husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
_zdenda_ (0) napsal 02.04.2018 v 13:40

Tech: jenže LC8 vznikala před téměř dvaceti lety, od té doby je snad vývoj o dost dál, ne?

Tech (43) napsal 08.03.2018 v 21:18

Ježiš vy jste kecalové. Ta vaše slavná LC8 zase tak lehká nebyla, pokud vím tak s ABS natankovaná měla taky přes 230kg. A to si troufnu říct že na té motorce moc zbytečností a špatných konstrukcí nebylo. Ta 790 adventure vypadá jako zvětšená 450rally replica. Nemyslitelné na to dát třeba jen boční kufry a spolujezdce. Jo, v terénu nalehko to bude fajn, ale tím se ztrácí ta univerzalita která lidi k téhle kategorii táhne. A hmotnost nadruhou stranu pomáhá k určité stabilitě a komfortu na silnici. Tím neříkám že to je špatný počin, ale kupní síla nebude veliká, určitě hodně za 1090 nebo Afrikou. Prostě to bude pro většinu lidí až moc hard core. Mně by se líbilo něco jako 660Z teneré s dvouválcem, tedy jsem zvědav na 700 Teneré.

Left (30) napsal 08.11.2017 v 01:32

Vilmx mi mluví 100% ze srdce. Také se marně ptám proč už nikdo nevyrábí 2-válcová cestovní ENDURA a ostatní kategorie praskají ve švech? Proč si můžu koupit buď crossový speciál, nebo cesťák s váhou ,ergonometrií, podvozkem, rozměry kol jen na cestování a nic mezi. Hlavně žádný univerzální dual sport jak to vývalo. Vývoj cest. endur nejde dopředu, ale k levným strojům na cestování po asfaltu poptávce navzdory

deluxa (347) napsal 07.11.2017 v 07:58+2

...hm motorka podla mojho gusta...akurat tu kapotaz v tvare zenskeho pohlavneho organu by som okamzite demontoval :D

MAXIM28 (-5) napsal 06.11.2017 v 18:22-1

KaždýTýdenMontuju

zmulin (371) napsal 06.11.2017 v 16:17

Ta hrouda před stupačkama vypadá na nádrž ne?To by mělo těžiště sakra nízko..

Mimochodem ty lehký MTB fully opravdu prošly nějakym vývojem a i už snížily váhu.Takže kromě toho,že se používaj lehčí vidle a tlumiče,ještě vnutili zákazníkům názor,že jednoplacke vpředu je to nejlepší co chtěj a ještě na to na krám obujou lehký pláště...Toť nejpodstatnější na vývoji

JA-NE (767) napsal 06.11.2017 v 16:03

Dizajn strasny..

Kome (64) napsal 06.11.2017 v 13:35+1

Udajná finální podoba:

Mig_35 (345) napsal 06.11.2017 v 13:12

F800GS nebyla o moc těžší, dejme tomu 210 kg natankovaná...

vilemx (228) napsal 06.11.2017 v 13:06

Mig_35: ale vždyť to od začátku píšu (nebo se o to alepoň snažín) - už je na čase, aby velká dvouválcová endura (nikoliv cendura primárně určená pro dálniční přesun do Alp s max. offroadovou vložkou po šotolině k chatce v kempu) měla provozní hmotnost pod 200 kg. A moc si přeji, aby tuhle hranici konečně někdo prolomil - spíš než Tenerku to vidím právě na 790.

Mig_35 (345) napsal 06.11.2017 v 12:57

Navážíš? No to je poněkud přecitlivělé:)
Ad jedna, ve vícero zemich je enduro jako takové v podstatě ilegální činnost. A cestovní endura jsou uzpůsobena především na cestu. Pokud chceš jezdit v terénu, kup Husqvarnu 701 nebo jiný jednoválec. Dvouválce s povinným ABS jsou prostě hmotnostně jinde. Pro mně osobně je cokoliv do 200 kg pro obojí určení /cesta i asfalt/ super. Pokud je priorita asfalt, není problém koupit jednoválcové ostré enduro, ale tam to zase přináší jiné nevýhody. Stará Africa nemusela mít ABS a nemusela plnit žádné EURO a podobné hovadiny.
Ale nevěřím tomu, že by dnešní vývoj stagnoval nebo to nikdo neřešil. Pokud bude vážit tahle KTM natankovaná doplna do 200 kg, já jsem spokojen. Hlavně aby měla charakternější motor, než BMW F800GS...

vilemx (228) napsal 06.11.2017 v 12:37

Mig_35: proč se do mě navážíš? Copak píšu, že to má mít 100 kilo a podvozek z MX? Jaká je teď situace na trhu? Dvouvály začínají něco málo nad 200 kg suché. Optimalizací konstrukce a nějakým tím novým řešením podle mě není zásadní problém jít o cca 25 kilo níž a dostat se pod 200 kg provozní (s nějakou 20 l bandou). Budu jen rád, kdyby se to podvedlo právě téhle nové 790 Stejně jako se příchodem 950 před 15 lety povedla podobná drastická dieta a ta motorka byla také o 25 kg jinde.
Stačí si projít články při čekání na Godota, pardon, novou Afriku. Tam se také nejdřív objevovaly hodnoty jako 160 suchá / 180 provozní, potom prý 180 provozní a nakonec je z toho bumbrlíček, který nedokázel překonat ani o čtvrt století starší ségru A proč? Protože priritou nebyla optimalizace pro jízdu terénem, ale cestování hlavně na horší i lepší silnici, vzhled, dílenské zpracování. Co jiného také nabízet, když jízda mimo asfalt je už pár let společensky nepřijatelným chováním.

Mig_35 (345) napsal 06.11.2017 v 11:49

Vileme a ještě by mohli udělat 30 cm zdvihy a sedlo ve výšce 80 cm, petikilo s 60 hp a se servisním intervalem 15000 km, a spoustu dalších věcí:))) dakarské speciály váží 150 kilo - tam se taky flákájí s vývojem:)

MichalKimlo (25) napsal 06.11.2017 v 10:20

Kome: dufam, ze ano :)

Kome (64) napsal 06.11.2017 v 10:01

MichalKimlo: myslíš že nějaká bude?

MichalKimlo (25) napsal 06.11.2017 v 09:54

zeby konkurent pre Yamahu T7?

vilemx (228) napsal 06.11.2017 v 09:32+2

Mig_35: podle mě cesta vede jednak zcela "novým" řešením určitých konstrukčních skupin, jejich přemístěním mimo zažité místo, sloučením funkcí a spolu s tím také s přehodnocením požadavků třeba na vzhled či chování ve vysokých rychlostech. Karbonový rám na motorce nic moc neřeší, ten ušetří jen pár kilo. Opravdu je nutné mít u motorky na blbnutí v terénu a následný pohodlný přesun po asfaltu složitou kapotáž plnou krytek, cvočků, skrytých spojů? Opravdu musí být podvozek vč. brzd dimenzovaný na jízdu nad 200 km/h, když špuntové gumy stejně končí někde kolem 150 km/h? Opravdu vadí, když vidím rub kapotáže, takže musí být zakrytý dalším plastem? Opravdu musí být zadní část tak vysoko, takže kufr nebo jiná bagáž umístěná v úrovni zrcátek pošle těžiště do čudu? Resp. co převzít koncepci NC-čka, takže těch pár věcí na výlet by se nevozilo na nosiči nebo v báglu na zádech, ale hezky v suchu a teple? Nejde už v výroby vymyslet rám a kapoty tak, aby se na motorku nemusely montovat klasické ocelové padáky? Těch otázek k řešení je spousta

vilemx (228) napsal 06.11.2017 v 08:57

Mig_35: jak bych si představoval vyrábět civilní 2V endura s váhou pod 200 kg? Naprosto jednoduše. Marketingové oddělení nebo nějaklý vizionář ve vedení dá avízo konstrukčnímu, že mají tohle navrhnout. Prostor ke snižování váhy určitě je. Na konci devadesátých let také přišla generační změna, kdy R1 v supersportech a LC8 ve velkých endurech šly s hmotností úplně mino tehdejší normál, způsobily pozdvižení a předvedly, že litrová motorka nemusí vážit alespoň čtvrt metráku, což byla tehdejší běžná váha tohoto typu motorek.
A kde vzít inspiraci? Co třeba horská kola, kde za posledních deset let šel vývoj šíleně dopředu? Prostě byla poptávka po lehkém celoodpruženém kole na blbnutí v terénu, tak jich dnes jsou plné katalogy. Až bude poptávka po lehkém velkém enduru na blbnutí v terénu, tak tady bude. Zatím je spíš poptávka po co nejvýkonnějším velkém cenduru (které by mělo přežít nějaký ten offík) s co nejvíc fičurinami, výkonem nelépe 200 PS a maxinálkou alespoň 300 km/h.

Mig_35 (345) napsal 06.11.2017 v 07:31+1

Vileme a jak by sis to predstavoval? Karbonový rám? A následná cena milion? Kdo chce opravdu lehkou motorku, koupí ostré enduro, když se na tom má dát i cestovat, ostré enduro sto kilo, tupý jednovál s ABS 150, dvouvál 180 je supr, to zvedne i ženská, když zvedáš ze země 330-350 tak tě to začne trochu hlodat:) a tohle mně hlodá fest...

stráťa (104) napsal 06.11.2017 v 07:19

Kome: Jo 390 adventure by mě docela zajímala. Už to Hondí crf250l je docela zajímavý ale pár koní navíc by tomu asi slušelo.

Kome (64) napsal 06.11.2017 v 07:16

jaro27: Měla by to být motorka s homologizací , takže musí mít i adekvátní pneu, tedy tedy homologovaný pro silniční provoz, stejně jako je to třeba u 701. Přehodit si to na off pneu pak můžeš doma sám.

zzzmrzlinar (471) napsal 06.11.2017 v 01:59

hezký, dokonce moc hezký, dokonce mi tentokrát ani nevadí na pýtscha místo světla

vilemx (228) napsal 05.11.2017 v 23:47

Už bylo na čase radikálně říznout do dvouválcových endur a přijít s novými řešeními (tím myslím hlavně hmotnost), která tuhle kategorii posunou dál a nebude to honba za max. výkonem motoru nebo max. počtem elektrofičurin.

Mig_35 (345) napsal 05.11.2017 v 22:15

Jaro: a kdyby na tom byly slicky tak je to vlastně superbajk... podle obutí se odhaduje charakter motorky, to je jasné. A 180 kg na dvouválec je normálka? Zajímavý názor.

pernik92 (163) napsal 05.11.2017 v 20:19

Prosím o adventura bike o obsahu 400 ccm jak to zmínil i Kome

jaro27 (78) napsal 05.11.2017 v 19:25

S takouto prednou maskou by som sa hanbil jazdiť, ale to je vec vkusu.
Ak sa to odhaduje na 180 kg suchej váhy, tak to nie je nič svetaborné. Ťažkých motoriek je dosť. A TKC 80 nie sú poriadne terénne pneumatiky, takže to bude skôr šotolinové enduro.
Kapotáže okolo motora majú chrániť rám a agregát? To fakt? Istota z uniknutých fotografií? Ja dúfam, že je to nádrž a bude presne tam, kde sa javí a poskytne dojazd 400-500 km, keď už to má byť Adventure verzia.
Zostáva len dúfať, že to nebude zvláštne čudo ako 690 enduro a tú motorku aj dokončia.

Kome (64) napsal 05.11.2017 v 19:01

vcera jsem nad tim slintal. Jeste to chce tu 390

Hříbek (59) napsal 05.11.2017 v 18:47

Už se těším na ty akční propagační videa, poletí to asi parádně na každým povrchu a vypadá jako typická KTM , takže není o čem

petao (86) napsal 05.11.2017 v 18:40-1+1

Ruku na srdce, nehezký... Je to taková slátanina,omluvou může být jedině,že jde o předprodukční exemplář, produkční verze musí být o 💯% lepší.

puffybodie (390) napsal 05.11.2017 v 18:16+2

Mohli by aspon nekde prestat ty ptakoviny o "uniklych" fotografiich a podobne bludy? Ve slusnych dobach si vyrobce platil reklamu v mediu, kdyz chtel at se o nem mluvi. Nehralo se na pohadky a nesmysly o tom, ze nekomu uniknou fotografie a podobne blbiny vzhledem k tomu, jake je na tyto veci zabezpeceni. Takhle ma reklamu zdarma a mene zbyva na provoz serveru

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist