husqvarna_svartpilen_801_2




Běloruský M1nsk se vrací na scénu!

Zeptejte se vašeho otce nebo děda, určitě se mu pod slovem Minsk nevybaví pouze hlavní město Běloruska, ale také značka motocyklů. Z Minsku se stal M1nsk a nyní se znovuzrozená značka pouští do boje o zákazníky, a to hlavně na východních trzích. Do boje vyjíždí se třemi hlavními novinkami.

Minsk byl založen v roce 1951 a tyto motocykly se těšily velké oblibě nejen na území Sovětského svazu. Od rozpadu SSSR postupně upadl Minsk téměř v zapomnění. V roce 2007 ale přišlo znovuzrození, kdy si starého výrobce vzala pod svá křídla soukromá společnost Motovelo. Se změnou majitele přišlo i nové označení, ale hlavně – M1nsk začal produkovat nové modely. Poslední tři novinky už vypadají celkem k světu a M1nsk by se s nimi rád dostal dál do světa.
Hlavní novinkou a „vlajkovou lodí“ je malé enduro TRX 300i. Nenechte se zmást označením modelu, TRX je poháněno vodou chlazeným 250 ccm jednoválcem s výkonem 26 koní při 8 000 otáčkách, který by měl stačit na 140 km/h maximální rychlosti. Převodka má 6 stupňů. O tlumení se stará přední USD vidlice a vzadu najdeme nastavitelný monoshock. Endurko o suché hmotnosti 155 kilogramů budou brzdit hydraulické kotoučové brzdy. Nádrž má kapacitu 15 litrů a povozek je 21 cm nad zemí.
Design je hodně ovlivněn řadou GS od BMW, což rozhodně není na škodu. Motorka vypadá vcelku dospěle a cestovatelské ambice podporuje doplňková sada tří plastových kufrů. LED osvětlení nebo malý boční ochranný rám také potěší. Kvalita a výdrž motoru byla testována 10 000 km při rally Brest-Dushanbe, kterou M1nsk spoluorganizoval a nasadil na ni hned tři TRX.
Druhým modelem je agresivně vyhlížející sportovní R250. Motor má stejné parametry, jako u enduro modelu, tedy 250 ccm, 26 koní při 8 000 ot./min a šestistupňová převodovka. Maximálka by měla být 145 km/h. Suchá hmotnost je 123 kilogramů a kapacita nádrže je 11 litrů. Brzdit bude na předku jeden 300 mm kotouč s dvoupístkem a vzadu 200 mm kotouč.
Poslední novinkou je naháč s označením C4 250. O pohon se stará slabší agregát, než u předešlých modelů. Vzduchem chlazený čtvrtlitr ze sebe vymáčkne 19 koní při 8 000 ot./min a výkon bude přenášet pětistupňová převodovka. S nižším výkonem klesá i maximální rychlost, která je u C4 okolo 110 km/h. Motorka je celkem těžká, za sucha váží 155 kilogramů. K tomu 15 litrů v nádrži plus další náplně a hned jsou další kila nahoře. Co C4 ztrácí na výkonu, dohání v brzdném účinku. Přední kolo brzdí hned dva kotouče!
M1nsk uvedl tři vcelku vydařené modely, ale bude se muset potýkat s nedůvěrou zákazníků ke kvalitě a výdrži motoru. M1nsk bude pravděpodobně cílit na trh východní Evropy, kde je zřejmě vyšší potenciál úspěchu.

Video - M1nsk TRX 300i

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Roman Daněk - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):



TOPlist