ktm_srpen




Super Duke GT dostane lepší elektroniku

Rakouská značka KTM sice na veletrhu EICMA chybí, stejně jako její dcery Husqvarna a Gas Gas, nicméně o neznamená, že nepředstavuje novinky pro příští sezónu. Dalším z modelů je cestovní Super Duke – zvenčí stejný, uvnitř chytřejší.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Model 1290 Super Duke GT byl první kátéemkou, která dostala semiaktivní podvozek, jak jinak než od značky WP, která pod rakouský koncern také patří. To bylo již v roce 2016. Od té doby už v elektronických sférách uplynulo tolik vody, jako v těch mechanických za 20 let, takže když předloni Super Duke GT prošel prvním faceliftem, zároveň s tím obdržel i úplně novou elektroniku včetně softwaru pro tlumiče (který jste si navíc mohli nechat nahrát i do modelů 2016-18). Teď se situace opakuje – nová elektronika.

Ale není to nic překvapivého, gétéčko prostě jen přejímá to, co letos dostal Super Adventure. Co se podvozku týče, vlastně se toho moc nemění, je tady pět režimů pro předpětí zadní pružiny a k tomu tři režimy tlumení, přičemž nechybí ani anti-dive. Příplatkový paket Suspension Pro s automatickými funkcemi tady v nabídce není. Důležitější ale je, jak se ten podvozek ovládá, a to se děje prostřednictvím podstatně hezčích ovladačů na řídítkách, které nahrazují ty doposud používané sice funkční, ale půlmilionové cenovky nehodné, které přepínají hodnoty na úplně novém větším 7“ barevném TFT displeji. A na něm najdeme jednu novou vychytávku, kterou zatím žádná jiná KTM nemá. Pomocí appky KTM Connect stažené do telefonu se totiž můžete připojit k displeji a zobrazovat si na něm navigační pokyny funkce TBT+ (Turn-By-Turn Plus). Tuhle navigačku dodává Sygic, přičemž si můžete vybrat mezi online režimem, tedy včetně dopravních informací, nebo naopak offline, kdy si dopředu naplánujete trasu a k ní si jen necháváte promítat pokyny. Přímo z přístrojovky se dají vyhledávat také různé body zájmu, jako jsou benzínky, restaurace apod.

Pár drobných změn proběhlo i mimo elektronickou oblast. Tedy vlastně ta první do ní spadá do značné míry taky – dneska ovlivňují jedničky a nuly prostě všechno. Ten ďábelský dvouválec o objemu 1301 cm3 nově plní normu Euro 5, aniž by přišel o jediného ze svých 175 koní a 141 newtonmetrů (takže to dost možná bude jenom o tom papíru ze zkušebny než o nějakých změnách). Druhou a už opravdu prokazatelnou změnou jsou lehčí ráfky, převzaté z nahatého Super Duku R. Ty ušetří rovnou 1 kg hmotnosti, což byste na ovladatelnosti opravdu mohli poznat. Zejména když gétéčko bude k zákazníkům přijíždět na nových gumách Continental ContiSportAttack 4.

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 10 Kč od 2 uživatelů. Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist