globalmoto_duben_nolan




Nové modely Kawasaki 2010

Nová Kawasaki Z1000 a výrazně inovovaný Versys, ZX-10R a GTR1400, takhle začíná letošní nadílka novinek od „zelené“ značky. Zatímco Z1000 dostala úplně nový motor a poprvé také hliníkový rám spolu s hodně divokým designem, ostatní modely šly podobnou cestou, jako Kawa vloni zvolila pro populární ER-6. Po několika letech provádí Versyse, ZX-10R a GTR1400 sice ponechává hlavní komponenty a rysy ve stávající podobě, ale provedla výrazný facelift a drobná vylepšení po všech stránkách.

Nová Kawasaki Z1000

Na první pohled každý pozná modernizovanou podobu řady Z1000, která proti předchozímu roku dostala ještě o dost vzteklejší a ostřejší výraz. To hlavní se ale odehrálo uvnitř. Zatímco předchůdce používal pohonnou jednotku 953 ccm ze staršího modelu ZX-9, nové velké zetko dostalo kompletně nový motor 1043 ccm - až se trochu divím, že výrobce nenazval novinku Z1100, většina konkurence už by tomuto marketingovému vábení asi neodolala... Dále je tu hliníkový rám - se starším modelem i přes celkovou návaznost po stránce stylu nesdílí téměř nic. Jezdec se může těšit na nižší sedlo, upravené odpružení díky vodorovně uloženému zadnímu tlumiči, ale hlavně dokonalý design - například pohled na aerodynamické kryty kluzáků vidlic je opravdu dokonalý.
Na přesné specifikace si ještě musíme počkat, rozhodně se díky novému motoru a hliníkovému rámu můžeme těšit na nižší hmotnost a vyšší výkon. Výrobce o motoru říká, že je více točivý než předchůdce, a dále slibuje, že nový model nabídne menší výšku sedla. Zůstaly typické vlnkované kotouče brzd, zůstává také charakteristický rozdvojený baňatý výfuk. Zajímavá je také digitální přístrojovka, kterou si podle všeho budete moci sami nastavit do optimálního úhlu, docela chytré řešení. AKTUALIZOVÁNO - S parametry to vypadá více než slibně - provozní hmotnost 218 kg, maximální výkon 138 koní při 9600 ot/min a krouťák 110 Nm slibují dostatek zábavy. Na zbytek tohoto uměleckého výtvoru se podívejte sami na fotkách.

Prezentační video Kawasaki Z1000

Kawasaki ZX-10R

Velké zet-iks-ero vyjíždí do nové sezóny bez větších změn, můžete se těšit hlavně na vylepšenou převodovku převzatou z úspěšné letošní Kawasaki ZX6, upravený tlumič řízení Ohlins a menší kosmetické úpravy kapotáže.

Prezentační video Kawasaki ZX10-10R

Kawasaki KLX125 a D-Tracker

Mezi novinky pro příští sezónu patří i dvě stopětadvacítky pro mládež, které najdete v tomto článku.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (18x):
Motokatalog.cz



TOPlist