globalmoto_duben_nolan




KTM RC390, 200 a 125 – první fotky a info

Výstava EICMA sice v Miláně začíná až za týden, ale některé novinky se dostávají na světlo už s předstihem. Další z nich je řada tří malých supersportů značky KTM, postavených na základě maloobjemových modelů Duke 390, 200 a 125. K dispozici jsou první obrázky a základní údaje o největším z nich, RC390.

KTM míří na mladé zákazníky především zajímavým designem, po technické stránce se nic převratného nekoná. Pro vyznavače stylu supersport ranatý je na příští rok připravena řada Duků oblečených oblečených do kapot s ostře řezanými rysy, a hodně povedenou grafikou, která rafinovaně rozbíjí velké plochy na plastech. Jediným rozdílem v designu jednotlivých kubatur  je podle očekávání jenom modelové označení.
Z barevných provedení nejspíš půjde na dračku hlavně verze Racing, i když ani další dvě kombinace nevypadají vůbec zle. Výrazné hrany vidíme i na 10litrové nádrži, ale nejvíc zaujme pohled zepředu. Hodně originálním dojmem působí už zpětná zrcátka se zabudovanými směrovkami , ale největší rozruch stoprocentně vzbudí futuristická přední maska s neobvyklými prvky z plexiskla a dvojicí kulatých světlometů, utopených daleko za vystrčeným zobákem.
Podle zadních stupaček jsou všechny tři novinky konstruovány jako dvoumístné, ale na fotkách se zadní sedlo schovává pod plastovým krytem, který spolu s dalšími doplňky rozšíří nabídku originálního příslušenství KTM Power Parts. Například s výfukem Akrapovič se určitě zlepší nejenom zvuk, ale originální koncovka uložená pod zadní kyvkou vypadá mnohem lépe.
Otazníky zatím stále visí nad cenami tří nových modelů. Protože se budou vyrábět - stejně jako všechny malé Duky - v indické továrně firmy Bajaj, dá se očekávat, že KTM zůstane v rozumné rovině. Několik informací o technických parametrech, které se k nám dostaly se vztahuje jenom k nejsilnější třistadevadesátce, ostatní budeme znát už za týden.
Technické specifikace KTM RC390:
Typ motoru: kapalinou chlazený čtyřtaktní jednoválec
Objem: 373,2 ccm
Max. výkon: 43,52 k (32.00 kW)
Vrtání x zdvih: 89 x 60
Palivový systém: vstřikování
Rozvod: DOHC
Převodovka: 6-stupňová
Sekundární pohon: řetěz
Zdvih vepředu: 125 mm
Zdvih vzadu: 150 mm
Brzdy vepředu: kotoučová čtyřpístková, průměr kotouče 300 mm
Brzdy vzadu: kotoučová jednopístková, průměr kotouče 230 mm
Suchá hmotnost: 147 kg
Výška sedla: 820 mm
Rozvor: 1340 mm
Světlá výška: 178,5 mm
Objem nádrže: 10 litrů

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (10x):



TOPlist