globalmoto_duben_nolan




Silnější motor i pro silniční cestování, to je KTM 890 Adventure

Nedávno jsme vám představili terénní „adventůry“, jejichž hlavním bonusem je silnější motor a bylo jen otázkou času, než se dostane také na „základní“ model s větší orientací na silniční cestování. Ten čas přišel právě teď, přivítejte KTM 890 Adventure.

Kapitoly článku

Je to skoro přesně čtrnáct dní, co jsme informovali o dvojici 890 Adventure R a 890 Adventure Rally. Dnes by v podstatě stačilo s drobnými úpravami zkopírovat tehdy zveřejněný text, vylepšení, která dostal základní „Advík“, jsou totiž téměř identická. Primárně jde hlavně o motor se zvětšeným objemem na 889 cm3 a z toho vyplývající lepší výkonnové parametry. 105 koní a 100 newtonmetrů je identická hodnota jako u „erka“ a protože je motor úplně stejný, je i tady o 20 % víc rotujících hmot, lehčí písty, nové ojnice, jiné vyvažovací hřídele, sací potrubí, kartery, čidlo klepání, spojka, Euro 5… No vážně, je to všechno úplně stejně nové, takže to všechno nebudeme vypisovat detailně znovu.

Rychlé opáčko si vlastně můžeme dát i u ostatních vylepšení. Elektronika je o něco chytřejší, rychlejší a jemnější díky nové generaci kontroly trakce MTC a náklonového ABS a vlastně tou nejdůležitější informací u elektroniky je fakt, že i základní Adventure má v základu ovládání tempomatu. Jenže na rozdíl od vyšších modelů si jeho funkci musíte nechat za příplatek elektronicky aktivovat, podobně si můžete připlatit také za jízdní režim Rally pro ježdění v terénu.

Protože i když mluvíme o variantě víc orientované na silnici, stále jde o dost schopný stroj také v lehčím terénu. Jedna důležitá informace se týká podvozku, kde zůstává Adventrue věrný zdvihům odpružení 200 milimetrů a základním jednotkám WP Apex. Nově ale na jeho zadním konci může majitel ladit kromě předpětí také odskok tlumiče. Ostatní úpravy jsou opět ve stejném duchu, jako u dříve představených strojů. Máme tu tedy lehčí podsedlový rám, vylepšené brzdy a odolnější anodizované středy drátěných kol. KTM 890 Adventure by se u dealerů měl objevit s drobným zpožděním oproti dříve představeným terénním variantám, přesněji řečeno během prosince.

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
LazyFrog přispěl 3 Kč
Bogodar přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist