Změny pro Kawasaki Ninja ZX-10R a RR: Pozvolná evoluce v týmu zelených
Text: Dominik Valášek | Zdroj: Kawasaki | Zveřejněno: 3.11.2025 | Zobrazeno: 5 042x
Nečekejte žádné dramatické inovace a obraty. Nový facelift litrového superbiku od Kawasaki je spíš pozvolnou evolucí, orientovanou primárně na aerodynamiku. Základ i většina komponentů zůstala nadále stejná, a nadále lze vybírat mezi „civilnější“ verzí R a mnohem ostřejší RR s upraveným motorem a tužším podvozkem.
Kapitoly článku
Když mluvíme o tom, že se odehrály pouze drobné změny oproti současnému modelu, máme na mysli generaci, která se odhalila koncem roku 2020. Tehdy přišla velká Ninja s poněkud kontroverzním vzezřením, které modelový ročník 2026 jen mírně upravuje a rozšiřuje. A to doslova rozšiřuje! Přední kapotáži totiž přibyla masivní aerodynamická křidélka, generující o čtvrtinu více přítlaku než dosud. Ta svébytným, ale vlastně celkem elegantním způsobem, navazují na novou podobu „zahloubených“ světlometů, které jsou o kousek větší než dosud. Otvor náporového sání se již nenachází mezi nimi, přesunul se o kus výš.
Měnily se i boční kapoty, odkrývající motor trochu jiným způsobem, nicméně nádrž nebo podsedlová část zůstala beze změn. Beze změn zůstal i kompletní rám, zatímco odpružení, sestávající z komponent Showa – specificky vidlice BFF a zadního tlumiče BFRC – je pouze přenastaveno, aby lépe hrálo dohromady s novou aerodynamikou. Konkrétně se měnila tuhost zadního tlumiče a je tu také čep kyvné vidlice, posunutý o 2 milimetry výš. Nová kola nyní obouvají pneumatiky Bridgestone Battlax Racing Street RS12, a zůstávají jim stejné brzdy, vpředu se třmeny Brembo M50.
Jezdec má před sebou větší displej než dosud – namísto 4,3 palce je tu rovných 5 palců, skrz které lze ovládat hromadu elektroniky sahající od rychlořazení, přes nastavitelnou kontrolu trakce a brzdný účinek motoru, jízdní režimy nebo launch control. Aplikace Rideology potom přihazuje třeba záznamy jízdy na základě GPS.
Motor zůstává stejný jako dosud, nicméně Kawasaki zatím neprozradila konkrétní hodnoty výkonu. Zatím tedy nevíme, zda čtyřválec o objemu 998 cm3 získal nějaký výkon nad rámec dosavadních 203 koní, nebo zda si kvůli emisím naopak mírně nepohoršil. Víme pouze tolik, že má přenastavené převodové poměry, opět však nepadlo, jak přesně.
Ninja ZX-10RR
Zatímco motor u verze R nabídne velmi lineární výkonovou křivku, RR má být ostřejší, jako ostatně celá motorka. Kawasaki zmiňuje, že časování ventilů je nově sice stejné jako u základního modelu, ale pořád jsou tu odlehčené písty a ojnice Pankl, přiostřující odezvu na plyn. Ani tady ale nevíme žádné konkrétní hodnoty.
Dále přenastavený podvozek, který je ještě tvrdší a určený primárně na okruh, má tužší titanové trubky přední vidlice. Kola obouvají pneumatiky Pirelli Supercorsa SP V3 a je tu lepší tlumič řízení Öhlins. Zkrátka verze pro ty, kdo chtějí víc na okruh než na silnici.
Jak už padlo výše, spoustu údajů – mezi nimi i hmotnost nebo cenu – zatím neznáme. Inovovaná Ninja vstupuje na trh ve 2. čtvrtletí 2026.



















