Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Zdravím šlapačkáře. TomeHorne, o španělském VERTIGU jsem už také slyšel, právě v souvislosti s OSSOU. Patent ORBITALU je opravdu starý, druhá polovina 80 let, původně se to zkoušelo v autech...
Princip spočívá ve výplachu čistým vzduchem a vstřiku benzínu po uzavření výfukového kanálu za pomoci stlačeného vzduchu z kompresoru na klikovém hřídeli. Tryska je umístěna centrálně v hlavě, svíčka je bokem. Aprilia tento systém použila po roce 2000. Pokud máte zájem, můžu vám zaslat podrobnější informace.
rsjawkar: souhlas s OSSA, Vertigo, které už vstřikování používají pro 2T. Nepamatuju si jak přesně Orbital fungoval, ten patent už bude dost starý, pokud je to vůbec ještě patentově chráněno. Pokud si vzpomínám, podařilo se z litru dostat asi 170 PS. Souhlasím s předchozími příspěvky, že vstřikování snad alespoň 2T motoru prodlouží život v téhle pseudoeko době.
eurodriver : díky za příspěvek, ano na BIMOTU nesmíme zapomenout, tehdy použila dva vstřikovače ve válci. Bohužel vše uspěchala a "dojela" na velkou poruchovost. (doslova a do písmene)... provazprovaz : Skútr Aprilia SR 50 DiTech používal přímý vstřik, dohledal jsem, že se jednalo o licenci Orbitalu... Chooki: Máš pravdu, jedná o jiný segment, ale např. lodní motory Evinrude E-TEC G2, mají nižší emise a spotřebu než srovnatelné 4T motory, proč by to nemohlo fungovat u motocyklových motorů ? Je tady také OSSA, která údajně také chystá 2T motocykl splňující E4. V případě KTM si musíme počkat do května, ale už teď si zaslouží palec nahoru za to, že 2T technologii nezavrhla...
Urcite je to pecka, mozno to zachrani dvojtakty aspon v tomto segmente.
Vo vode a snehu sa asi pouzivaju ine motory (jemne povedane :) a pochybujem, ze tam platia podobne normy ako teraz euro IV, a o spotrebe napriklad ani nehovorim. To iste malo seriova Bimota z 90t. rokov, skutre atd..proste dost iny segment.
V kazdom pripade ak to KTM ide nasadit v seriovych endurach, tak klobuk dole a je to velky krok a mal by byt aj uspesny, vzhladom na ich prevahu v enduro svete. A to uz je len krok k tomu, aby to niekto skusil aj v mensich SS, alebo naked..taka 2T pila 125cc alebo aj 250-400..hm
Tiež nesúhlasím s minimálne nadpisom.Čo si ja pamätám,tak prvá mnou registrovaná sériová 2T motorka so vstrekovaním,bola Bimota 500V Due https://translate.google.sk/translate?hl=sk&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Bimota_V_Due&prev=search
"KTM přijíždí s prvním vstřikováním pro dvoutakty ???" Je pravda, že již v roce 2013 avizovala , že má vstřikování do 2T vyřešené a normu E4 splní... Podle zkratky TPI lze odvodit, že se jedná o systém se vstřikovačem umístěným v přepouštěcím kanálu. Rozhodně, se ale nejedná o první systém na světě... Na sněhu nebo na vodě se používá přímé vstřikování u 2T min. 10 let... Připadá mi to, že se KTM snaží obejít patentovaný systém přímého vstřiku od ORBITALU Austarlia. To je možná důvod, proč se doposud u motocyklových 2T motorů vstřikování stále nepoužívá a raději se přešlo se na 4Tmotory... V každém případě se těším na další informace a rád bych se v dohledné době dožil reinkarnace 2T i v silničních motocyklech...
Já si myslím, že to bude dobrá věc. Prodávám motorové přístroje zn. STIHL a u motor. rozbrušovaček máme vstřikování paliva u dvoutaktu už několik let. Funguje to bezvadně a motory chodí jedna radost, není to až tolik háklivé na různá aditiva v palivu jako klasický membránový karburátor. Časem to asi bude běžná věc, stejně jako dnes u čtyřtaktů.
Doufám, že konce 2t se nikdy nedožiju. Uklidňuju se, že minimálně v motorových pilách a křovinořezech jej EU nikdy nezařízne a když bude tam, tak nehomologované ofroady zůstanou snad také.
Od příštího roku? Spíš od modelového roku 2018, který bude k dostání od poloviny letošního roku,doufám... a taky doufám, že to bude současně i u Husqvarny...
Konecne jednou pokrok motoru tam kde je skutecne potreba ...zadne biturba/katalyzatory/casticove filtry/drivebywire a dalsi emisni kraviny me u sportovnich motorek nezajimaji
Zdravím šlapačkáře. TomeHorne, o španělském VERTIGU jsem už také slyšel, právě v souvislosti s OSSOU. Patent ORBITALU je opravdu starý, druhá polovina 80 let, původně se to zkoušelo v autech...
Princip spočívá ve výplachu čistým vzduchem a vstřiku benzínu po uzavření výfukového kanálu za pomoci stlačeného vzduchu z kompresoru na klikovém hřídeli. Tryska je umístěna centrálně v hlavě, svíčka je bokem. Aprilia tento systém použila po roce 2000. Pokud máte zájem, můžu vám zaslat podrobnější informace.
rsjawkar: souhlas s OSSA, Vertigo, které už vstřikování používají pro 2T. Nepamatuju si jak přesně Orbital fungoval, ten patent už bude dost starý, pokud je to vůbec ještě patentově chráněno. Pokud si vzpomínám, podařilo se z litru dostat asi 170 PS. Souhlasím s předchozími příspěvky, že vstřikování snad alespoň 2T motoru prodlouží život v téhle pseudoeko době.
eurodriver : díky za příspěvek, ano na BIMOTU nesmíme zapomenout, tehdy použila dva vstřikovače ve válci. Bohužel vše uspěchala a "dojela" na velkou poruchovost. (doslova a do písmene)... provazprovaz : Skútr Aprilia SR 50 DiTech používal přímý vstřik, dohledal jsem, že se jednalo o licenci Orbitalu... Chooki: Máš pravdu, jedná o jiný segment, ale např. lodní motory Evinrude E-TEC G2, mají nižší emise a spotřebu než srovnatelné 4T motory, proč by to nemohlo fungovat u motocyklových motorů ? Je tady také OSSA, která údajně také chystá 2T motocykl splňující E4. V případě KTM si musíme počkat do května, ale už teď si zaslouží palec nahoru za to, že 2T technologii nezavrhla...
rsjawkar: Divím se, že tedy Orbital nepřijde s něčím vlastním. Nevíš, do kdy jim ten patent platí?
Urcite je to pecka, mozno to zachrani dvojtakty aspon v tomto segmente.
Vo vode a snehu sa asi pouzivaju ine motory (jemne povedane :) a pochybujem, ze tam platia podobne normy ako teraz euro IV, a o spotrebe napriklad ani nehovorim. To iste malo seriova Bimota z 90t. rokov, skutre atd..proste dost iny segment.
V kazdom pripade ak to KTM ide nasadit v seriovych endurach, tak klobuk dole a je to velky krok a mal by byt aj uspesny, vzhladom na ich prevahu v enduro svete. A to uz je len krok k tomu, aby to niekto skusil aj v mensich SS, alebo naked..taka 2T pila 125cc alebo aj 250-400..hm
Mig_35, eurodriver> opraveno, dik
Tiež nesúhlasím s minimálne nadpisom.Čo si ja pamätám,tak prvá mnou registrovaná sériová 2T motorka so vstrekovaním,bola Bimota 500V Due https://translate.google.sk/translate?hl=sk&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Bimota_V_Due&prev=search
Věřím, že si Ivan také přihřeje polívčičku...
"KTM přijíždí s prvním vstřikováním pro dvoutakty ???" Je pravda, že již v roce 2013 avizovala , že má vstřikování do 2T vyřešené a normu E4 splní... Podle zkratky TPI lze odvodit, že se jedná o systém se vstřikovačem umístěným v přepouštěcím kanálu. Rozhodně, se ale nejedná o první systém na světě... Na sněhu nebo na vodě se používá přímé vstřikování u 2T min. 10 let... Připadá mi to, že se KTM snaží obejít patentovaný systém přímého vstřiku od ORBITALU Austarlia. To je možná důvod, proč se doposud u motocyklových 2T motorů vstřikování stále nepoužívá a raději se přešlo se na 4Tmotory... V každém případě se těším na další informace a rád bych se v dohledné době dožil reinkarnace 2T i v silničních motocyklech...
Jé, to bude mít IvanDvoutakťák radost, až si to přečte.
Já si myslím, že to bude dobrá věc. Prodávám motorové přístroje zn. STIHL a u motor. rozbrušovaček máme vstřikování paliva u dvoutaktu už několik let. Funguje to bezvadně a motory chodí jedna radost, není to až tolik háklivé na různá aditiva v palivu jako klasický membránový karburátor. Časem to asi bude běžná věc, stejně jako dnes u čtyřtaktů.
Doufám, že konce 2t se nikdy nedožiju. Uklidňuju se, že minimálně v motorových pilách a křovinořezech jej EU nikdy nezařízne a když bude tam, tak nehomologované ofroady zůstanou snad také.
At zije 2T!!!
Od příštího roku? Spíš od modelového roku 2018, který bude k dostání od poloviny letošního roku,doufám... a taky doufám, že to bude současně i u Husqvarny...
na to jsem hodně zvědav, bo jestli to má projít Euro4 se kterou mají problém čtyřtakty tak to bude muset být doslova revoluce
Konecne jednou pokrok motoru tam kde je skutecne potreba ...zadne biturba/katalyzatory/casticove filtry/drivebywire a dalsi emisni kraviny me u sportovnich motorek nezajimaji