Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Kompresor mi přijde jako rozumnější varianta u motorky než dmychadlo. Oproti dmychadlu má kompresor lineární (pevnou) vazbu na otáčky motoru, tím se dá snadněji regulovat, tepelně nepřetěžuje olej ani motor samotný (není součástí výfukové soustavy) a nedělá špunt ve výfuku. I když o špunt se nám stará katalyzátor...Taky věřím, že má vyšší životnost oproti dmychadlu. U malých objemů jeho montáž chápu, ale pro 1000 ccm + je to asi zbytečnost...Čas ukáže co se v praxi uchytí.
JIRka: Složitost čehokoli je vždy relativní. V tomto případě záleží na intelektuálních schopnostech jedince. Nicméně pokud někomu dělá problém triviální mechanika v rozsahu učiva základní školy, pak by se asi k takové problematice pokud možno neměl vyjadřovat. Jsou totiž lidé, kterým to problém nedělá. Nejde jen o samotnou komplikovanost konstrukce ale obecně o poměr nákladů/přínosů dané technologie. Vaše obligátní "měli bychom vývoj nasměrovat jinam" je úžasná naprosto nic neříkající fráze, kterou můžete ohromovat někoho v hospodské debatě a ne člověka, který má motorky a auta opravdu rád a chce o nich něco vědět.
Petřičák: myslel jsem to tak, že už základní moderní spalovací motor je velmi složitý (ať kvůli emisím nebo pohodlí uživatelů), že nějaké dílčí zesložitění přeplňováním vlastně nehraje roli. Měli by jsme ten "v podstatě jen zdokonalený parní stroj" opustit a soustředit vývoj úplně jinam.
Prostředky vynaložené do vývoje toho kompresoru měli věnovat třeba výzkumu midichlorianů a pro pohon motocyklů využít Sílu
JIRka: Elektronicky řízený je dneska každý motor ať už s atmosférickým sáním nebo přeplňovaný. Atmosférický motor je konstrukčně mnohem jednodušší, jeho olejová náplň není tak namáhaná vysokou teplotou turbíny. Životnost turbíny je oproti životnosti motoru samotného mnohem kratší. Spalovací motor je v podstatě jen zdokonalený parní stroj s vyšší účinností, nic víc. Když uvedu příklad, přechod od karburátoru k elektronickému vstřikování byl opravdu velký pokrok, jelikož počítač umožňuje mnohem přesnější řízení při širokém rozsahu vstupních podmínek zatímco karburátor tohle neumí. Za současného stavu věcí ale pro přeplňování nevidím žádný rozumný důvod kromě uměle stanovených emisních limitů, které u přeplňovaných motorů vychází papírově lépe. Ale třeba jsem něco přehlédl a rád se nechám poučit.
Až to bude venku z výrobní linky, ukáže se co je zač... Silueta zatím nicneříkající, motor s turbem už není nic převratného, tak vyčkejme finální podoby, parametrů a trvanlivosti...
Petřičák: "poctivou a jednoduchou atmosférickou kvalitu"... Co je jednoduchého a poctivého na elektronikou sešněrovaným vysokootáčkovým spalovacím motoru? Nějaký kompresor nebo turbo navíc na složitosti nic moc nemění
Myna: Pokrok skutečně zastavit nelze, otázkou je, co je skutečný pokrok a co přešlapování na místě. Vzhledem k hluboké krizi celého západního světa si novou motorku může dovolit málokdo a někteří výrobci si myslí, že marketing vyřeší vše... Inu, myslet si to můžou.
Dokud jde pouze o koncepty, zůstávám klidný. Takových už bylo, co se sériové výroby nikdy nedočkaly. Móda přeplňování už v minulosti taky několikrát přišla a zase odešla. Moderní přeplňované motory nabízí velkou porci kroutícího momentu prakticky od volnoběhu a tím pádem nenutí řidiče k správné práci s převodovkou. Zároveň zabíjí radost z vytáčení u klasických atmosfér, jelikož kolem výkonové špičky přeplňování ztrácí účinnost a naopak se projevují mechanické ztráty/odpor ve výfukových svodech. Jak už jsem uvedl v článku elektromotorce, peněženky zákazníků rozhodnou. Já jen doufám, že v té záplavě marketingových výplodů zůstanou i nadále výrobci se zdravým rozumem co budou stále nabízet poctivou a jednoduchou atmosférickou kvalitu. Takové rád podpořím svojí peněženkou.
Kompresor mi přijde jako rozumnější varianta u motorky než dmychadlo. Oproti dmychadlu má kompresor lineární (pevnou) vazbu na otáčky motoru, tím se dá snadněji regulovat, tepelně nepřetěžuje olej ani motor samotný (není součástí výfukové soustavy) a nedělá špunt ve výfuku. I když o špunt se nám stará katalyzátor...Taky věřím, že má vyšší životnost oproti dmychadlu. U malých objemů jeho montáž chápu, ale pro 1000 ccm + je to asi zbytečnost...Čas ukáže co se v praxi uchytí.
Teda kde se to v tej KAwasaki bere? Studnice nekonečných invencí
Kawa to hrne.Jestli spravnym smerem ukaze cas.
JIRka: Složitost čehokoli je vždy relativní. V tomto případě záleží na intelektuálních schopnostech jedince. Nicméně pokud někomu dělá problém triviální mechanika v rozsahu učiva základní školy, pak by se asi k takové problematice pokud možno neměl vyjadřovat. Jsou totiž lidé, kterým to problém nedělá. Nejde jen o samotnou komplikovanost konstrukce ale obecně o poměr nákladů/přínosů dané technologie. Vaše obligátní "měli bychom vývoj nasměrovat jinam" je úžasná naprosto nic neříkající fráze, kterou můžete ohromovat někoho v hospodské debatě a ne člověka, který má motorky a auta opravdu rád a chce o nich něco vědět.
Petřičák: myslel jsem to tak, že už základní moderní spalovací motor je velmi složitý (ať kvůli emisím nebo pohodlí uživatelů), že nějaké dílčí zesložitění přeplňováním vlastně nehraje roli. Měli by jsme ten "v podstatě jen zdokonalený parní stroj" opustit a soustředit vývoj úplně jinam.
Prostředky vynaložené do vývoje toho kompresoru měli věnovat třeba výzkumu midichlorianů a pro pohon motocyklů využít Sílu
JIRka: Elektronicky řízený je dneska každý motor ať už s atmosférickým sáním nebo přeplňovaný. Atmosférický motor je konstrukčně mnohem jednodušší, jeho olejová náplň není tak namáhaná vysokou teplotou turbíny. Životnost turbíny je oproti životnosti motoru samotného mnohem kratší. Spalovací motor je v podstatě jen zdokonalený parní stroj s vyšší účinností, nic víc. Když uvedu příklad, přechod od karburátoru k elektronickému vstřikování byl opravdu velký pokrok, jelikož počítač umožňuje mnohem přesnější řízení při širokém rozsahu vstupních podmínek zatímco karburátor tohle neumí. Za současného stavu věcí ale pro přeplňování nevidím žádný rozumný důvod kromě uměle stanovených emisních limitů, které u přeplňovaných motorů vychází papírově lépe. Ale třeba jsem něco přehlédl a rád se nechám poučit.
Až to bude venku z výrobní linky, ukáže se co je zač... Silueta zatím nicneříkající, motor s turbem už není nic převratného, tak vyčkejme finální podoby, parametrů a trvanlivosti...
Petřičák: "poctivou a jednoduchou atmosférickou kvalitu"... Co je jednoduchého a poctivého na elektronikou sešněrovaným vysokootáčkovým spalovacím motoru? Nějaký kompresor nebo turbo navíc na složitosti nic moc nemění
Myna: Pokrok skutečně zastavit nelze, otázkou je, co je skutečný pokrok a co přešlapování na místě. Vzhledem k hluboké krizi celého západního světa si novou motorku může dovolit málokdo a někteří výrobci si myslí, že marketing vyřeší vše... Inu, myslet si to můžou.
Dokud jde pouze o koncepty, zůstávám klidný. Takových už bylo, co se sériové výroby nikdy nedočkaly. Móda přeplňování už v minulosti taky několikrát přišla a zase odešla. Moderní přeplňované motory nabízí velkou porci kroutícího momentu prakticky od volnoběhu a tím pádem nenutí řidiče k správné práci s převodovkou. Zároveň zabíjí radost z vytáčení u klasických atmosfér, jelikož kolem výkonové špičky přeplňování ztrácí účinnost a naopak se projevují mechanické ztráty/odpor ve výfukových svodech. Jak už jsem uvedl v článku elektromotorce, peněženky zákazníků rozhodnou. Já jen doufám, že v té záplavě marketingových výplodů zůstanou i nadále výrobci se zdravým rozumem co budou stále nabízet poctivou a jednoduchou atmosférickou kvalitu. Takové rád podpořím svojí peněženkou.
Pokrok nezastavíš
To neni turbo, ale kompresor, jestli titulek nekeca...
Jdete uz do pr..dele s tema cajchama. Za chvíli bude turbo i na splachování hajzlu.