globalmoto_duben_nolan




KTM přijíždí s vstřikováním pro dvoutakty

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
rsjawkar (85) napsal 24.03.2017 v 08:47

Zdravím šlapačkáře. TomeHorne, o španělském VERTIGU jsem už také slyšel, právě v souvislosti s OSSOU. Patent ORBITALU je opravdu starý, druhá polovina 80 let, původně se to zkoušelo v autech...
Princip spočívá ve výplachu čistým vzduchem a vstřiku benzínu po uzavření výfukového kanálu za pomoci stlačeného vzduchu z kompresoru na klikovém hřídeli. Tryska je umístěna centrálně v hlavě, svíčka je bokem. Aprilia tento systém použila po roce 2000. Pokud máte zájem, můžu vám zaslat podrobnější informace.

TomHorn (49) napsal 23.03.2017 v 16:34

rsjawkar: souhlas s OSSA, Vertigo, které už vstřikování používají pro 2T. Nepamatuju si jak přesně Orbital fungoval, ten patent už bude dost starý, pokud je to vůbec ještě patentově chráněno. Pokud si vzpomínám, podařilo se z litru dostat asi 170 PS. Souhlasím s předchozími příspěvky, že vstřikování snad alespoň 2T motoru prodlouží život v téhle pseudoeko době.

rsjawkar (85) napsal 23.03.2017 v 07:30

eurodriver : díky za příspěvek, ano na BIMOTU nesmíme zapomenout, tehdy použila dva vstřikovače ve válci. Bohužel vše uspěchala a "dojela" na velkou poruchovost. (doslova a do písmene)... provazprovaz : Skútr Aprilia SR 50 DiTech používal přímý vstřik, dohledal jsem, že se jednalo o licenci Orbitalu... Chooki: Máš pravdu, jedná o jiný segment, ale např. lodní motory Evinrude E-TEC G2, mají nižší emise a spotřebu než srovnatelné 4T motory, proč by to nemohlo fungovat u motocyklových motorů ? Je tady také OSSA, která údajně také chystá 2T motocykl splňující E4. V případě KTM si musíme počkat do května, ale už teď si zaslouží palec nahoru za to, že 2T technologii nezavrhla...

provazprovaz (0) napsal 22.03.2017 v 16:17

rsjawkar: Divím se, že tedy Orbital nepřijde s něčím vlastním. Nevíš, do kdy jim ten patent platí?

chooki (100) napsal 22.03.2017 v 09:47

Urcite je to pecka, mozno to zachrani dvojtakty aspon v tomto segmente.
Vo vode a snehu sa asi pouzivaju ine motory (jemne povedane :) a pochybujem, ze tam platia podobne normy ako teraz euro IV, a o spotrebe napriklad ani nehovorim. To iste malo seriova Bimota z 90t. rokov, skutre atd..proste dost iny segment.
V kazdom pripade ak to KTM ide nasadit v seriovych endurach, tak klobuk dole a je to velky krok a mal by byt aj uspesny, vzhladom na ich prevahu v enduro svete. A to uz je len krok k tomu, aby to niekto skusil aj v mensich SS, alebo naked..taka 2T pila 125cc alebo aj 250-400..hm

Jarda (281) napsal 22.03.2017 v 08:13

Mig_35, eurodriver> opraveno, dik

eurodriver (1) napsal 21.03.2017 v 23:44

Tiež nesúhlasím s minimálne nadpisom.Čo si ja pamätám,tak prvá mnou registrovaná sériová 2T motorka so vstrekovaním,bola Bimota 500V Due https://translate.google.sk/translate?hl=sk&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/Bimota_V_Due&prev=search

rsjawkar (85) napsal 21.03.2017 v 21:49

Věřím, že si Ivan také přihřeje polívčičku...

rsjawkar (85) napsal 21.03.2017 v 21:37

"KTM přijíždí s prvním vstřikováním pro dvoutakty ???" Je pravda, že již v roce 2013 avizovala , že má vstřikování do 2T vyřešené a normu E4 splní... Podle zkratky TPI lze odvodit, že se jedná o systém se vstřikovačem umístěným v přepouštěcím kanálu. Rozhodně, se ale nejedná o první systém na světě... Na sněhu nebo na vodě se používá přímé vstřikování u 2T min. 10 let... Připadá mi to, že se KTM snaží obejít patentovaný systém přímého vstřiku od ORBITALU Austarlia. To je možná důvod, proč se doposud u motocyklových 2T motorů vstřikování stále nepoužívá a raději se přešlo se na 4Tmotory... V každém případě se těším na další informace a rád bych se v dohledné době dožil reinkarnace 2T i v silničních motocyklech...

Houmr24 (39) napsal 21.03.2017 v 21:11

Jé, to bude mít IvanDvoutakťák radost, až si to přečte.

stihlmen (8) napsal 21.03.2017 v 17:20+2

Já si myslím, že to bude dobrá věc. Prodávám motorové přístroje zn. STIHL a u motor. rozbrušovaček máme vstřikování paliva u dvoutaktu už několik let. Funguje to bezvadně a motory chodí jedna radost, není to až tolik háklivé na různá aditiva v palivu jako klasický membránový karburátor. Časem to asi bude běžná věc, stejně jako dnes u čtyřtaktů.

LuckyGhost (9) napsal 21.03.2017 v 15:53

Doufám, že konce 2t se nikdy nedožiju. Uklidňuju se, že minimálně v motorových pilách a křovinořezech jej EU nikdy nezařízne a když bude tam, tak nehomologované ofroady zůstanou snad také.

zdenyrr (732) napsal 21.03.2017 v 15:10

At zije 2T!!!

Mig_35 (345) napsal 21.03.2017 v 14:03+1

Od příštího roku? Spíš od modelového roku 2018, který bude k dostání od poloviny letošního roku,doufám... a taky doufám, že to bude současně i u Husqvarny...

zzzmrzlinar (471) napsal 21.03.2017 v 12:53

na to jsem hodně zvědav, bo jestli to má projít Euro4 se kterou mají problém čtyřtakty tak to bude muset být doslova revoluce

CR500 (142) napsal 21.03.2017 v 12:34+2

Konecne jednou pokrok motoru tam kde je skutecne potreba ...zadne biturba/katalyzatory/casticove filtry/drivebywire a dalsi emisni kraviny me u sportovnich motorek nezajimaji




TOPlist