KTM přiostřuje RC 390 „eRkovou“ verzí
Text: Honza Zajíček | Foto: KTM | Zveřejněno: 27.1.2018 | Zobrazeno: 11 667x
Zdá se, že nová závodní třída v seriálu WSBK Supersport 300 pomalu získává na oblibě, a rakouská KTM se toho snaží využít. Už tak povedenou silniční RC 390 ještě přiostřuje limitovanou homologační sérií s kouzelným písmenkem „R“. Vyrobí se jí pouhých 500 kusů a v nabídce přibude i závodní kit.
Za "eRko" si budete muset patřičně připlatit. Standardní RC 390 koupíte za 152 999 korun, vymazlená verze se bude nabízet za osm a půl tisíce Euro, to je nějakých 221 tisíc korun. Za svoje peníze dostanete lepší štelovací podvozek WP nebo sportovnější ergonomii, kterou mají na svědomí jiné horní brýle a nastavitelná řídítka. K frézovaným brýlím se na řídítkách přidávají nastavitelné sklápěcí páčky pocházející ze stejného obráběcího stroje. Mezi další změny patří kratší trubky sání zvyšující účinnost motoru v závodním režimu.
Komu by to bylo málo, může si za dalších 11 000 Euro (cca 286 000,-) přikoupit závodní kit homologovaný pro použití v závodech SSP 300. V Mattighofenu ročně připraví 50 sad obsahujících více než 230 dílů. Z nich uveďme třeba kompletní titanový výfukový systém Akrapovič SSP300 EVO02 s řídící jednotkou, náhradní kola, širokou škálu zadních rozet, lepší a účinnější chladič a třeba taky závodní kapotáže, quckshifter nebo spojku STM.
KTM RC 390R je tímto definitivně „Ready to Race“ a bude zajímavé sledovat, kolik se jich objeví na roštu letošních třístovkových supersportů a jak na to zareaguje konkurence. Nakonec z toho můžeme těžit i my, protože by boj továren v tomhle seriálu mohl přinést spoustu zábavných lehkých a hravých čtyřstovek.
Informace o redaktorovi
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.