globalmoto_duben_nolan




Eicma: KTM rozšiřuje rodinu modelů Duke

Rakouská značka se po nedávné reorganizaci v řadách cestovních endur pustila do kategorie naked. Očekávaný řadový dvouválec je na světě zatím ve formě konceptu, řadu vylepšení však dostal Super Duke R i oba malé jednoválce.

Kapitoly článku

1290 Super Duke R

Bestie ve verzi 2.0, to zní dobře už na poslech. Kdo měl tu čest s první generací Super Duka, jistě potvrdí, že to je jedna z nejbláznivějších nahatých motorek současnosti. A teď je tady jeho vylepšený nástupce s ještě výkonnějším motorem a řadou nových fičur.

Nejnápadnější změnou jsou přední světla s LED, která podléhají stejné štábní kultuře jako inovovaná řada modelů Adventure. Na svislou dělící linii si možná někdo bude zvykat déle, ale věřte, že naživo vypadá mnohem lépe než z fotek. Nová je i přístrojovka s TFT displejem, která už nevypadá tak levně jako u předchozího modelu. Škoda, že podobnou kúrou neprošly také ovladače.

Nejzajímavější změnou uvnitř jsou nové hlavy válců, které spolu s upraveným sáním přinesly nejen splnění normy Euro 4, ale hlavně zvýšení výkonu na brutálních 177 koní. Není divu, že KTM přidala rovnou i zatáčecí ABS a řídící jednotku IMU, zlepšující funkci kontrole trakce. Na podvozku najdete novou 48mm USD vidlici se sportovnějším nastavením, v turistické výbavě pak přibyl tempovat a systém bezklíčkového zapalování. První dojmy z této novinky vám přineseme začátkem prosince, kdy odlétáme si ji proklepnout na okruh Losail v Qataru.

Video

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Duke 390 a 125

Ve stejném duchu se nesou i designové změny dvou nejmenších Duků. Přední světlo, kterému bychom pro jeho tenký profil klidně mohli říkat přední maska, jako by z oka vypadlo velkému Super Duku. U sjednocení vzhledu to ale pro letošek nekončí. 390 má nově ve výbavě elektronický plyn, TFT displej, jiný rám a přední vidlici. Upravený motor vyhovuje poslední euronormě a jeho maximální výkon 44 koní se vejde do limitu skupiny A2. Většinu těchto inovací (displej, rám, odpružení) dostal i nejmenší Duke 125. Stopětadváca nyní váží 137 kg a třistapadesátkou 149 kg.

Duke 790 koncept

Co ale před výstavou EICMA vzbuzovalo největší zvědavost, je konečně tady. Dvouválcová osmistovka se poprvé objevuje v konceptu dalšího naked-biku, a objem řadového dvouválce potvrzuje doměnky o kubatuře kolem 800 ccm.

V podobě, jakou lze spatřit tady v Miláně, vypadá budoucí Duke 790 božsky. Série bude mít stoprocentně civilnější vzhled, ale KTM zato slibuje dosud nepoznané zážitky a bezkonkurenční jízdní vlastnosti ve střední kubatuře. Součástí výbavy s největší pravděpodobností bude elektronický plyn Ride-by-wirem několikastupňová kontrola trakce, volitelné jízdní režimy, a dost možná i konektivita My Ride.

Představení sériového modelu předpokládá přibližně za rok, a je jen otázkou času, kdy se objeví další modely se stejným motorem. Cestovní enduro s tímto motorem by si jistě našlo nejednoho kupce.

Záznam z tiskové konference

Začátek tiskovky je možné posunout.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist