husqvarna_svartpilen_801_2




Lakování a airbrush „Stuntriding project 5.“

Kapitoly článku

Stuntriding nepředstavuje pouze sbírání vítězných věnců na republikových i mezinárodních soutěžích ani vzrušující exhibice na nejrůznějších motoristických akcích během celého roku, ale také tvrdou celoroční přípravu, jak jezdce - stuntridera, tak především jeho stroje.
V případě vicemistra české stuntridingové sezóny 2007 Aleše Poláka, přezdívaného "KEJLEB" znamená zimní příprava postavení a upravení (rozumějme přizpůsobení) zánovního Supersportu ze stáje Hondy v podání CBR 954 Fire Blade, jemuž Kejleb přidělil kódové označení "Stuntriding Project 5" .


Kromě technických vychytávek, které jsme Vám podrobně představili v článku z počátku loňské sezóny, dostal Project 5 do vínku i nový kabátek v podobě kvalitního airbrushe (jak jinak, než s převládající oranžovou) z dílny Soběslavského TM designu.


O tom, že sezóna špičkového stuntridera není omezena pouze na letní sezónu, svědčí fotografický záznam z Kejlebova tréninku, který probíhal v polovině ledna na jednom z jihočeských letišť. Bylo by nefér nezmínit, že letošní zima je odvážným motorkářům nakloněna více, než je obvyklé a než známe z předchozích let.





Přestože se teplota vzduchu v době tréninku pohybovala lehce nad nulou, podařila se Kejlebovi premiéra náročného kousku. Aleš zvládá wheelie, nebo-li jízdu po zadním kole bravurně ve všech možných kombinacích a jako by toho adrenalinu nebylo dost, rozhodl se okořenit tuto jízdu sundáním předního kola vč. předních vidlic. Nám běžným moto-smrtelníkům dá leckdy zabrat i "snadná jízda" po dvou kolech, ale Kejleb a hrstka dalších stuntriderů nám dává tušit, že hranice jezdeckého umění jsou podstatně dále. Nebudeme Vás napínat, průběh jízdy jsme zdokumentovali a nezbývá, než se těšit na plný začátek motosezóny 2008, až uvidíme Aleše i další odvážné chlapíky v ostré akci. Již nyní víme, že se máme opět na co těšit.





Kejleb: Tak trochu bez vidlic.
Již loni jsem si tak nějak v duchu říkal, že už hodně lidí jezdí v stuntridingu bez předního kola a nebo komplet bez vidlic. Po dokončení stroje s názvem „Stuntriding project 5“ jsem se rozhodl, že to zkusím. Sehnal jsem kolem sebe potřebný team lidí, který by takovouto událost zdokumentovali. Přijel Johny se Zdeňkou a taky sem vzal Leničku, která nad tím vším dohlížela. Po třech měsících zimního odpočinku opět na streetu. Prvních 10 minut jsem se trápil, ale pak jsem se do toho zase dostal. Johny fotí a já po třiceti minutách jsem připraven sundat komplet celý předek. Zastavuji a říkám „jedem na to“.





Streeta opírám o hrazdu a s pomocí všech přítomných oddělím jiným lidem nezbytnou část motocyklu. Nasedám a jde se na to. Vezmu za ní a najednou jsem na hrazdě – asi špatně tak pokus číslo 2. Trošku poplynuju pustím spojku a najednou už jede street bez předku pěkně po zadním. Ujedu cca 200 metrů a pomalu motorku pokládám na hrazdu. Jsem šťastný, že se to povedlo a já nemusel jít do dílny spravovat rozbitý stroj. A na závěr - zase o krůček dál.



Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jan Sommer - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist