globalmoto_duben_nolan




Miláno živě: KTM

Mattinghofenská továrna se rozhodla představit svou žhavou supersportovní novinku na italské půdě. Možná proto, že právě Itálie je silničním motocyklovým sportům zaslíbena.

Není tajemstvím, že se v dohledné době chystá továrna KTM vstoupit do světa šampionátů World Superbike. Právě toto je důvod, proč se rozhodla zkonstruovat supersportovní motocykl.


Jelikož se pro příští sezónu mění pravidla a v šampionátu Superbike bude povoleno startovat dvouválcovým strojům s obsahem motoru 1200 ccm, byl pro RC8 1190 zkonstruován kompletně novy motor. Lehký čtyřtaktní dvouválec V75° o obsahu 1148 ccm disponuje masivním točivým momentem 120 Nm při 8000 otáčkách za minutu. Stejně tak prozatímní maximální výkon motoru 155 koní při 10000 tisících otáčkách za minutu nás nenechá pochybovat o sportovním duchu stroje.





Jizdní vlastnosti RC8 1190 budou vycházet z plně nastavitelného odpružení White Power, které patří ke strojům KTM stejně jako oranžová barva. Sportovní ambice stroje potvrzuje možnost nastaveni poloh stupaček a výšky sedla. To vše je zabaleno do ostře řezaného sportovního designu.




Mezi novinky, o kterých jsme Vás už dříve informovali, patří tři stroje, které jsou založeny na novém jednoválcovém motoru LC4. Těmi stroji jsou nový silniční 690 Duke, motard 690 SMC a teréňák 690 Enduro. Omlazovací kůrou prošly také oranžové offroadové stroje. Motokrosové speciály jsou k dispozici se čtyřtaktními, ale i dvoutaktními motory. Vedle stopětadvacítky se objevuje totožný motocykl, pouze s rozdílným objemem motoru 144 ccm. To proto, že nová pravidla tento objem povolují a snaží se tak udělat dvoutaktní stroje konkurence schopné, na provoz náročnějším, čtyřtaktním dvěstěpadesátkám. Nabídku dvoutaktů uzavírá SX 250. Ostré soutěžní endura pod modelovým označením EXC taktéž v KTM omladili a profitují z poznatků továrního teamu. Čtyřtaktní modely 250, 450 a 530 EXC-R musejí povinně splňovat přísnou normu Euro 3. I v této třídě jde vývoj dvoutaktních strojů vpřed. Důkazem toho je široká nabídka dvoutaktních modelů EXC -125, 200, 250 a nakonec EXC-E 300. Vedle offroadových motocyklů, byly vystaveny ostré supermoto 450 SMR a o něco civilnější motárdová novinka 690 SMC. Ve společností sportovních motardů nemohly chybět mašiny 690 Supermoto, novinka 690 Supermoto R a dvouválcová 950 Supermoto R. Kompletní nabídku dotvářeli vystavené stroje cestovních endur a neméně osobitých silničních naháčů včetně nové 690 Duke. Velkou pozornost si zasloužili praktické doplňky, kterým zřejmě málokteré, oranžově bijící, srdce odolá.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist