globalmoto_duben_nolan




Prezentace novinek Kawasaki 2009

Dovozce zelené značky připravil pro novináře možnost osedlání letošních novinek určených na silnici a my měli možnost přesedávat z jedné motorky na druhou a srovnávat jejich vlastnosti. Běžní motorkáři bude během sezóny mít stejnou možnost, navíc rozšířenou o další modely v nabídce Kawasaki, na prezentačních dnech Kawasaki pořádaných postupně u jednotlivých dealerů.

Po první akci ve Vranově u Brna s představením endur a čtyřkolek jsme se po měsíci sešli v malebném prostředí u Parkhotelu Český Šternberk s nádherným výhledem přes údolí na hrad. Připraveny pro nás byly nová Kawasaki ZX-6R, dále ER-6n v bílé a rezavě oranžové barvě, k nim jedno kapotované ER-6f a pro srovnání ještě Versys s původním motorem před modernizací.
Přiznám se, že ZX-6R jsem vypustil, protože ji máme naplánovanou za měsíc do důkladného okruhového testu a supersporty stejně nejsou můj hlavní kap-of-tý. O to zvědavější jsem byl na srovnání našeho redakčního stroje ER-6n s kapotovaným eFkem a Versysem. Proto jsem se napřed na chvíli sklouzl na našem bílém naháči a hned přesedl na Versyse. A rozdíl je opravdu hodně znatelný.
Inovovaný motor z ER6 se mnohem ochotněji vytáčí a jde za plynem, má kultivovanější zvuk, nedá se rozhodit ani divokými povely plynové rukojeti. Samozřejmě má také o dost více výkonu, ale to je zčásti způsobeno jiným naladěním víc na střední otáčky pro Versyse. Na druhou stranu původní pohonná jednotka s „traktorovitějším“ průběhem i dojmem právě Versysu docela sedne a vylákala mě i na krátký výlet po polňačce podél Sázavy.
Přesednutí z ER-6n na kapotovanou Kawasaki ER-6f je hodně velké překvapení. Člověk by čekal, že eFko bude to samé, jen oplácané kapotážemi, a ono to přitom je cítit jako úplně jiná motorka! Jinak položené sedlo, jiná poloha řídítek a hlavně nepatrně větší sklon přední vidlice v souhrnu dávají úplně jiné vnímání celého stroje. Zatímco eNko v zatáčkách láká spíš k tak trochu motardovému průjezdu, na eFku najednou máte chuť se přikrčit za kapoty a vystrčit kolínko. Hlavní rozdíl ale samozřejmě poznáte na dálnici, kde na naháči po pár desítkách kilometrů stejně postupně zvolníte na stodvacet, kdežto na eFku se schováte za velkorysý plexištít a ženete rafičku tachometru směrem ke dvoustovce.
Všechny zmíněné nové modely vám samozřejmě přineseme v samostatných testech, tohle berte jen jako malou ochutnávku, na co se můžete těšit v dalších článcích či sami zakusit na již zmíněných prezentačních dnech Kawasaki u jednotlivých dealerů.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist