yamaha_demo_tour




Kymco chystá první velkou motorku. Ve spolupráci s Kawasaki

Taiwanská značka si nechala patentovat výkresy nového naked-biku, který má rozšířit její záběr až do kubatury 650 ccm. Kymco zatím známe hlavně jako výrobce skútrů, motorkám se věnuje jen v malých objemech. Teď však chce oslovit i dospělé motorkáře a nabídnout jim vlastní verzi modelu Kawasaki ER-6.

Spolupráce značek Kymco a Kawasaki přitom už nějakou dobu funguje. Taiwanskou firmu Kawa oslovila když se před nedávnem rozhodla vstoupit na trh se skútry, a není tajemstvím, že pod označením J125 a J300 prodává přebrandovaná Kymca Downtown 125i a 300i. Kymco teď chce na oplátku použít Kawasaki ER-6n jako základ pro svůj první velký bike. Její modelová řada motocyklů zatím končí u modelu Venox 250i (u nás se neprodává).

Z výkresů zapsaných u evropského patentového úřadu je zřejmé, že motor novinky včetně výfukového systému jsou beze změny převzaté z ER-6n, a identicky vypadá i zadní kyvka s excentricky uloženým tlumičem. Kymco však použije místo trubkového rámu příhradový, a také vylepší některé komponenty podvozku jako je převrácená přední vidlice nebo radiálně montované čtyřpístkové brzdy.

Odlišný bude i design Kymca, o jehož názvu ještě nejsou k mání žádné informace. Osobitý vzhled mu dodají hlavně dvě přední světla a ostřeji řezané hrany kapot. Ráfky kol pak vypadají ve srovnání s ER-6n masivněji.

Oficiální parametry zatím neznáme, ale dá se předpokládat, že Kymco zůstane na stejných výkonových hodnotách jako Kawasaki, tj. 72 koní při 8 500 otáčkách a 64 Nm v 7 000 ot za min. V nabídce by pak mohla být i verze s omezeným výkonem na 35 kW pro majitele řidičáku skupiny A2.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist