globalmoto_duben_nolan




Eicma 2010: KTM

Oranžoví si svou velkou premiéru odbyli již v Kolíně. Tenkrát nemilosrdně zaútočili na srdce teenagerů Dukem 125. Ven šla i ryze okruhová verze RC8 Track a 990 SM T se systémem ABS. V Miláně se světu představilo několik offroadových perliček, ale také inovovaná RC8.

Kapitoly článku

Slogan značky KTM zní Ready To Race. Možná proto se hlavními aktéry představení nových modelů rakouského výrobce stali mistři světa nejrůznějších motocyklových sportů. Letos jich vybojovalo titul na mašinách KTM dokonce jedenáct. Na milánském pódiu se během prezentace ukázalo několik ikon motocyklového sportu. Jmenujme třeba Antonia Cairoliho, Cyrila Deprese, Stefi Laier, Davida Knighta či Marca Comu.

RC8 R

Představena byla inovovaná RC8 R. Od roku 2011 bude RC8 R jediným superbikovým modelem, protože „obyčejná“ ercé osma se již v nabídce objevovat nebude. Rakouský superbike se pro nový modelový rok oblékl do nových barevných variant - oranžová/bílá a oranžová/černá. Vizitkou RC8 R je výkon 175 koníků, krouťák 127 Nm a váha 185 kilíček. Dvouválcový superbike nemohl představit nikdo jiný než dvojice jezdců šampionátu IDM Martin Bauer a Stefan Nebel. Oba si letos v seriálu nevedli vůbec špatně, což potvrzuje i zisk prvního vítězství v histori značky.

990 Adventure Dakar

Dalším účinkujícím na podiu rakouské značky se stal 990 Adventure Dakar. Jedná se o model oslavující pouštní soutěže, jež stojí na podvozku „normálního“ Adventura, ovšem s motorem s vyšším výkonem, jakým disponuje verze R. Dakar se oblékl do modrého ohozu, který je doladěn oranžovým rámem a praktickými padáky ve stejné barvě. Grafika se samozřejmě nemohla obejít bez loga jedné z nejnáročnějších pouštních rally na světě - Dakaru. Dvouválcový buchar LC8 disponuje výkonem 115 koní a krouťákem 100 Nm. Dakarka je navíc vybavena systémem ABS.

450 Rally

Jak dobře známo, pravidla pro další ročník Dakaru počítají pouze s motocykly o maximálním objemu 450 ccm. Proto se na expozici objevil speciál pro dálkové soutěže s jednoválcovým motorem právě této kubatury. Podle informací se jedná o model, který se bude vyrábět pouze pro závodní účely na zakázku a se sériovou výrobou se v budoucnosti nepočítá.

350 EXC-F Factory

Podobné je to zatím i s tímhle exemplářem. Dalo se předpokládat, že po příchodu třistapadesátkového motokrosu 350 SX-F se začne u oranžových koketovat i s verzí enduro, vybavenou stejným agregátem. Stalo se, a endurácká ikona David Knight při příležitosti milánské výstavy představil ostré třistapadesátkové enduro 350 EXC-F Factory. Zatím se však jedná o kousek, který bude David testovat a na základě výsledků se v KTM rozhodne o jeho další budoucnosti. Osobně o sériové výrobě vůbec nepochybuji a věřím, že v roce 2012 třistapadesátka rozšíří EXC famílii.
Oranžová expozice se pochopitelně nemohla obejít bez doplňků, které potěší nejen majitele motocyklu této značky, ale i jejich nejbližší.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):



TOPlist