Firma z Mattighofenu musí chtě nechtě držet krok z konkurencí, a tak bylo jen otázkou času, kdy dorovná objem motoru u své vlajkové lodi na úroveň ostatních výrobců. Nejkratší cesta k obligátní metě 1 200 kubíků vede v případě KTM přes superbike 1190 RC8R, jehož agregát si s menšími úpravami nový Adventure vypůjčil.
Podle testmenů z Motorradu je naladěn na výkon
150 koní, stejně jako třeba Multistrada. Nemusíte se ale bát, že by se nový model Adventure chtěl vyrovnat silničně zaměřené Ducati - v KTM zůstávají věrni 21palcovému přednímu kolu a vysokým zdvihům pérování, a jejich novinka se zaměří spíš na zkušené off-road jezdce, které pohyb po asfaltu zajímá až v druhé řadě.
1190 Adventure R váží s plně natankovanou 24litrovou nádrží
230 kg, a to včetně vypínatelného ABS, které bude součástí standardní výbavy. Z elektronických vychytávek pak nechybí ani kontrola trakce ani výběr ze dvou palivových map, pro terén a silnici.
Za předpokladu, že nový 1190 R Adventure nahradí od příštího roku stávající model 990 Adventure, můžeme hned v roce 2014 očekávat další novinku: alespoň podle strategického plánu, který před časem někdo
propašoval na internet z meetingu dealerů v severní Americe. Co si máme představovat pod pracovním názvem "1290 Adventure machine" však zatím zůstává otázkou. Protože se ve stejném roce má objevit modernizovaný naked model
SuperDuke R 1290, nabízí se spekulace, že KTM použije stejný motor do silničně zaměřeného endura, a získá tak v populárním segmentu mnohem širší záběr. To jsou ale zatím pouhé dohady, teď se můžeme s jistotou těšit na podzimní Intermot do Kolína, kde bude 1190 R Adventure s velkou pravděpodobností oficiálně představen.
Informace o redaktorovi
Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Press - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?