválec V 60º, který byl však pro letošní rok ještě více doladěn a v kombinaci s ostatními novými komponentami a palivovou mapou to ve výsledku přineslo konečných 133k výkonu při 9500 ot/min.


Motocykl dostal nové vstřikování, rovněž byl doplněn o novou 16 bitovou řídící jednotku a komunikační rozhraní CAN line. Za povšimnutí stojí i nová dvojice koncovek výfuků s třícestným katalyzátorem a lambda sondou. S těmito úpravami tak stroj plně vyhovuje homologačnímu standardu Euro3. Díky použitým materiálům byla rovněž snížena hmotnost na 185 kg. Upraven byl také rám a odpružení. Celkový rozvor se snížil na 1410 mm. Motocyklu sluší i nově montované zlaté radiální brzdiče od Bremba, na které jsem osobně velice zvědav, protože hlavně zadní brzdy byly u Aprilie obecně slabší stránkou. Samozřejmostí i nadále zůstává tlumič řízení.
Sečteno a podtrženo, s tímto strojem se v příštím roce rozhodně nudit nebudete. Především barevná kombinace červené s černou a bílou šachovnicí vypadá opravdu úchvatně. Cenová relace by měla kopírovat tu aktuální pro rok 2005, alespoň v zahraničí tomu tak je.



Pegaso 650 Trail


Další novinkou ve stáji Aprilie pro letošní rok je off-road varianta motocyklu Pegaso Strada.
Po loňském útoku motocyklů pro volný čas se nějak pozapomnělo v této objemové kategorii na příznivce prašných cest a bahnitých dálek. Aprilia tak, jak se zdá, pro letošní rok vše navrátila k normálu a v nabídce modelů pro rok 2006 představila i nové Pegaso 650 Trial. Motocykl pro každou příležitost, tak by se asi nejlépe dalo charakterizovat toto nové Pegaso. Pro pohodlné usazení, možnost přibrat a bez problémů svézt spolujezdce, případně naložit nějaké to zavazadlo, jeví se tento stroj jako ideál pro každodenní cestování. Tato nová verze navazuje na bohatou historii, kterou si původní Pegaso vydobylo za hezkou řádku let.

Drátěná 19“ a 17“ kola, vpředu 300mm kotouč, větší klasika v tomto podání snad být ani nemůže. Když se k tomu přidá nový vzhled a inovace, které přinesla v loňském roce Strada, můžeme jen litovat, že se Trial vyrábí pouze v antracitově šedivém provedení. Technikou zůstalo vše při starém a jednoválcový kapalinou chlazený motor o objemu 659 ccm nabízí i nadále pohodových 50 k výkonu. Z důležitých parametrů došlo jen ke zvýšení výšky sedla, která je nyní 840 mm (780 mm Strada).





Wallpapers


Vybrané pozadí otevřete v novém okně, kliknete na obrázek pravým tlačítkem myši a následně zvolíte "Nastavit jako pozadí". Nebo si obrázek nejdříve uložíte ("Uložit obrázek jako...") na svůj počítač a posléze zpracujete.








Video


APRILIA
Délka: 1,10 min.
Velikost: 7,4 MB
Pro spuštění videa klikněte na odkaz značky nebo na odkaz velikosti. Všechny videa jsou ve formátu WMV .

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist