globalmoto_duben_nolan




Kdyby značka Bentley vyráběla motocykl, vypadal by nejspíš takhle…

Obrázky motorek si na kraj sešitu při nezáživné hodině ve škole kreslil snad každý, kdo má jednu stopu a spalovací motor v srdci. Některým to ovšem zůstalo i do dospělosti. Francouz Thomas Angebault se živí jako průmyslový designér a čas od času si jen tak střihne i nějakou tu motorku. Takhle by podle něj vypadal stroj od britské značky Bentley.

Kapitoly článku

Samozřejmě že s tím Bentley nemá vůbec nic společného. Ale jsou i značky, které jsou čistě automobilové, ale sem tam si s motocykly zakoketují. A nemyslíme tím samozřejmě Hondu, Suzuki nebo BMW, ani britský Ariel. Řeč je třeba o Lotusu a projektu C-01 anebo o loňské bombě AMB 001 od Aston Martinu, která vznikla u neméně ikonické značky Brough Superior.

Thomas Angebault má na svém kontě už několik zajímavých motocyklů. Tedy ne reálných, jen v počítači. Jeho Cyber Bike připomínal trochu japonské origami a nebyl přiřazen k žádné značce. BMW Bike Challenge byl Francouzovou představou, jak by asi mohl vypadat cruiser BMW z dob dávno před novým R 18, a úplně nejvíc se nám líbí Bugatti Bike Design Challenge.

A teď tedy Bentley, konkrétně Bentley Hooligan. Je zajímavé, že na některých světových motorkářských webech tuhle motorku najdete titulovanou i jako Bentley Voltage Racer, nicméně na svém instagramovém profilu má Thomas uvedeno Hooligan. Když člověk slyší tohle označení, vytane mu okamžitě na mysli horda fotbalových fanoušků, ale tohle je chuligán úplně jiného ražení. Žádný stroj, který je nastříkaný v British Racing Green barvě, nemůže evokovat vymlácené výlohy a potyčky s policií.

Design je silně retro a má prý připomínat 4,5litrový závodní Bentley Le Mans Blower ze 30. let, jenž měl obrovské kruhové přední světlomety. Ty jsou tady velmi výrazným prvkem, byť samozřejmě v čistě moderním pojetí. Velký chladič za nimi, nahoře s logem a větrným štítkem, není chladičem v tom pravém smyslu, spíš jen kryt. Jak napovídá to druhé označení Voltage Racer, uvnitř kapot netepe žádný přeplňovaný benzínový klenot, nýbrž tam tiše bzučí baterie a elektromotor.

Naprosto unikátně vyřešil Thomas zavěšení kol. Zadní je tedy naprostá klasika a z konstrukční šedi vystupuje snad jen plný zadní disk, ovšem přední zavěšení je všechno jen ne konvenční. Kolo zcela postrádá náboj, uprostřed ráfku je obvodový brzdový kotouč a kolo drží oboustranná kyvná vidlice s čepem řízení na svém konci. Působivé jsou i dva tlumiče po stranách, jak by ale bylo fakticky řešeno zatáčení, to vidět není. A vlastně je to jedno, vždyť je to jen taková počítačová malůvka. Ale pěkná, po čertech pěkná!

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 2 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Bogodar přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist