ktm_unor




KTM má plný stánek novinek, mnoho detailů je ale zatím pod embargem

KTM sice přijela na výstavu s hromadou novinek, většina z nich ovšem nadále podléhá embargu, takže jsou informace skoupé nebo žádné – jedinou výjimkou je oficiálně odhalený 1390 Super Duke GT. Prostě pokud nejste přímo na místě, víte prd. My ale na místě naštěstí jsme, a tak alespoň něco víme! Dopředu však říkáme, že u spousty strojů zatím chybí zásadní technické parametry. Berte tedy následující video i řádky z větší části jako rychlý přehled toho, co můžeme od KTM čekat.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

1390 SUPER DUKE GT

Mimořádně rychlá cestovní motorka se seriózními okruhovými ambicemi. Tak zní jedna z vět, kterou KTM definuje nového 1390 Super Duka GT. Cestovní verze se na motocyklovém veletrh EICMA ukazuje necelý rok po tom, co se světu představil nahatý 1390 Super Duke R, a jen pár týdnů poté, co stejný motor dostala i cestovní Super Adventure.

Kdybychom to měli na kost zjednodušit, tak prostě jen řekneme, že je GT cestovnější variantou stávajícího Super Duka. A cestovnější v tomto případě znamená větrný štítek a uvolněnější jízdní pozici. Zároveň ovšem dostal i modernější elektroniku, korunovanou novým širokoúhlým displejem a hlavně poslední generací semiaktivního podvozku WP SAT.

GT sdílí s verzí R Tužší rám s jednostrannou kyvnou vidlicí a obnaženější podsedlovkou, na jejímž konci chybí hlavní zadní světlo – funkce koncového a brzdového světla se přestěhovala do multifunkčních blinkrů. A totožný je samozřejmě motor – zabijácký dvouválec o objemu 1 350 cm3, disponující variabilním časováním ventilů, upraveným převodem pátého a šestého stupně, ale hlavně výkonem 190 koní a točivým momentem 145 Nm.

To znamená opravdu velmi rychlé cestování, navíc na delší vzdálenosti díky větší nádrži. Přestože vypadá bandaska na první pohled stejně jako na naháči, ve skutečnosti má o dva litry větší objem, tedy 19,5 litru. Boční plasty se zdají být totožné, ovšem na předku je spoustu věcí jinak. Hmyzí světlo má stejné uspořádání jako na nedávno představené Adventuře – orámování funguje jako LED denní svícení, uvnitř jsou pak dva světelné segmenty nad sebou – dole malá čočka, nad ní vertikálně protažený světlomet. A všechno doplňují ještě nenápadně zastrčené přídavné světlomety pod oplastováním nádrže.

Aerodynamickou ochranu tvoří kryty rukojetí, ale hlavně rozměrný větrný štítek s nastavitelnou výškou. Za ním dělá jezdci společnost nový dotykový displej s konektivitou a navigací, který se dočkal samostatného představení. Tady je jeho horizontálně orientovaná verze, doplněná ještě držákem na příslušenství.

Došlo pochopitelně na kompletní přeladění elektroniky. KTM zdůrazňuje, že nová generace semiaktivní tlumičů dovoluje přesnější a konzistentnější fungování, a že třeba režim podvozku Comfort byl naladěn pro opravdu pohodlnou jízdu. S režimy podvozku souzní několik jízdních režimů, včetně uživatelsky nastavitelného a okruhového, v němž lze v několika krocích ladit citlivost náklonové kontroly trakce. K tomu je zde náklonové ABS s novými módy Sport ABS a Supermoto+, pochopitelně rychlořazení, anti-dive předních vidlic, zamezující potápění na brzdách, nastavitelná úroveň brždění motorem, adaptivní tempomat (ano, v předku je prý skutečně schovaný radar) a tak dále. Některé prvky jsou u nové motorky dostupné klasicky v Demo módu, po jehož vypršení musíte u dealera připlatit za zpřístupnění na stálo.

Dohromady má cestovní bestie 213 kilogramů bez paliva (tedy nějakých 228 kilogramů s plnou nádrží), což s ohledem na výkon není vůbec velká porce. I díky tomu je dobré vědět, že na předním kole úřadují monobloky Brembo Stylema ovládané radiální pumpou, zakusující se do 320mm kotoučů.
Bohužel nepadlo ani slovo o dostupnosti, předpokládáme ovšem, že 1390 Super Duke GT začne tak jako Super Adventure u dealerů řádit začátkem příštího roku.

990 RC R

Už dlouho o něm víme, ale pořád jsme neviděli finální podobu. Kapotovaný supersport, který sdílí motor a částečně i techniku s 990 Duke R. Tady nabízí 130 koní výkonu, 103 Nm točivého momentu, a jedny z nejmocnějších aerodynamických křidélek, co jsme kdy na motorce viděli. Prostě agresivní okruhová potvora, na výstavišti navíc odhalená ve standardní, ale i vymazlené variantě, navěšené doplňky z katalogu Power Parts.

990 RC R Track

Mnoho střelců už dozrálo ke zjištění, že kapotovaný supersport lze pořádně využít jedině na okruhu, a právě proto nabídne KTM nové RC R i v ryze okruhové verzi bez světel a zrcátek, ale hlavně bez emisních nezbytností. Přesnější parametry ovšem opět nevíme.

390 Adventure R

Letošní podzim se nese ve znamení maloobjemových, lehkých cestovních endur. Svůj koncept F 450 GS představilo BMW a KTM konečně ukázalo vymodlenou 390 Adventure R. Ta má stejný technický základ jako další modely s motorem LC4 390, je ale střižená do stále populárnějšího adventure-rally stylu.

390 Enduro R

Nové rakouské 390 pokračují klasickým endurem. Civilní dual-sport nižšího objemu než 690 už KTM nemá v nabídce nějakou dobu, takže návrat do téhle kategorie rozhodně vítáme. I tady se jedná o techniku totožnou se zbytkem 390 – motor tedy dostatečně výkonný, ale zdaleka ne tak ostrý jako v případě závodních EXC. Prostě univerzální stroj na silnici i mimo ní.

125 Enduro R

Stejný příběh jako u 390 Enduro R, jen v menším balení. Univerzální motorka pro každou situaci, jejíž výkon se bude pohybovat na hranici legislativního maxima.

390 SMC R

Dřív platilo, že měl téměř každý dual-sport svého supermoto sourozence. Samozřejmě to i nadále platí v případě 690, které KTM nabízí na velkých i malých kolech, a od příštího roku zase bude platit i pro 390. Menší SMC R přijíždí s přední brzdou Bybre a s podobným výkonem, jaký nabízí 390 Duke.

125 SMC R

A opět i menší supermoto verze – na rozdíl od větších sester na litých kolech a s minimalistickým ovladačem na řídítkách, opět ale s výkonem blízko legislativního maxima.

1390 Super Adventure

O nové KTM 1390 Super Adventure S i verzi bez Eva a automatu jsme již psali. Nyní byla k vidění přímo na stánku.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist