KTM 390 Adventure vyrazí do nového roku s drobným doladěním

Vzhledem ke své objemové třídě nabízí nejmenší Adventure dost bohatou výbavu. Stavitelné odpružení, barevné TFT, náklonové ABS a kontrolu trakce. Aby toho nebylo málo, dostane pro příští rok druhý režim hlídající prokluz zadního kola a odolnější ráfky.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Kapitoly článku

Cestovní enduro s jednoválcovou čtyřstovkou udává pro příští rok o koník nižší výkon, tedy 43 koní (32 kW) namísto dřívějších 44. Jestli to je jenom odchylka měření nebo dopad Euro 5, tím se továrna samozřejmě nechlubí. Místo toho nám v tiskové zprávě barvitě popisuje, jak funguje kontrola trakce, která nově nabídne dva režimy. Původně 390 přijížděla s trakcí, která šla pouze vypnout, teď nabídne režimy Street a Offroad. Kdo se o motorky nějakou chvíli zajímá, tomu už je jasné, že každý režim nabídne jinou míru prokluzu zadního kola. Street je přísnější a Offroad dovolí větší míru prokluzu pro brodění se terénem. Důležité také je, že v případě chcípnutí motoru, zastavení nebo lehkého pádu zůstává stejné nastavení, takže se ve stresové situaci ještě navíc nemusíte proklikávat v menu a hledat ten správný režim. To samé platí také pro ABS, které v terénním režimu omezí hlídání předku a na zadním kole se vypne úplně. Po pauze tak stačí zase brnknout o startér a můžeme frčet. V tiskové zprávě nám chybí informace, jestli jde dál kontrola trakce vypnout úplně, jako tomu bylo doposud. Podle driftý na fotkách snad ano a potvrzuje to i cestovatel Paolo Carraneo na videu, kde se baví s Quinnem Codym o nastavení motorek. Snad to tedy půjde i u prodejních strojů a neměli kluci nějakou speciální možnost jen pro účely focení a natáčení. 

Přitom by se podle PR oddělení vylepšený Adventure mohl dostat do extrémnějších situací než doposud díky odolnějším kolům. Místo šesti dvoupaprsků mají teď jenom pět a celé ráfky jsou prý pevnější. Škoda, že v továrně nesáhli pro drátěný výplet, ten by vypadal o dost lépe. Zato se rozhodli zamíchat barvou v plechovce a nabídnout 390 Adventure pro rok 2022 ve dvou nových barevných provedeních. Černo-oranžovo-šedé provedení a modro-oranžovo-bílé by se měly objevit u dealerů od ledna.

 

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist